Kap 15

84 7 0
                                    

~REDIGERAD~

~Lisas perspektiv~

"Alex vakna!" Jag försökte väcka henne men det är som att hon ligger i trans. Det har inte slutat snöa än. Utan nästan blivit värre. Bara ett tecken på att tiden blir kortare. "Alex vakna för i helvete!" sa jag och gjorde så min hand började lysa. Jag la handen mot hennes kind och hon for upp på fötter. 

"Lisa för fan!" sa hon och kollade på mig.

"Vad du vaknade ju inte", sa jag och ryckte på axlarna. 

Alex muttrade något till svar innan hon satt upp på Tin-Can. Jag satt enkelt upp på Starshine, vi skrittade ut från stallet. Till det trevliga ovädret. 

"Okej. Det är två hästar kvar som vi inte har en aning om vart de är", sa Alex.

"Så vad sägs om att vi delar upp oss? Jag och Alex letar tillsammans och så letar Airboy och Rubin tillsammans", sa jag.

"Ja, det är en bra idé och så möts vi i Valedale när vi hittat någon", sa Alex. 

"Och om man inte hittat någon innan imorgon vid lunch. Måste man återvända till Valdale oavsett vad", sa jag och Alex nickade. Rubin och Airboy gnäggade till svar. 

"Okej då sätter vi igång", sa jag och smackade på Starshine som snabbt travade iväg. 

Alex var snabbt efter och det var ganska svårt att se genom snön. Men vi måste hitta de sista två innan det är försent...


Efter ett bra tag i ovädret skymtade vi en häst mellan träden. Starshine frustade. "Vad är det?" frågade jag.

"Det är hästen", sa Starshine. 

"Alex vi har hittat en", sa jag och Alex nickade.


~Glows perspektiv~

Jag gick lugnt runt i skogen när jag hörde hovar. Jag tittade upp och fick syn på Starshine och Tin-Can. Vad gör de här? 

Starshine kom fram och stannade framför mig. "Vi behöver din hjälp."

"Varför just min hjälp?" frågade jag. 

"Vi vet att du är en av de fyra, och vi måste ha din hjälp för att rädda elementhästen. För om vi inte räddar elementhästen kommer ön gå under." 

"Okej jag hjälper er", sa jag kort och Starshine nickade. 

Aja kanske hellre hade föredragit att stanna här i skogen. Men nu får jag iallafall veta vem elementhästen är.


~Rynas perspektiv~

"Varför måste vi bara vänta på att ön ska gå under med elementhästen?" sa jag uttråkat och sköt blixtar på den stor stenen framför mig, som William stod på. 

"Mr Sands sa att vi nu bara behöver vänta. Elementhästen överlever bara några få dagar till och så väl gäller det ön", sa William. Som snabbt hoppade ner från stenen när den sprängdes i bitar. 

"Jo, jag vet. Men det är ändå jävligt tråkigt att bara sitta här och vänta", sa jag och suckade.

Plötsligt kom Hale springandes och stannade framför oss. "Vi har ett uppdrag", sa han och tog sin mantel.

"Vad för uppdrag?" frågade jag och tog på mig manteln.

"Hitta den sista av de fyra", sa Hale.

William tog snabbt på sig sin mantel. Vi drog ner huvorna så våra ansikten skymdes, och sprang till båten där våra hästar stod. Jag satt upp och båten åkte iväg mot Jorvik. 

Äntligen händer något. Man kunde se hur det snöade på ön och det är lite skrattretande att veta hur människorna har det just nu. Båten stannade vid stranden och vi travade ner. 

"Okej. Lika bra att sätta igång", sa William och så galopperade vi iväg.

Så ännu ett kapitel :)
Vem kommer hitta den sista av de fyra?? Är det mörkerryttarna eller Rubin och Airboy?? Kommentera gärna vad ni tror
Hoppas ni gillar detta kapitlet och fortsätter läsa :) rösta och kommentera
Så ses vi
//L

***

Vet inte vad jag ska säga. Så ja... Hoppas ni uppskattar de redigerade delarna ;)

XOXO

//L

ElementhästenWhere stories live. Discover now