~2~

110 7 12
                                    

{Jazzney}
We lopen naar Daan en Rein toe. 'Hey!' Zeg ik tegen de jongens. De andere meiden lopen een beetje giechelend achter mij aan. Ik geef hun een blik met betekenis dat ze zich niet zo kinderachtig moeten gedragen. 'Hi' zegt Rein die opkijkt van mijn stem. Daan draait zich ook om en zet zijn zonnebril af. 'We zagen jullie vrienden net en ze zeiden dat we ons even moesten voorstellen aan jullie' zeg ik. Rein glimlacht naar me en mijn zelfvertrouwen verdwijnt een beetje. Wat? Hoe kan dat? Meestal als ik een jongen leuk vond werd ik juist minder verlegen. Hij steeds zijn hand uit en stelt zich voor. Ik begin te blozen. Daan stelt zich ook aan ons voor en Kaylee slaakt een gilletje waardoor Daan moet lachen. 'Wat is het hier mooi hé' zegt Rein. Ik knik. 'Hoe vaak zijn jullie al in Curacao geweest?' Vraagt Linde. 'Dit is onze eerste keer hier' zegt Daan. 'Ja alleen Nils en Owen zijn hier vaker heen geweest' zegt Rein. 'We wouden graag een keer met z'n vieren op vakantie en lol maken zonder dat er gillende fans zijn' zegt Daan en hij lacht naar Kaylee die begint te blozen. 'Sorry' zegt ze zacht. Daan geeft haar een schouderstoot achtig iets. 'Geintje' lacht hij. 'En wat brengt jullie hier?' Vraagt Rein. 'We zijn hier ook met vakantie. Zelfs als jullie. We zijn hier met z'n vieren om ook lol te maken en te zwemmen in de zee en zwembad en lekker bruin worden' leg ik uit. 'Wel goed insmeren hoor, Nils zegt dat hij hier bijna altijd verbrand door die zon die echt recht boven ons staat en brand op de huid' zegt Daan.
Nils en Owen komen ook weer naar buiten en komen naar ons toegelopen. 'We zijn ingecheckt en kunnen naar ons huisje' zegt Owen tegen Daan en Rein. 'Wij gaan ook maar naar ons huisje' zegt Linde. 'Misschien zien we jullie nog wel hier' zegt Merle en ze kijkt naar Nils. 'Ja vast wel. Zo groot is het bungalowpark niet hoor' zegt Nils en hij glimlacht naar haar. Merle kijkt gauw naar de grond. 'Doei!' De jongens zwaaien ons uit en willen naar hij huisje heen lopen. 'Welk huisje zitten jullie eigenlijk?' Vraagt Rein aan mij. Ik kijk naar de sleutel die ik in mijn hand heb. 'Nummer... 6' zeg ik. 'Echt? Wij in nummer 23!' Zegt Daan enthousiast. We kijken hem verbaas aan. 'Dat is tegenover nummer 6!' Legt Nils uit. 'Leuk! Dan zien we jullie sowieso nog wel' zegt Owen en hij knipoogt naar Linde die zich van schrik aan mij vast grijpt.
Ik wil mijn zware koffer pakken die op de straat staat, maar Rein houd me tegen en pakt mijn koffer en de zijne. Hij kan niet alleen mooi zingen, hij is ook nog een elegante jongen. Ik glimlach en Rein glimlacht terug. Dan lopen we met z'n allen naar het straatje waar onze bungalows staan. Rein loopt naast mij en draagt mijn koffer achter zich aan. Aan de andere kant naast mij loopt Merle en naast haar loopt Nils en hij vertelt zo te horen over zijn gitaren. Voor ons lopen Daan, Kaylee, Owen en Linde. 'Waren jullie hier al lang?' Vraagt Rein aan mij. 'Nee, een kwartiertje ofzo en toen kwamen jullie' zeg ik. 'Mijn koffer is zo zwaar' zeurt Linde. 'Geef maar aan mij' zegt Owen tegen haar. Linde giechelt en ik zucht van schaamte. 'Ach, hij vind het leuk om iemand te helpen hoor en zo versiert hij de meeste meiden' lacht Rein. Ik veeg het zweet van mijn voorhoofd. Het is zo warm hier en de zon schijnt vol op ons hoofd. Na een paar minuten komen we bij de bungalows aan. Rein geeft mijn koffer aan mij en grijnst. 'Dankjewel' zeg ik zacht. 'No problemos'
'Laten we straks gaan zwemmen' stelt Daan voor. 'Ja! In zee!' Roept Merle. 'Of het zwembad' zegt Kaylee. 'Ik ga ook liever naar de zee. Het water is prachtig helder en lekker verfrissend' zegt Nils. 'Goed dan' zegt Kaylee. 'Maar laten we eerst even onze spullen binnen in de bungalow zetten'
