~14~

77 7 2
                                    

{Jazzney}

'Ja dat was ook zo leuk!' Kaylee, Linde en ik praten nog heel lang onder de douche over het zwemmen met de dolfijnen. 'Laten we er onder weg gaan. Merle zit vast al te wachten' zegt Linde. Ik knik. We drogen ons af en pakken onze tassen met kleren. We willen naar de kleedkamers lopen als opeens Nils onrustig op ons af komt lopen. 'Wow! Heb je net een spook gezien ofzo?' lach ik. Nils blijft zo kijken en ik kijk nu ook bezorgd. 'Hé, wat is er?' vraag ik. 'Waar zijn de anderen?' vraagt Kaylee. 'Aan het omkleden. Ik ben zo stom! Ik ben zo stom geweest! Ik heb zoiets stoms gedaan!' zegt hij en zet een vuist tegen zijn voorhoofd en hij bijt op zijn onderlip. 'Hoe kan iemand jou ooit stom vinden?!' vraagt Linde verbaasd. 'Als je zoent met je ex en je vriendin ziet dat. Dan ben je behoorlijk stom!' zegt Nils. Ik zet grote ogen op. 'W...wat? Zeg alsjeblieft dat je een grapje maakt' zeg ik. 'Ik... die Myrte was mijn ex en een ongelooflijke trut en... ach dat boeit nu allemaal even niet! Hebben jullie Merle gezien? Ik moet haar vinden! Ik moet haar zeggen dat ik van haar houd!' zegt Nils bezorgd. Ik kijk hem vol afschuw aan. 'Jij gaat niet naar Merle toe! Wij doen dat! Jij moet uit haar buurt blijven. Jij ongelooflijke domme gans! Je had een vriendin die heel veel om je gaf. Iemand die de hele wereld met je aankon. Iemand die echt van je hield. Iemand die nooit met een ander zou zoenen!' roep ik boos. Nils zet zijn handen in zijn haar. 'Alsjeblieft laat het met uitleggen! Ik...' 'Nee! Ga naar je vrienden en vertel hun het verhaal maar! Kijken of zij er ook zo over denken!' zegt Kaylee. 'En geef Owen een kus van mij!' zegt Linde met een glimlach. Als blikken konden doden dan lag Linde nu echt plat op de grond. Ik geef haar een por in haar zij. 'Ik bedoel, zeg maar dat ik er zo aan kom en' zegt Linde. Ik trek haar aan haar arm en we gaan naar de kleedkamers. 'Zeg tegen Merle als je d'r vind dat het me spijt!' roept Nils nog na. 'Alsof dat helpt! Nils, je bent een heel leuk meisje misgelopen echt. Wij kennen haar al heel lang en ze verdient iemand die echt om haar geeft' zeg ik kwaad. 'Maar...' we lopen weg en zoeken Merle. 'Kijk onder elke deur of ze daar zit' zeg ik als we bij de kleedhokjes zoeken. 'Ja dahag! Straks zit er een of andere oude dikke vrouw onder en dan kom ik opeens aan met een hoofd onder de deur gestoken. Oh sorry mevrouw! Ik zoek naar iemand anders' zegt Linde overdreven. 'Er zijn hier verder geen mensen als het goed is. Dan hadden we dat net toch wel gezien?' zeg ik. 'Jongens! Stil eens' zegt Kaylee die onder de deuren kijkt. Linde en ik houden ons stil. We horen zacht gesnik. 'Merle?' ik loop meteen naar het hokje toe waar het vandaan kwam. 'Merle, we weten dat je hier zit' zegt Linde. 'Ik ben niet thuis' klinkt een verdrietige stem. Linde grinnikt. 'Mer, doe alsjeblieft open' smeek ik. 'Nee jongens, sorry, ik kom hier never nooit meer uit' snikt Merle. 'Dan mis je alle leuke jongens die hier rondlopen' zegt Kaylee. 'Ik wil geen jongen. Nooit meer' 'Een meisje dan?' vraagt Linde. Ik hoor gesnotter. 'Ik dacht echt dat hij van me hield' zegt ze zacht. 'Lieverd, doe maar open. Dan komen we bij je zitten' zegt Kaylee. Na een paar seconden gaat het hokje van het slot af en treffen we Merle met rode ogen van het huilen en haar hele gezicht is nat van de tranen. 'Och meisje' zeg ik en geef haar een dikke knuffel. 'We kwamen hem net tegen en hij was opzoek naar jou. Hij wilde je zeggen dat het hem spijt' zegt Linde. Merle kijkt even op. 'Ja en hij zei dat hij het wilde uitleggen. Maar wij hebben echt geen uitleg nodig' zeg ik. 'Nee het is duidelijk dat hij liever met die Myrte gaat' zegt Kaylee boos. 'Ze zat al de hele tijd met hem te flirten. Ik had een vermoeden dat ze elkaar ergens van kenden' zegt Merle zacht. 'Oja! Hij zij dat het zijn ex was. Dus ze kenden elkaar inderdaad' zeg ik. Merle laat zich tegen me aan vallen en haar schouders schokken. 'Ik wil dood' snikt ze. 'Nee. Dat wil je niet. Dat is het toch allemaal niet waard?' zeg ik zacht. 'Echt. Ik hield van hem. Niet omdat hij van Mainstreet is en omdat hij mijn idool is... was... maar ik weet ook hoe hij echt is. Hij is romantisch, lief... was.. hij was echt mijn boyfriend waar ik trots op was' snikt Merle. 'Misschien werd hij wel gedwongen om met die Myrte te zoenen' merkt Linde opeens op. Merle kijkt weer op. 'Zou dat zo zijn?' ze krijgt weer een beetje kleur in haar gezicht. 'Mer... ik denk het niet' zegt Kaylee zacht. 'Kom, zullen we in de auto stappen en naar de bungalow gaan? Even een avondje meiden onder elkaar' stel ik voor. 'Zonder Daan?' zegt Kaylee treurig. 'Zonder de boys' zeg ik. Merle glimlacht even. 'Ik ben zo blij dat jullie mijn vriendinnen zijn' zegt ze. We geven elkaar een groepsknuffel. Dan kleden we ons aan en lopen de kleedhokjes uit. Als we buiten zijn horen we de jongens al van ver. Ze zijn al vast naar hun auto gelopen en voeren een hevige discussie. 'Hoe kon je dit doen?! Merle is zo veel beter dan die stomme knappe chick!' zegt Rein. Ik loop naar hem toe en geef hem een kus op zijn mond. 'Dus jij vind het een stommen knáppe chick' zeg ik met een grijns. 'Eh... zij ik knap? Ik bedoel krap...' zegt hij. 'Je vind haar wel knap dus' zeg ik. 'Jij bent de allerknapste chick die er bestaat babe' fluistert hij in mijn oor. 'Zal wel' zeg ik. Hij drukt zijn lippen op mijn lippen en zoent me hevig. Als hij los laat kijkt hij me aan. 'Oké, nu geloof ik je' zeg ik met een grijs en geef hem nog een kus. Daan en Kaylee staan ook bij elkaar en geven elkaar een knuffel. 'Het is maar een klein stukje hoor dat we niet bij elkaar zijn' lacht Linde die bij Owen staat elkaars handen te strelen. Merle staat tegen de auto aan geleund en heeft haar zonnebril op zodat je haar behuilde ogen niet kan zien. 'Merle, alsjeblieft. Het spijt me zo erg. Myrthe wilde dat...' ik ga voor Nils staan en kijk hem boos aan. 'Laat haar met rust' zeg ik. Nils zucht en sluit even zijn ogen. Hij lijkt wat te willen zeggen, maar besluit dan om maar zijn eigen auto in te gaan bij de jongens. Wij stappen ook onze auto in en we zetten meteen een knalnummer op. 'Yeah!' We zetten het dak open en Rein fluit. Dan rijden we de straat op en rijden terug naar het bungalowpark. Het heet trouwens Chogogo. Overbodige informatie, maar misschien ooit...

