"Sayang", aku tengah bancuh nescafe dekat kabinet dapur masa Aulad masuk dapur. Aku pusing kepala pandang dia sekilas dan teruskan kerja aku.
Tiba-tiba tangan dia peluk aku dari belakang. Dia selak rambut aku dan cium leher aku. "Wangi", husky voice dia keluar lagi. Meremang aku!
"Hey, love bird", Along masuk dapur dengan Kak Long, baru balik dari Giant kut. Beli groceries sebab aku nampak kat tangan Along ada plastic Giant. Dalam tu ada macam-macam jenis barang basah dan kering.
"Korang nak honeymoon dekat mana?", dah tiga hari aku jadi wife si Aulad ni sebenarnya. Kita orang akad nikah aje dulu sebab Aulad cakap nak buat kenduri lepas aku grad. Aku mana-mana pun ok aje. Sebab aku bukannya ada sedara-mara ramai sangat pun nak gembar-gemburkan perkahwinan aku yang serba mengejut ni.
Aku angkat teko nescafe dan letak atas meja makan. Aulad masih lagi melekat dekat belakang aku macam dah kena gam. Bila aku duduk dekat meja makan, dia duduk di kerusi sebelah aku dan angkat aku duduk atas riba dia. Along dengan Kak Long pun duduk di kerusi depan kita orang.
Tiga hari jadi wife dia, aku dah rasa macam kembar siam. Setiap masa dia nak melekat dengan aku. Manja betul. Kak Long geleng kepala aje tengok dia. Bila aku berleter, dia kata 'ala, buat apa kahwin kalau tak boleh peluk?'
"Aulad nak bawak dia balik Aussie", dia cakap sambil tangan dia gosok paha aku di bawah meja. Aku tepis tangan dia. Dua saat. Lepas tu tangan dia melekat balik dekat paha aku. Mini skirt yang aku pakai ni sangatlah menyenangkan kerja dia. Lagi dilarang, lagi dia degil. Sudahnya aku biarkan aje.
Lepas tu Along dengan Aulad cakap pasal kerja. Kak Long pulak duk bagi nasihat dekat aku pasal rumah tangga, aku dengar aje. Tiba-tiba aku rasa tangan Aulad makin lama makin naik dekat dengan tempat sensitif aku. Tangan kanan aku cepat-cepat capai mug dan tangan kiri aku cuba tahan tangan dia.
Aku terlambat!
"Kenapa muka Alin merah?", Kak Long tanya aku. Aku geleng kepala dan cepat-cepat habiskan nescafe. Aku bangun dan hembus nafas aku yang dari tadi tersekat. Aulad masih rancak bersembang dengan Along. Bila aku pandang dia, aku nampak dia senyum sinis.
Aku cepat-cepat minta diri naik bilik. Tahu kenapa aku gelabah? Aku dengan dia belum pernah aum aum lagi! Hehehe.
Walaupun dah tiga hari aku jadi wife dia, tapi entahlah. Aku rasa belum selamat nak serahkan diri aku sepenuhnya. Sebab aku tak kenal dia sangat kut.
Dalam tiga hari ni, Aulad langsung tak paksa aku, tapi dia terlalu menggoda aku. Macam dekat dapur tadi tu. Gila punya Aulad!
****
Fuh idea mencurah-curah. Ada hikmahnya writer block terjadi ke atas diri saya. Haha!
Maaf chapter agak pendek. Enjoy ye
****
YOU ARE READING
Peluang Kedua
Romance"Sayang?", dia tengok aku dengan muka tak percaya. Aku senyum menggoda dan cium jaw dia. Bila dia mula tanggalkan bra aku, aku tahu apa yang aku patut buat dengan hidup aku yang makin huru-hara ni.