Kena Tumbuk

51.7K 729 7
                                    


"Love dekat mana?", Aulad tanya aku lepas aku jawab salam. Buku dekat tangan aku letak balik dekat rak.

"Dalam Popular. Awak dekat mana?", aku jalan keluar dari Popular. Ingat nak beli apa-apa novel, tapi hilang mood aku lepas tengok tajuk-tajuk novel sekarang. Suamiku itu suamiku ini, isteriku itu isteriku ini. Bosan! ( Tolong jangan kecam saya. Uhuks )

"Baru dekat entrance. Terus pergi sanalah", aku setuju dan cepat-cepat matikan talian bila mata aku nampak satu figura lelaki yang tengah berdiri memerhati aku. Shit!

Aku percepatkan langkah. Lelaki tu ikut akulah! Macam mana ni? Mama, nak balik....

"Alin", suara dia di belakang aku buat aku stop. Aku berpaling tayang muka annoyed depan dia.

"Nak apa lagi, King?", dia senyum dan pegang tangan aku. Aku tarik tapi pegangan dia terlalu kuat.

"I rindu. Sampai bila nak lari ni, sayang?", dia tanya dengan muka macam anak kucing dia baru mati. Heh, kalau dia mati sekali kan bagus!

"Pergi matilah kau punya rindu", aku ketap gigi. Muka dia macam terkejut dengar aku cakap macam tu. Tiba-tiba, tangan aku ditarik dan aku nampak King terundur ke belakang.

Aku toleh ke sisi, Aulad tengah pegang tangan aku. Aku pandang King, bibir dia berdarah! Aulad tumbuk King?

"Kau, berambus!", Aulad jerkah King. King aku nampak tengah senyum sinis.

"Apa ni, Aulad?", aku tarik tangan dari pegangan dia dan berjalan ke arah King. Aku nak pastikan dia ok.

"Alin, stop", Aulad peluk pinggang aku dari tepi. Aku berhenti berjalan. Muka King bengang gila masa tu. Aku pusing dan terus tarik Aulad pergi dari situ.

Aku turun sampai dekat parking lot. Aulad ikut tanpa cakap apa-apa. Dia biar aje aku tarik tangan dia.

"Kereta dekat mana?", baru aku pandang dia dan lepaskan tangan dia. Dia capai tangan aku dan tarik aku pulak pergi dekat kereta.

Masuk dalam kereta, aku tengok dia. Dia masuk di bahagian pemandu dan duduk dengan badan menghadap aku. Tapi dia tak pandang aku, dia capai tangan aku dan main dengan jari-jari aku.

"Apa tadi tu?" dia diam. Masih lagi main dengan jari aku.

"Why did you hit him?", dia diam lagi, tak jawab soalan aku. Aku tarik tangan aku dan pegang muka dia. Baru mata dia perlahan-lahan pandang aku.

Dia dekatkan muka dia dengan muka aku, sikit lagi hidung dia nak sentuh hidung aku. Aku cepat-cepat bersandar dekat pintu kereta. Senyuman nakal muncul dekat bibir dia.

"Akad nikah minggu depan", Aulad cakap lepas tu betulkan duduk dia dan terus gerak balik rumah. Reaksi aku? Aku diam aje sampai balik rumah. Kalau aku bersuara pun, bukan ada effect.



****

Maaf chapter agak pendek. Enjoy ye

****

Peluang KeduaWhere stories live. Discover now