'Hey mam!' zegt Linde door de telefoon. Het is al donker. 11 uur 's avonds en we zitten bij een openlucht plek waar wifi is. Naast de receptie staan banken gezellig met een tafel in het midden bij elkaar. We bellen allemaal even naar onze ouders, vrienden, broers, zussen of wat dan ook. Even laten weten dat het goed met ons gaat. Met mij, Kaylee en Linde dan. Merle zit er nog steeds bij met een treurig gezicht en ze heeft nog steeds haar zonnebril op. Na een tijdje staat ze op. 'Ik ga even naar de wc bij de bungalow' zegt ze zacht. 'Zal ik met je mee gaan?' vraag ik. Ze schud haar hoofd en probeert te glimlachen. Ik merk dat ze een brok in haar keel heeft. Op dat soort momenten wil ze liever even alleen zijn. Ik geef haar gauw even een knuffel en dan loopt ze richting de bungalow totdat ze uit het zicht verdwijnt. 'Hé Darling' hoor ik achter mij en ik voel dat iemand naast me neerploft en een arm om mijn schouder legt. 'Rein!' ik geef hem een kus. Daan en Owen gaan ook naast hun vriendin zitten en Nils gaat ook maar ergens zitten. Ik denk dat hij zich nu afvraagt waar Merle is.

'Ik dacht dat jullie een avondje meiden onder elkaar zouden hebben?' zegt Rein terwijl hij in mijn hand knijpt. 'Ja, dat zouden we ook doen. Maar Merle is er nu toch niet' zegt Linde. 'Ze komt zo waarschijnlijk wel terug hoor' zeg ik. 'Ik houd echt heel veel van haar' zegt Nils. Ik slaak een zucht. 'Echt! Luister. Vorig jaar was ik in de zomervakantie samen met mijn stiefvader, moeder en broer ook hier op Curaçao. Ik ontmoette een heel leuk meisje toen we met de dolfijnen gingen zwemmen. Dat was Myrte' vertelt Nils. 'Je vond Myrte leuk?!' zeg ik stomverbaasd. 'Laat me alsjeblieft doorpraten' smeekt Nils. 'Nou, ik denk niet dat' begin ik. 'Schatje, laat hem even uitleggen' fluistert Rein en ik houd absurd mijn mond. 'Ze wás heel leuk hoor. Tot ik haar echt leerde kennen. Ik had haar op een feestje waar we samen heen gingen zien zoenen met een andere jongen. Ik riep haar en ze keek niet eens geschrokken of betrapt. Ik riep dat ze me had bedrogen. Ze begon keihard te lachen en zei dat ik dat goed had gezien. Ze bedroog mij. Ze zei dat als ik het uit zou maken, ze iets heel naars met mij zou gaan doen. Ze begon me te chanteren. Ze eiste geld en allerlei andere spullen. Ik kon niets doen. Als ik er met iemand over zou praten zou ik er aan gaan!' zegt Nils verdrietig. Diep van binnen krijg ik medelijden. 'Hoezo zoende je dan met haar vanmiddag?' vraag ik. 'Ze... ik kreeg vanmorgen al een berichtje van haar. Ze wist op de één of andere manier dat ik op Curaçao ben. Ze stuurde dat ze had gezien dat ik een vriendin had. Ik moest doen alsof ik Myrte leuk vond en moest met haar flirten. En ze wou me zien in de kleedkamers. Als ik dat niet deed zou ze Merle iets aandoen. Ik deed wat ze zei en bij de kleedkamers moest ik haar zoenen. Ik vond dat echt te ver gaan, maar ze zei dat ze Merle en jullie allemaal wat vreselijks aan zou doen als ik dat niet deed' maakt hij zijn verhaal af. 'Waarom heb je dat niet meteen tegen Merle verteld toen ze jullie zag zoenen?' vraagt Kaylee. 'Dat is dus wat ik jullie de hele tijd wilde vertellen' zegt Nils. Ik krijg een beetje een schuldgevoel. We lieten hem telkens niet uitpraten. Als we dat nou wel hadden gedaan... Opeens klinkt er een gil. We schrikken allemaal op. 'Dat... dat was Merle!' zeg ik. Meteen springen we allemaal op. Dat kan niet... ze was bij de bungalow! De gil kwam bij het zwembad vandaan.

Wat zou er aan de hand zijn?! x en wat vinden jullie tot nu toe van het verhaal? Ik zou het leuk vinden als jullie iets in de reactie zetten zodat ik dat kan zien xxx



mijn vakantie met MainstreetWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu