~20~

50 5 4
                                    

{Kaylee}

We zijn op het strand en de zon brand op mijn gezicht. Ik zet mijn zonnebril op en pak mijn mobiel uit mijn tas. De anderen lezen een boek, tijdschrift, zitten ook op hun mobiel of liggen met de ogen dicht te genieten van de zon. Ik open mijn instagram en zie dat ik heel veel volgers erbij heb gekregen. Hoe kan dat nou? Ik kijk bij mijn volgers en zie dat er Mainiacs bij zitten, andere mensen die ik niet ken, en zelfs twee of drie accounts die een fanaccount van mij hebben gemaakt?! Ik klik er op een en zie meteen een foto van Daan en mij samen. 'Het perfecte stel' staat eronder. Ik glimlach en ben een klein beetje verrast. Wat lief. Ik like de foto en reageer met een hartje. Ik scrol verder en mijn ik zie dat er meer foto's van mij en Daan op instagram zijn geplaatst. Veel lieve reacties. Maar mijn oog valt op een minder leuke reactie. 'Waarom kiest Daan voor haar?! Hij kan een veel mooier meisje krijgen. Zij is echt lelijk. Dat haar kan echt niet meer hoor. En die kleren. OMG! Daan red jezelf!' staat eronder. Ik staar er even naar en lees de reacties. 'Doe niet zo gemeen' en 'Inderdaad! Die kleren OMG!' en 'Wow! Ik dacht dat Daan een superknap vriendinnetje zou hebben. En dan kiest hij haar?!' Mijn hart slaat een slag over. 'Hé schat' Daan komt naast me op de handdoek zitten en slaat een arm om mij heen. Ik glimlach voorzichtig. 'Wat is dat?' vraagt hij als hij een blik op mijn beeldscherm van mijn telefoon werpt. Ik druk gauw op het uitknopje. 'Oh dat? Niets hoor. Gewoon allemaal leuke foto's van ons samen!' zeg ik zo enthousiast mogelijk. 'Wat lief! Wij hebben echt de beste fans!' zegt Daan en drukt een kus op mijn hoofd. 'Mainiacs zijn echt lief' zeg ik. De meesten dan... Ik zucht diep en Daan streelt mijn haar. 'Ga je mee zwemmen?' vraagt hij. Ik schud mijn hoofd en glimlach. 'Waarom niet schat?' vraagt hij. 'Ik blijf hier gewoon even lekker liggen' zeg ik en pak een tijdschrift uit mijn tas. 'Maar het water is zo lekker verkoelend' zegt hij. 'Wij gaan wel mee!' zeggen Linde en Owen. Rein en Jazzney staan ook op om het de zee in te gaan. 'Weet je het zeker?' Daan kijkt me vragend aan. Ik knik. Dan gaan ze met z'n allen naar het water. Kom op Kaylee! Trek je jurkje maar weer aan! Je moet je schamen voor je vetlagen! Hup, hup!  zegt een stem in mijn hoofd opeens. Wat? Ik heb helemaal geen vetlagen! Ik werp gauw een blik op mijn buik. Dan kijk ik om me heen. Een paar meter verderop zitten een paar meiden. Ze zijn knap en slank. Verderop zit ook een meisje en ze heeft prachtig haar en een perfect gespierd buikje. Waarom kan ik niet zo zijn als hun? Dat kun je wel! Dan moet je naar mij luisteren en precies doen wat ik zeg! zegt de stem weer in mijn hoofd. Dit is echt raar. Misschien is het wel Maaike die dit zegt! Ja dat is het! Maaike zit in mijn hoofd. Ze vind me te dik en lelijk. Dat heeft ze altijd al gevonden denk ik. Maaike had ook een perfect lichaam. Als we met z'n allen naar de Mac gingen kon ze gewoon een dikke hamburgermenu bestellen zonder dat ze ook maar een grammetje aankwam en ik had die volgende dag echt wel een vetrolletje erbij hoor. Trek je jurkje nou aan! Je wilt toch niet dat Daan die vetlagen van je ziet? Ik pak het jurkje en trek hem over mijn hoofd aan. Ik moet hoe dan ook af zien te vallen. Mijn kleding kan ook wel een ander motiefje gebruiken en mijn eetstijl moet ook anders worden en mijn make-up kan ook wel wat zwaarder. Ik wil ook zo zijn als die andere meiden. Opeens komt Linde op me afstormen. 'Hoe laat is het?!' vraagt ze onrustig. '5 voor 3. Hoezo?' vraag ik verbaasd. Linde's ogen worden groot. Ze grist haar spullen bij elkaar. Owen komt aangelopen en kijkt nu ook verbaasd. 'Waar ga je heen?' vraagt hij. 'Ik moet even eh... eten halen voor vanavond bij de supermarkt. Mag ik eh... even je pinpas lenen? Ik eh... ben de mijne vergeten en... eh.. ja je krijgt het zo snel mogelijk terug' zegt ze haastig. Haar wangen gloeien. 'Ja tuurlijk' zegt Owen en hij zoekt zijn portemonnee en geeft die aan Linde. 'Ik ga wel even mee' zegt hij. 'Nee! Ik bedoel, nee dankje. Ik ga wel even gauw zelf' zegt Linde en met haar jurkje half achter haar bikinibroekje gepropt laat ze ons verbaasd achter. 'Je jurkje schat!' roept Owen haar na. Ze trekt een keer aan haar jurkje en strompelt door het zand het strand af en verdwijnt haastig uit het zicht. 'Wat heeft die nou weer?' vraag ik verbaasd. Owen fronst zijn wenkbrauwen. 'Ik heb geen flauw idee' zegt hij. 'Ik ga weer zwemmen!' zegt hij en glimlacht. Ik ga weer liggen en sluit mijn ogen terwijl ik geniet van de zon.