We spreken over een halfuurtje hier voor de bungalows weer af om naar het strand te gaan. Kaylee, Linde, Merle en ik lopen over de stijger dat voor de bungalow ligt en komen bij het balkon aan. Er hangt een hangmat en het balkon is groot en gemaakt van houten planken die naast elkaar liggen. Er staat een witte plastic tafel en daaromheen staan van die witte stoelen. In de hoek van de bungalow staan houten stoelen op elkaar gestapeld. Die vind ik mooier dan de witte. In de hoeken van het balkon staan cactussen van ongeveer een meter hoog. Het is echt groot! Hoe moet het er vanbinnen dan wel niet uitzien?! Kaylee opent de grote schuifdeuren van de bungalow en we lopen naar binnen. 'Wow' fluisteren we tegelijk. Er staat een grote lichtgroene hoekbank en een tv. De keuken zit in dezelfde kamer en is ook best groot. Er staat een grote keukentafel met 6 stoelen eromheen. Drie aan de ene kant en drie aan de andere kant. Alles heeft een beetje de kleuren lichtgroen, rood, oranje, lichtbruin en geel. Er zijn twee deuren waarachter als het goed is de slaapkamers bevinden. Linde en Kaylee rennen naar de ene deur en ik en Merle naar de andere. 'Zo dat is makkelijk verdeeld' lach ik. Dan gaan Merle en ik de slaapkamer in en zetten onze koffers in de hoek. Er staat een tweepersoonsbed en een grote kast die we moeten delen. Aan beide kanten van het bed staat een nachtkastje met een lamp erop. Wat me nu pas opvalt is dat er geen ramen met glas is maar ramen met van die openklap dingen. Echt heel gaaf! Alleen kan er makkelijk ingebroken worden maar gelukkig is er een kluis waar we kostbare spullen ik kunnen doen als we hier niet zijn bijvoorbeeld. In de slaapkamer bevind zich nog een deur. Zou dat een badkamer zijn? We openen de deur en zien wat ik zal dacht. Een douche, een wastafel, een wc en een rekje waar handdoeken over heen hangen. 'Best chill' zegt Merle. 'Ja, geen heel luxe ding maar wel lekker gezellig en alle dingen die we nodig hebben zijn er' zeg ik blij. We kijken even bij Linde en Kaylee en daar is alles precies hetzelfde. We pakken onze spullen uit en trekken zwemkleding aan. 'Eindelijk kan ik mijn dikke trui uit doen' zucht Linde opgelucht.
Ik trek mijn lichtgroene bikini aan en trek daar een zelfs kleur jurkje overheen. Mijn slippers zijn ook lichtgroen. Mag je raden wat mijn lievelingskleur is. Merle heeft een spijkershortje aan en daarboven een geel topje. Ze doet haar haar in een knotje en doet watervaste make-up op. 'Waarom zo netjes?' Vraag ik. 'Om Nil... Eh... Ik bedoel gewoon' zegt ze blozend. 'Je vind Nils leuk he' zeg ik grijzend. 'Jij Rein!' Roept ze. Ik bloos ook. 'Laten we allebei niets zeggen. Ze mogen echt niet weten dat we ze leuk vinden hoor' zeg ik gauw. Merle knikt. Dan pakt ze haar mobiel en kijkt er gauw op. Dan zucht ze diep. 'Wat is er?' Vraag ik. 'We maken toch geen kans' zegt ze. 'Dat wist ik al. Hoezo zeg je dat nu opeens?' Vraag ik. Ze geeft haar mobiel aan mij. Op Instagram heeft een meisje van een fanaccount iets erop gezet. 'Ik wens jullie veel geluk samen Nils en Daphne. Ik hoop dag jullie heel gelukkig worden met elkaar en laat het door niemand verpesten' ik zie Merle teleurgesteld kijken. Ik kijk op het account van Daphne die getagd is. 'Nils my boyfriend' staat in haar status. 'Jammer mer' zeg ik en ik meen het echt. 'Hoezo? Je dacht toch niet echt dat ik hem leuk vond?' Zegt Merle sarcastisch. Ik zucht. 'Lieverd, je maakte anders ook geen kans als ik eerlijk ben. Ik ook niet. Wij zijn maar simpele fans' zeg ik zacht. 'Je hebt gelijk' zegt ze en geeft me een knuffel. Ik vind wel leuk voor Nils dat hij een vriendin heeft. Maar Merle is toch veel leuker dan Daphne? Ach ik ken die Daphne niet. Ik pak mijn mobiel en zoek die Daphne op. Ik scrol door haar foto's. Ze staat op bijna alle foto's met Nils. Ze kijken wel echt verliefd naar elkaar. Het ziet er naar uit dat ze echt met elkaar hebben. 'Merle! Jazzney! We gaan naar het strand!' roept Linde vanuit de keuken-woonkamer. 'Kom meid! We gaan er iets heel gezelligs van maken! En je kunt best vrienden worden met Nils' zeg ik om Merle te troosten. Ze probeert te glimlachen en staat op van haar bed. Linde heeft haar warme trui uitgetrokken en een jumpsuit aangetrokken. Kaylee heeft een lange jurk aan zonder mouwen. Wow, staat haar echt heel erg leuk. Ze lijkt er langer door. Dan begin ik te lachen. Daan is ook zo lang, dus waarom zou Kaylee nou toch langer willen lijken. 'Wat?' vraagt Kaylee verbaasd. 'Niets' zeg ik en proest het bijna uit. We pakken onze strandtassen en lopen naar buiten waar de jongens al staan te wachten. Ik kan het echt nog steeds niet geloven! Wij met de jongens van Mainstreet in Curaçao in een huisje tegenover ons en ze praten met ons en we gaan zelfs samen naar het strand! Wie wil dat nou niet?

Zou jij dat wel willen? En met wie van de boys zou jij wel willen snorkelen in de mooie heldere zee? xxx

~En dan zit er om half 7 's ochtend een f*cking duif voor je raam z'n hele familie uit Australië bij elkaar te roekoeën~ Rein van Duivenboden😂


mijn vakantie met MainstreetWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu