{Nils}
Op de buik van Linde kruipt een schorpioen! 'Is het een spin? Een gevaarlijke?' roept Linde en wil rechtop springen. 'Allemaal stil! Linde blijf liggen. Ik probeer hem weg te halen' zegt Owen en gaat met zijn duim en wijsvinger heel dichtbij de schorpioen. 'Ik tel tot drie' fluistert hij. Linde ademt echt heel moeizaam. Merle kruipt tegen mij aan en verbergt haar gezicht. 'Linde het komt goed' zegt Jazzney, maar ik kan zien dat ze ook bang is. 'Drie... twee... één..' 'Stop!' 'Rein wat is er?' vraagt Owen. 'Je zei ik tel tot drie' zegt hij droog. 'Rein het is nu geen tijd voor grapjes!' zeggen we boos. 'Een... twee... drie' Owen schiet de schorpioen weg. Hij kruipt de bosjes in en verdwijnt. Linde gaat gauw weer rechtop zitten. 'Wat was het nou?!' roept ze angstig en valt Owen om de hals van blijdschap. 'Een schorpioen!' zegt hij. Linde deinst achteruit. 'Een schorpioen?!' roept ze uit. 'Ja, maar hij is nu weg. Het is goed' zegt Owen. 'Daar maakten jullie me zo bang voor?! Een schorpioen? Kreeg ik bijna een hartaanval van een schorpioen?!' roept Linde boos. Iedereen kijkt elkaar verbaasd aan. Linde gooit haar handen in de lucht. 'Schorpioenen in Curaçao zijn niet gevaarlijk' zucht ze. Iedereen begint een beetje zenuwachtig en van opluchting te lachen. Linde lacht nu ook. 'Sukkels' lacht ze.
'Merle je moet wat drinken' zeg ik tegen Merle als we weer op de handdoek liggen. Merle ligt te slapen en het zweet staat op haar voorhoofd. 'Mer' zeg ik iets harder. Ze opent haar ogen en kijkt me met één oog van opzij aan. 'Je moet wat drinken. Anders droog je uit' zeg ik. 'Ik heb geen dorst' zegt ze. 'Je moet' 'Nils, ik heb echt geen dorst' zegt ze en gaat weer liggen. Ik haal diep adem en ga ook maar weer liggen. 'Zullen we vanavond ergens uit eten gaan? Dan kunnen we hier nog een uurtje blijven en daarna naar Willemstad gaan om een restaurantje op te zoeken' stelt Owen voor. Iedereen stemt erin mee. 'Zullen we dan nog even gaan zwemmen?' ik kijk naar Merle die alweer ligt te slapen. 'Mer! Slaapkopje' zeg ik en geef haar een kus op haar mond. Eindelijk opent ze haar ogen. 'Wat' vraagt ze droog. 'Zwemmen' lach ik. Merle doet haar ogen weer dicht. Ik pak haar hand en trek haar omhoog. 'Nils, ik heb geen zihiin..' zegt ze zeurderig. 'Jawel! Je gaat met me mee' zeg ik en trek haar mee over het strand. Merle blijft opeens halverwege staan en kijkt een beetje wazig voor zich uit. 'Merle, kom je?' vraag ik en wil weer verder rennen naar de zee. 'Nils... ik ga denk ik...' ik kijk achterom en zie nog net dat ze slap neervalt in het zand. 'Merle!' ik ren naar haar toe en hurk naast haar neer. Ik pak haar gezicht vast en tik op haar wangen. 'Merle, hoor je me?' ze antwoord niet en haar ogen blijven dicht. Ik leg een arm onder haar rug en onder haar nek en neem haar in mijn armen mee naar de handdoek waar ik haar voorzichtig in de schaduw leg. 'Wat is er gebeurt?!' roepen de anderen en komen me helpen. Jazzney pakt het koude flesje met water en gooit het naar Rein die het op voorzichtig over Merle's hoofd giet. 'Ze heeft vast te weinig gedronken. Al vanaf vanmorgen heeft ze niets gedronken en dat is echt heel erg gevaarlijk!' zegt Linde. 'Shit! Ik zei nog tegen haar dat ze moest drinken. Als ik het haar nou gewoon had gedwongen was er niets aan de hand geweest' zeg ik terwijl ik Merle's hand pak en er in knijp. Langzaam komt ze weer bij. 'Liefje, rustig' zeg ik en samen met Daan zetten we haar rechtop. 'Je moet wat drinken. Het moet echt!' zeg ik. 'Maar ik wil niet' zegt ze zacht. 'Waarom niet? Als je hier niet drinkt in dit warme land ga je dood' zeg ik bezorgd. 'Maar je kunt het water niet overal vertrouwen' fluistert ze. 'Is dat het? Ben je bang dat het water niet is gezuiverd?' vraag ik. Merle knikt langzaam. 'Het drinkwater hier is echt heel schoon. Geloof me. Ik heb dat laatst ergens gelezen' weet Linde. Merle begint te twijfelen. 'Ik wil je niet kwijt. Als je niet drinkt raak ik je wel kwijt' zeg ik zacht. En dat lijkt de druppel. Merle pakt het flesje water en drinkt voorzichtig een paar slokken. 'Dankje' zegt ze. 'Ga maar weer liggen. Vandaag blijf je in de schaduw. Of je nou wilt of niet. Je bent bijna uitgedroogd. Man. Laat me alsjeblieft niet meer zo schrikken' zeg ik en geef haar een kus op haar voorhoofd. Daarna gaat ze weer liggen en valt haast meteen weer in slaap. Ik kijk naar haar en glimlach. Wat ben ik blij met haar als mijn vriendin.
'Kaylee. Kan ik je alsjeblieft even spreken?' vraagt Daan aan Kaylee die het eindelijk een beetje zat blijkt te worden. Kaylee zucht. Daarna staat ze op en samen lopen ze over het strand naar een plekje waar wij ze niet kunnen horen. Merle is wakker en ligt tegen mij aan. Ik zit tegen de boom en we zitten uit de zon. 'Je zou niet zeggen dat ze iets met elkaar hebben' zeg ik zacht. 'Komt vast nog wel. Niet iedereen is zo als jij die meteen alles op alles neemt' lacht ze. Ik ben blij dat ze weer lacht en dat het weer iets beter met haar gaat. 'Jij doet hetzelfde hoor. Jij bent net zo klef als ik' lach ik en druk een kus op haar haren. 'Zo zijn wij gewoon. Wij vinden dat echte liefde. Maar bij Daan en Kaylee komt dat nog wel. Vast en zeker. Maar er is eerst nog iets wat Kaylee hem moet vertellen denk ik. Maar wat?' vraagt Merle. We kijken naar Daan en Kaylee die verderop in het zand zitten. Ik zie Kaylee huilen. 'Moet ik erheen om haar te troosten?' vraagt Merle en wil opstaan. Ik pak haar vast en trek haar tegen me aan. 'Nee. Kijk maar' zeg ik en wijs naar die twee. Daan staat op en slaat zijn armen om haar heen. Ik glimlach. 'Het komt vast weer helemaal goed tussen die twee' zeg ik. 'Ik heb opeens een idee!' zegt Merle en ze schiet overeind. 'Oeps. iets te snel' zegt ze en gaat weer tegen me een liggen. 'Wat is je idee?' vraag ik lachend. 'Ik denk dat Jazzney Rein leuk vind' zegt ze. 'Echt? Ik weet haast zeker dan Rein Jazzney leuk vind!' zeg ik. Merle legt een vinger op mijn lippen. 'Sst... niet zo hard. Ze zitten maar een paar meter voor ons' fluistert ze. Jazzney en Rein kijken elkaar de hele tijd aan en kijken dan gauw weer weg. 'We regelen een date!' zegt ze. 'Wat? Je bent geniaal! Mijn meisje is geniaal!' zeg ik enthousiast. Merle grijnst. 'Vanavond, doen we net alsof we uit eten gaan en opeens moet iedereen weg en blijven die twee achter' zeg ik. Merle slaat op mijn buik. 'Mijn boy is ook geniaal' lacht ze terwijl ik kreun. 'Dat deed pijn' kreun ik. 'Sorry schatje' zegt ze lachend en geeft mee een kus. We lichten Owen en Linde in die meteen het er mee eens zijn en beginnen te grinniken. Als Kaylee en Daan ook hand in hand terugkomen vertellen we ook hun ons plan. 'Great!' zegt Daan en geeft Kaylee een kus. 'Wat was er nou aan de hand?' vraag ik. 'Niets' zegt Daan en geeft Kaylee een knipoog. Ik ben nieuwsgierig maar we vragen er verder niet meer naar. 'Maar ze moeten er allebei natuurlijk wel spetterend uitzien!' zegt Linde enthousiast. 'Ja! Dan gaan we nu nog even naar de winkels!' zegt Merle enthousiast. 'Yeah baby!' zeg ik tegen haar en druk mijn lippen op de zijne. 'ga je missen' fluister ik tegen haar. 'Ik jou meer' zegt ze. 'Kan niet' zeg ik. 'Joehoe! Tortelduifjes! Jullie hoeven maar een uurtje elkaar los te laten hoor' lacht Kaylee. Dan nemen we afscheid van de meiden en lopen naar de auto. Rein en Jazzney denken dat we gewoon gezellig gaan winkelen. Meiden met meiden en jongens met jongens. Dit word vast een geweldige avond voor die twee!
Word het geweldig? Of misschien loopt het wel helemaal uit de hand?!
Allemaal een heel fijn, gezond en gelukkig 2016 toegewenst! Ik wens jullie het beste en jullie zijn echte de liefste lezers die ik maar kan wensen! I love you all!
Liefs xxx
JE LEEST
mijn vakantie met Mainstreet
Fanfiction4 vriendinnen gaan met elkaar op vakantie naar Curaçao. Ze hebben er eigenlijk opeens niet zo heel veel zin meer in omdat een hele goeie vriendin van hun net is overleden, een van de vriendjes van de meiden heeft het net uitgemaakt en er is nog meer...