"Shaleen!" Isk! Nampaknya amoi tu masih tak mendengar panggilanku walaupun jarak kami ada la dalam 5 kaki 3 inci 16 pol aje. Ni natijah live band yang bukan main bingit lagi mengalunkan lagulah ni.
Aku perlahan-lahan menyusuri lautan manusia yang sedang sibuk berdansa. Hehe... kalau aku lepaskan kentut kuat lagi busuk sekalipun tentu tak ada yang tahu siapakah dalangnya.
"Excuse me! Excuse me! Ass-squeeze me!" ujarku. Tiba-tiba ada seorang awek yang seksinya mengalahkan pelakon Baywatch berpaling kepadaku lantas melemparkan senyuman.
"Ass-squeeze me?" tanyanya kembali dalam nada berteriak. Aku tertawa.
"Joking only. Jangan repot polis, ya?" ujarku dalam melawak. Giliran gadis tu pulak tertawa. Cilakak! Tak sangka ada juga jenis manusia yang memasang telinga masa tengah berjoget.
Aku segera meneruskan odisiku merapati Shaleen. Akhirnya aku sampai betul-betul di sisinya. Mak oi! Betul-betul dia ikut cakap aku untuk pakai seksi. Aku terpegun seketika. Inilah pertama kali aku melihat Shaleen mendedahkan sebahagian besar tubuhnya. Ada dalam 64 peratus kot?
"Shaleen!" seruku. Shaleen yang sedang ralik menari berhenti tiba-tiba dan terus memandang ke arahku.
"Arif!" teriaknya dengan nada gembira dan dengan tidak semena-mena memelukku. Aku tergamam. Ini adalah kali kedua amoi semborono ni memelukku. Sebelum ini senang aje aku menguisnya. Namun kali ini aku seolah-olah tak bertenaga untuk menolak. Aku membiarkan saja diriku diperlakukan dengan sewenangnya oleh Shaleen. Macam kena rogol pulak! Yiahah! Tak lama kemudian Shaleen segera melepaskan rangkulannya.
"Sorry... sorry..." ujarnya dengan nada serba-salah. Aku tergelak. Tentu dia ingat aku tengah monyok sebab cintaku dihancurkan oleh Adrina.
"It's okay. Aku rasa hangat dan syok tadi! Boleh tak buat lagi?" tanyaku. Mintak-mintak dia peluk la lagi! Pe-luk! Pe-luk! Shaleen tak memelukku. Sebaliknya dia tertawa seraya mendebik bahuku.
"Datang tak bawak girlfriend ke?" tanyaku. Aku rasa dah macam drama sitkom Melayu pulak. Cakap asyik nak meneriak aje. Tapi lagu yang band tu tengah mainkan memang bingit betul.
"Dia malu, ma!" maklum Shaleen.
"Kalau gitu biar aku temankan kau menari." tawarku.
"You dance like a monkey!" kutuk Shaleen seraya tertawa.
"Eleh! Kau pun menari macam kucing jilat ketiak nak eksyen pulaaak!" kutukku kembali.
Shaleen tertawa lebih lantang. Namun beliau segera mencebikkan bibir dan memukulku. Aku tak peduli dia setuju atau tidak. Aku segera mengatur langkah 'monyetku' dan menari bersama Shaleen. Amoi tu spontan meliuk-liukkan tubuhnya sebagai isyarat beliau menerima pelawaanku. Buat seketika kami hanyut dalam langkah tarian sumbang kami mengikut alunan muzik yang berkumandang.
Tatkala muzik berakhir, muda-mudi yang turut sama menari tadi terus bersorak dan bertepuk tangan. Aku dan Shaleen hanya berpandangan sambil membalas senyuman. Tiba-tiba amoi tersebut membuat tindakan yang tidak kusangkai. Beliau menundukkan kepala untuk mengelakkan pandanganku. Eh? Dia sebenarnya dah dapat agak ke?
"Hei guys!" Oh pulup malap! Terkejut aku apabila bahu kananku tiba-tiba ditepuk dengan kuat. Aku berpaling ke belakang. Oh... Adrina rupanya. Kalau si Wadi tadi yang dia tepuk, mau tangannya dikilas dek Wadi dan dijamu pulak dengan pukulan Sendeng Tiga Alam.
Aku hanya mampu memberikan senyuman teruja plastik kepadanya. Pandanganku sempat dikerlingkan ke arah Shaleen. Nampaknya beliau juga memberikan reaksi yang serupa.
"Happy birthday, Adrina." ucapku.
Sebenarnya nak aje aku kata "Happy birthday, bitch." Tapi cuma berani dalam hati aje la.
YOU ARE READING
KALAH
AléatoireIni cerita tentang aku. Aku lelaki biasa yang memang biasa biasa saje kisahnya. Muka adalah kacuk Shah Rukh Khan sikit, cuma hidung tu tak mancung pipi tersorong-sorong. Saidatul Adrina, gadis impian, gadis pujaan aku. Gadis yang rasanya tak layak u...