Aku tersedar dari tidur. Rasa lenguh satu badan. Baru sedar aku terbaring atas sofá panjang dengan selimut atas badan. Aku cuba bangun, terasa ada tangan melingkar di pinggang aku. Ada orang peluk aku dari belakang, halang aku dari bangun. Aku pusing menghadap orang tu.
"Morning sayang", dia cium dahi aku.
"Buat apa dekat sini?", aku pandang dia tajam. Sumpah aku benci sangat dengan dia.
"Mana boleh tidur tak ada sayang", dia cakap perlahan.
"Macam mana boleh ada dekat sini?", aku tolak tangan dia di pinggang aku dan aku bangun terus jalan pergi toilet. Dia bangun dan jalan ikut aku.
"Ayu called me last night. Dia bagitahu abang yang sayang ada kat sini. Abang pun datanglah", aku cuci muka dan gosok gigi. Dia pun ikut aku. Aku pergi dapur dan siapkan breakfast.
Sepanjang pagi tu Aulad cuba cakap dengan aku, tapi aku diam dan buat tak dengar. Lepas siap mandi, aku minta diri dengan Ayu. Ayu macam berat nak lepaskan aku balik, tapi aku yakinkan dia yang aku ok.
Aku ada tanya Ayu bila King balik, Ayu kata Mimi yang datang jemput dia. Sempat Ayu pesan dengan aku supaya lupakan salah King dulu. Aku diam. Hati aku dah lembut sebenarnya nak maafkan dia.
Aulad tak banyak cakap sepanjang perjalanan balik. Kami naik kereta yang aku bawa semalam sebab Aulad datang rumah Ayu dengan cab.
Dah dia diam, aku seribu kali tak sudi nak cakap pun. Sampai dekat rumah, aku terus duduk di ruang tamu dan pasang tv. Aulad datang duduk di sebelah aku atas sofa. Aku tak pandang muka dia. Menyampah sangat.
"Sayang", dia panggil aku sambil tangan dia dah cuba peluk aku. Bila aku tolak, tangan dia makin menjalar ke seluruh badan aku. Akhirnya aku biarkan aje apa dia nak buat. Bila dah tak ada bantahan dari aku, Aulad mula cium leher aku. Aku langsung tak bergerak. Mata masih focus tengok tv walaupun dalam hati aku dah menyumpah dia. Masa dia cuba cium bibir aku, aku bingkas bangun berdiri.
Dia mengeluh perlahan. "Apa yang King dah bagitahu Alin?". Aku buat tak dengar soalan dia,
Aku jalan masuk bilik dan bersiap. Lepas tukar baju, aku call King.
"Ya, sayang?", King tanya lepas salam bersambut.
"Alin nak jumpa", aku bagi dia masa setengah jam untuk datang jemput aku. Tak sampai 15 minit dia sampai. Masa nak keluar, aku perasan Aulad tak ada. Kereta pun tak ada.
Masuk dalam kereta King senyum pada aku. Aku balas seadanya. Tak boleh sombong sebab orang dah sudi jadi driver tak berbayar kita. Haha!
"Cantik cantik ni nak pergi mana, sayang?", dia dekatkan muka dia dengan aku. Aku pandang anak mata dia. Muka dia jarak satu inci aje dengan muka aku. Bila mata dia turun ke bibir aku, aku perasan dia gigit perlahan bibir dia dan anak mata dia mula mengembang.
"King", aku sebut nama dia sambil tangan aku tolak dia menjauh dari aku. Dia kembali sandarkan badan dekat seat dan raup muka dia beberapa kali. "Sorry sayang. You menawan sangat", dia kenyit mata dan hidupkan enjin kereta.
"Tempat biasa", aku cakap dan sandarkan badan lepas tu pejam mata. Nak tidur kejap. Penat dengan drama.
"Sayang, dah sampai. Jom", King pegang tangan ku dan usap-usap pipi aku. Entah berapa lama aku tertidur. Tadi jalan jammed sebab ada kemalangan. Masa tu aku sedar King dah start pegang tangan aku. Entah berapa lama dia belek tangan aku. Aku biarkan aje. Mengantuk sangat.
