2) de jongen van de foto

1.3K 47 17
                                    


< JENNIFER >


 "Vannacht gaan we het doen...een nachtje slapen in dat griezel huis" zeg ik tegen me zelf in de spiegel. ik kijk op mijn klok en zie dat het half 9 is. Me vrienden hadden om 9 uur afgesproken omdat het dan donker begint te worden. gelukkig zijn me ouders bijna nooit thuis wegens hun werk in het buitenland want ze zouden dit nooit goedkeuren. Snel loop ik naar mijn kast en doe  wat kleding en andere spullen in me tas. ik pak mijn telefoon en fietssleutel en loop de trap af naar mijn fiets. Ariana en Ceylin staan voor mijn deur te wachten om samen te fietsen.


 "Hey meiden, Al zin in vanavond?" vraag ik 

 "Ik ben doodbang....straks gebeurt er iets met ons" zegt Ariana

 "wel nee Ari denk niet aan slechte dingen, denk maar aan Stefan en dan komt alles goed" zeg ik met een grijns De meiden lachen en samen fietsen we naar het huis toe. Het is maar 5 minuten fietsen want het is gewoon om de hoek. We konden net zo goed lopend gaan. Aangekomen bij het huis zie ik Matt, Stefan en Anouk al bij de voordeur staan. we lopen naar ze toe en geven elkaar een knuffel.

 "Zo...wie gaat er als eerst in??" vraag ik uiteindelijk

 "IK NIET" gillen Anouk, Ceylin en Ariana tegelijk.De jongens lachen.


 "meiden ook he...ze durven niets!" zegt Matt lachend. Anouk geeft hem een stomp in zijn maag.


 "Ga jij dan eerst sukkel" Matt stopt met lachen en kijkt ons aan. Hij zucht.


 "ik vindt het best, kom Stefan wij gaan als eerst"De jongens doen de deur open. Ik zie dat ze twijfelen maar doen alsnog een stap in het huis. Dan lopen ze verder naar binnen en staan in het midden van de woonkamer. nou ja, wat er nog over is.

 "Kom jullie nog? er gebeurt vast niks" roept Stefan naar ons.  De meiden kijken elkaar aarzelend aan. Ik kijk naar Ariana pak haar hand. Anouk pakt de hand van Ceylin vast loopt samen naar binnen. Ik en Ariana volgen hun.

Ik laat Ariana los en loop door de woonkamer. Je kan zien door de meubels dat het een oud huis is. Ik loop naar een kast waar foto's op staan. ik zie foto's van een jongen. ongeveer onze leeftijd schat ik. Ik kijk goed naar de foto, hij is best wel knap eigenlijk. Zal hij de geest zijn in dit huis? 

 "BOEHH" hoor ik achter me. Van schrik laat ik de foto vallen en kijk om.


 "Ik ben het maar" zeg Stefan lachend. Ik geef hem een klap en lach.


 "Jongens...waarom gebeurt er niks? " zegt Ariana zachtjes en bibberend.

 "waarschijnlijk komt de geest pas om 12 uur, spoken uur" zeg Matt lachend. Anouk en ik steken onze tongen uit naar hem.


"KRRRRR....BOEMMMM" Ariana gilt. iedereen kijk geschrokken naar elkaar.


 "Wat was dat?" fluister Ceylin 

"Dat was de geest natuurlijk....die komt ons halen omdat we hier zijn..." zegt Ariana bang. Ik kijk de kamer rond om te kijken of ik wat zie. Dan zie ik dat de deur dicht is.

 "Jongens dat was de deur!" fluister ik naar mijn vrienden

 "maar niemand van ons deed het dicht....!" gespannen kijkt Anouk ons aan.

 "Het was vast de wind ofzo " zegt Stefan zachtjes.

 "Ja  kalm mensen er is nog niets gebeurt" fluistert Matt. Plotseling hoor ik Ariana gillen.

 "WAT IS ER" gil ik naar haar. 

 "i-ik z-z-zag daar i-iets" zegt Ariana stottert en wijst boven aan de trap. Langzaam lopen ik en mijn vrienden naar de trap toe.


 "waar dan?" fluistert Stefan

 "ze heeft zich vast vergist" zegt Matt en loopt de trap op. Boven aan de trap staat hij stil en kijkt naar ons  "zie je wel, hier is niets" Opeens zie ik iets achter Matt.


"Matt niet bewegen.... er staat iets achter je" fluister ik 

 "Wat je ook doet niet in paniek raken" fluister ik naar mijn vrienden. Matt draait zich om kijkt oog in oog naar een geest.


 "WAAAAAAA een spook!!!!" Gilt Matt en rent de trap naar beneden. 

"NAAR BUITEN RENNEN NU!" gil ik tegen mijn vrienden. Stefan is bij de deur en probeert het open te krijgen.


 "HET LUKT NIET,HIJ IS OP SLOT" gilt Stefan in paniek. De geest staat nu vlak achter ons. Iedereen gilt en rent de kamer door behalve ik, ik blijf staan en kijk de geest aan.


 "Jij ben die jongen van de foto's in de kast?... " fluister ik

 "JENNIFER KOM HIER NAAR TOE" gilt Matt vanaf een kast. Ik blijf de geest aankijken. Hij kijkt me ook aan. Waarom doet hij niets? denk ik .Opeens zie ik achter de geest een andere geest. Het is een meisje in jurk vol met bloed. ze staart mij eng aan. in haar hand heeft ze een mes, en langzaam komt ze mijn richting toe. Ik gil. de jongens geest kijkt me geschrokken aan. Uit de paniek ren ik naar de deur en schop de deur kapot.


 "JONGENS KOM MEE WE MOETEN WEG!!" gil ik naar mijn vrienden. Mijn vrienden rennen het huis uit en ik ga als laatst. ik kijk nog achter me om en zie de jongens geest me verdrietig aan staren. maar dan zie ik het meisje weer en ren het huis uit. Samen met mijn vrienden rennen we zo snel mogelijk weg...


Vote en laat een reactie achter <3



Dressed in blood #1Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu