Sebenarnya, sekarang ni study week. Tapi bagusnya saya sebab idea mencurah-curah dan tak study pun. Apa nak jadi ni? Ish ish ish.
Tapi apa-apa pun thank you kepada yang sudi baca cerita yang mengarut sekarut-karutnya ni. Maaflah kalau gaya bahasa tunggang-langgang.
Hehe, kalau rajin nak mintak tolong komen. Okay ke tak, suck ke boring ke apa-apa lah. Sebab kalau readers tak comment, I tak boleh nak improve my writting skill ni :(
Love you guys :* :* :*
****
DAH seminggu aku tak jumpa Along dengan Aulad. Kak Long kata, sebelum subuh lagi dia orang keluar. Kak Long pun dah tidur waktu dia orang balik.
Pagi Sabtu tu aku rasa malas gila nak bangun. Kepala rasa berat sangat. Ceh, beratlah sangat. Acah-acah orang penat clubbing aje semalam. Haha!
Lepas Subuh, aku baring balik atas katil. Cuba ingat balik kau makan apa semalam, Alin. Apasal aku loya-loya ni? Takkan mengandung kot. Haha. Haruslah kena pancung dengan Along kalau tak pasal-pasal mengandung ni. Kahwin pun belum.
"Alin", Kak Long ketuk pintu bilik aku. Aku bangun nak buka pintu tapi masa tu dunia dah berpusing. Aku dengar pintu dibuka dan pandangan aku gelap.
Buka mata, aku dah terbaring atas katil. "Alin, kenapa?", Kak Long duduk di meja solek sebelah katil, tanya aku dengan muka risau lepas nampak aku buka mata. Aku geleng kepala. Rasa dahaga. Tapi aku malu nak minta air.
Pintu terbuka, Aulad masuk dengan dulang. Dia duduk di birai katil sebelah aku, dulang dia letak di atas meja sebelah katil.
"Bangun makan sikit", dia cakap sambil betulkan selimut aku. Mamat ni macam caring betul, aku pulak yang malu dengan Kak Long padahal Kak Long relaks aje. Aku pandang Kak Long.
"Aulad jaga Alin eh, Kak Long nak tengok Rafeeq, takut dia terjaga", Kak Long senyum lepas tu keluar bilik dan biarkan pintu terbuka. Aulad tolong aku duduk bersandar di kepala katil dan dia suapkan bubur. Kenapa dia caring sangat ni?
Lepas habis makan, dia suruh aku rehat. Dia duduk di sebelah aku dan betulkan selimut. Aku tunggu dia keluar tapi dia tengok aje aku.
"Awak buat apa lagi ni?", aku tanya dia. "Tunggu awak tidurlah", dia pandang aje muka aku. Ish, waktu muka aku lesu hodoh nilah yang dia nak pandang. Waktu aku tengah lawa-lawa tak pandang pulak.
"Macam mana saya nak tidur kalau awak dok tengok saya macam ni?", aku cakap nada tak puas hati. Dia gelak-gelak.
"Bukannya nak buat apa pun. At least tak selagi tak sah", dia sengih penuh makna. Aku tampar lengan dia lepas tu cakap 'pervert' tanpa suara. Dia gelak sampai merah muka. Aku tayang muka menyampah lepas tu pejam mata.
Tak lama lepas tu, aku dengar pintu tertutup. Aku buka mata dan pegang jantung yang dah nak tercabut. Jangan jadi gila, Alin!
YOU ARE READING
Peluang Kedua
Romance"Sayang?", dia tengok aku dengan muka tak percaya. Aku senyum menggoda dan cium jaw dia. Bila dia mula tanggalkan bra aku, aku tahu apa yang aku patut buat dengan hidup aku yang makin huru-hara ni.