'Kaylee!' ik schrik op uit mijn gedachten. 'Of je een ijsje wil' Jazzney kijkt me vragend aan. 'Ja lekker' zeg ik. 'Waar zit je met je gedachten?' vraagt ze. 'Nergens. Gewoon! Ik was aan het wegdromen door het lekkere weer' zeg ik. 'Wat voor ijsje wil je?' vraagt ze. Ijs?! Weet je wel hoeveel kilo's je daarvan aankomt? En wat een suiker zit daarin zeg!  Als je nu ijs neemt, kun je morgen de hele dag in bed blijven liggen omdat je te zwaar bent om uit bed te stappen. 'Kaylee!' ik schrik weer op uit mijn gedachten. 'Ik hoef geen ijs' zeg ik. 'Maar net wou je nog wel' 'Nou en nu niet meer' zeg ik. 'Schatje, doe even rustig' zegt Daan. 'Ik bén rustig! Ik hoef gewoon geen ijs' zeg ik. Jazzney fronst haar wenkbrauwen maar gaat dan weer weg. 'Hoezo wil je geen ijs?' vraagt Daan. 'Begin jij nou ook al? Ik heb gewoon geen zin' zeg ik en keer mijn rug naar hem toe. 'Liefje' Daan trekt me tegen zich aan en ik leg mijn hoofd op zijn borst. Geniet er nu nog maar van. Als je niet afvalt zal Daan je nooit meer zien staan. zegt het stemmetje in mijn hoofd. Ik knijp mijn ogen stijf dicht. Daan wrijft over mijn arm. Morgenvroeg ga ik hardlopen. Dat besluit ik hier nu. Ik moet hoe dan ook van die vetrollen af.

Hoe komt ze van die onzekerheid af? En wat is dat met dat stemmetje in haar hoofd? Wat had Linde dat ze opeens zo gauw weg moest? Had het te maken met die persoon die haar de hele tijd dreigberichten stuurt?

Sorry voor lang geen deel! Maar heb toetsweken en probeer toch af en toe een deel erop te zetten. xx Al bijna 1000 lezers! Ga ik dat halen denken jullie? Ik hoop het zo erg! xx



mijn vakantie met MainstreetWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu