"Morning sayang", dia cium pipi aku lepas aku buka mata. Dada aku yang ditekup tangan dia terasa sejuk bila terdedah. Aku tarik selimut tutup badan. "Sejuklah abang", aku peluk dia dan betulkan selimut yang sedikit tertarik ke bawah.
"Abang cuti hari ni, nak spend time dengan sayang", dia cium dahi aku. Baru aku nak terlelap semula, aku rasa tangan Aulad merayap di seluruh badan aku. Goosebump.
"Abang buat apa ni?", aku buka mata pandang muka tak bersalah dia.
"Nak breakfast, boleh?", senyuman nakal dia dah keluar. Aku tolak selimut ke tepi dan naik ke atas badan dia. Tak pasti round ke berapa, tapi pedihnya tu Tuhan saja yang mengetahui. Melecet.
Lepas mandi, Aulad bawa aku pergi makan di satu restoran entah berapa bintang. Dia pilih tempat duduk yang paling hujung dalam restaurant tu, agak private.
Masa tengah tunggu order, Aulad tiba-tiba suruh aku tunggu kejap. Ada hal katanya. Aku angguk kecil, ingatkan dia nak pergi toilet. Tiba-tiba dia masuk bawah meja yang bertutup kain labuh tu.
"Abang!", aku cuba tunduk nak tengok apa dia buat tapi dia suruh aku duduk macam biasa. Dia pegang lutut aku dan kuak kaki aku supaya aku mengangkang. Bila terasa tangan dia masuk ke dalam seluar dalam aku, aku telan liur. Nakalnya Aulad!
Bila aku dah klimaks, dia keluar dari bawah meja macam tak ada apa-apa yang jadi. Aku dengan tercungap-cungap pandang aje waiter yang baru datang serve makanan. Waiter tu pun pandang muka aku semacam aje. Mesti dia pelik tengok muka merah aku.
Habis makan, Aulad tarik aku keluar dari restaurant dan suruh aku duduk di seat belakang. Aku pelik tapi ikutkan aje. Entah ke mana dia drive, aku terlelap. Bila aku rasa kereta berhenti, aku buka mata. Kiri kanan sunyi betul walaupun tengah hari. Macam laluan tinggal.
Aulad keluar dari tempat pemandu dan masuk ke tempat duduk belakang. Dia baringkan aku dan cium-cium aku. Aku biarkan aje nafsu menggila dia ini. "Time for dessert sayang", dia lucutkan kain yang aku pakai dan turunkan muka ke celah kelangkang aku. Dessert.
Entah berapa round dalam kereta tepi jalan tu, tak sempat aku kira. Aku tak sedar pun bila masa dia drive balik. Sedar-sedar dia dah baringkan aku atas katil dalam rumah.
Lama aku tidur. Aku tersedar masa jam pukul 9 malam. Rumah sunyi gila. Aku mandi dan turun dapur. Ada pasta dalam microwave. Ada kek SR dalam peti sejuk. Aku buka pintu rumah, kereta Aulad tak ada. Rumah bersih gila, mungkin dia kemas masa aku tidur. Aku panaskan pasta dan duduk di ruang tamu sambil tengok tv.
Pukul 11 aku dengar kereta masuk perkarangan rumah. Aulad masuk dan terkejut tengok aku di sofá.
"Sayang dah lama bangun?", dia datang duduk sebelah aku. Aku senyum dan lentokkan kepala di bahu dia. Muka dia macam penat sangat.
"Pergi mana?", aku tanya dia. "Abang pergi jumpa King". Dia diam, tunggu reaksi aku mungkin. Aku diam.
"King cakap apa dengan Alin pasal Abang?", dia tanya aku lepas lama kita orang diam.
"Kenapa tanya?", aku angkat kening pandang dia.
"Ayu ke yang bagitahu Alin pasal Mimi dengan King?", dia tanya lagi. Tak jawab pun soalan aku.
"Nak tunggu abang yang bagitahu? Sampai semua dah nak mati agaknya baru nak bagitahu. Banyak sangat rahsia", aku perli dia dan duduk tegak, dah malas nak manja-manja. Dia mengeluh dan peluk aku.
"Sorry, abang tak ada niat nak berahsia dengan sayang. Cuma takut Alin simpati dengan King lepas tu pilih dia dan tinggalkan abang", dia cium tepi dahi aku. Aku diam. Aku tahu dia rasa bersalah.
"Macam tu tanggapan abang dekat Alin? Abang ingat Alin ni budak-budak ke yang tak boleh nak fikir? Abang langsung taknak cerita dengan Alin pasal King. Macam Alin ni tak penting", walaupun aku faham tindakan dia, tapi aku tetap tak puas hati.
"Bukan macam tu, sayang. You're the most important thing in my life. Tak ada sayang, boleh huru-hara hidup abang tau. Sayang janganlah marah. Abang mintak maaf. Sorry eh?", Aulad cakap sambil cium-cium leher aku. Nada suara lembut dia selalu menenangkan hati aku yang bergolak. Aku senyum. Pelukan Aulad paling nyaman atas muka bumi. Haha!
Aulad angkat aku masuk bilik. Masa nak tidur, dia bagitahu King bertolak balik Aussie malam ni jugak. Aku lega. Sekurangnya ada Dr. Mimi, doktor peribadi King yang jaga dia.
Malam yang aku lari pergi rumah Ayu tu, Ayu cerita semua pasal Dr. Mimi dengan King dekat aku sebelum King datang rumah dia tu. Dr. Mimi called Ayu, suruh aku tolak cinta King baik-baik. Ayu dah lama tahu pasal sakit King, cuma tak cakap dekat aku sebab kan dulu aku anti sangat dengar nama dia lepas kejadian kantoi tu.
Sebenarnya King lari dari rumah sakit jiwa dekat Aussie tiga bulan lepas. Dia orang dapat detect King followed aku sampai Sabah. Dan bila aku balik semenanjung, baru dia approach aku.
Dr. Mimi kata masa King dengan aku dua tahun lepas, dia hentikan tabiat main perempuan sebab dia rasa dia dah jumpa perempuan yang sama macam arwah ibu dia. Arwah ibu King mati kena tikam dengan serpihan botol. Ayah tiri King yang tikam ibu dia depan mata King lepas dia orang gaduh dekat ruang tamu. Masa tu ayah tiri dia mabuk. Sejak ibu dia meninggal masa umur 15, dia kemurungan sampai kena dapatkan rawatan psikiatri.
Masa dia jumpa Dr. Mimi untuk sesi kaunseling hari tu, terkantoi dengan aku. Selama ni dia mengaku Mimi ex girlfriend dia sebab dia taknak aku tahu dia ada tekanan perasaan.
Bila aku tinggalkan dia, tekanan perasaan dia makin teruk sampai Kak Long buat keputusan hantar dia masuk hospital sana sebab King dah tak ada sesiapa kecuali family Aulad. Aulad yang jaga dia. Bila dia lari balik sini, Aulad pun balik sebab nak cari dia.
Kiranya kisah yang King cerita dekat aku pasal yang Aulad nak rebut aku dari dia tu cuma khayalan dia aje lah sedangkan Aulad tak kenal aku pun dulu. Jumpa pun masa aku jadi mermaid dalam kolam tu. Entah macam mana Aulad boleh terjatuh hati dengan aku pulak kan. Haha!
****
Amacam? Fuhh runsing betul saya fikir macam mana nak terang pasal penyakit King. Takut reader tak faham.
Nak bagitahu, lepas ni dah epilog sebab kelas saya yang pack dan assigment sangat lah men-distract saya dari menulis.
Memang saya tak plan nak tulis cerita panjang-panjang pun sebab takut meleret-leret dan cerita jadi merapu.
By the way, thank you kepada yang vote and add my story to your reading list. Sumpah saya hargai sangat-sangat.
Kalau rajin vote lah lagi. hehehe baru lah semangat sikit nak menulis.
Kalau ada typo, sorry tau. Have a nice life :'D
****
YOU ARE READING
Peluang Kedua
Romance"Sayang?", dia tengok aku dengan muka tak percaya. Aku senyum menggoda dan cium jaw dia. Bila dia mula tanggalkan bra aku, aku tahu apa yang aku patut buat dengan hidup aku yang makin huru-hara ni.