Aku buka mata, King senyum dan dia dekatkan muka dia dengan muka aku. Aku pandang mata dia. Mata dia turun ke bibir aku lepas tu kembali kat mata aku. Tiba-tiba dia kucup perlahan bibir aku. Just a peck on my lips. Tak sempat aku elak.
Muka aku membahang, cepat-cepat aku tolak dia dan turun kereta. Nak marah sebenarnya, cuma aku tahan. Ada cerita belum selesai. Aku dengar dia gelak kecil.
Turun dari kereta, aku pandang sekeliling. Aku nampak tangga dan aku jalan ke arah tangga tu. Sampai di tangga, terbentang pemandangan air terjun depan mata aku. Ahh, nyamannyaaaaaaaa.
Masa aku tengah seronok-seronok menikmati keindahan alam, King datang dan peluk aku dari belakang. Dia bisik di telinga aku, "Time to sambung cerita kita semalam".
Dia tarik aku duduk di kerusi di satu pondok sebelah air terjun itu. King duduk di kerusi membelakangkan air terjun. Disebabkan aku nak menikmati pemandangan, aku duduk bertentangan dengan King. Dia bangun dan datang duduk sebelah aku. Tangan dia laju aje tarik aku ke dalam pelukan dia.
Apahal lah dia orang ni suka sangat peluk-peluk aku? Rimas betul.
"Sambung", aku cakap kat dia.
"I tak tahu pun bila masa Aulad balik Malaysia. I baru tahu waktu I ikut you sampai bookstore hari tu. You balik sini pun, Ayu yang bagitahu I. Kalau tak, sampai ke sudah I tak tahu".
"You baik dengan Aulad kan dulu. What happened sampai bertumbuk and macam bermusuh sekarang ni?" , aku tanya dia.
"Kita orang gaduh sejak I larang dia dekat dengan you. I cakap dekat dia, you're mine. Tapi dia kata dia tetap akan rasmi you dulu", dia mengeluh perlahan. "I tak kisah dia dah rasmi you ke apa. I love you so much Alin, I want you back. I want you, please bagi I peluang", King pandang aku dengan mata berkaca. Aku peluk dia bila air mata dia mula tumpah. Dia balas pelukan aku dan terus menangis.
"I'm sorry sayang. I tahu I jahat. But I cuma nak you. I want you back. Hidup I susah tak ada you. Kalau I kena melutut depan Aulad untuk dapatkan you balik, I sanggup", dia ketatkan pelukan sampai aku sesak nafas. Aku tampar lengan dia berkali-kali minta dilepaskan.
Dia lepaskan aku dan cium bibir aku perlahan. Aku tak balas ciuman dia, dan tak tolak juga. Bila tangan dia mula merayap ke dada aku, aku pegang tangan dia. Dia cepat-cepat lepaskan aku.
"Sorry sayang. You lah ni, cantik sangat kenapa?", dia pura-pura marah. Aku tergelak. Lepas tu, kita orang pergi tengok wayang dan jalan-jalan.
Masa nak balik tu, aku terus terang dengan King yang aku tetap tak dapat nak terima dia sebab walau macam mana pun Aulad still suami aku. Dia nampak sedih sangat tapi bila aku cakap dengan dia aku happy dengan Aulad, dia peluk aku dan cakap dia nak tengok aku bahagia.
****
Saya rasa kena cepat cepat habiskan sebab kelas makin pack sekarang :(
Hari ni kelas lewat sikit, sempatlah mengarang sikit.
Maaflah kalau bosan
****
YOU ARE READING
Peluang Kedua
Romance"Sayang?", dia tengok aku dengan muka tak percaya. Aku senyum menggoda dan cium jaw dia. Bila dia mula tanggalkan bra aku, aku tahu apa yang aku patut buat dengan hidup aku yang makin huru-hara ni.