~4~

87 5 5
                                    

{Linde}

'Waar zit jij met je gedachten?' vraag ik aan Kaylee die op de bank zit van de bungalow en met een big smile voor zich uit zit te staren. Ze heeft niet eens door dat ik wat zeg. 'Kaylee!' 'Hé?' ze kijkt nog steeds voor zich maar reageert wel. 'Waar zit je met je hoofd?' vraag ik nogmaals. 'Nergens?' zegt ze dromerig. 'Wat heeft Daan met je gedaan terwijl je bijna verdronk' grinnik ik terwijl ik mijn haar afdroog met een handdoek. Ik heb serieus net superkoud gedoucht omdat ik het echt heel warm had. 'Daan? Daan...' Kaylee is echt niet bij met haar gedachten. 'Je vind hem leuk' zeg ik grijnzend. 'Ja' zegt Kaylee dromerig. 'Wat? Zei ik ja? Ik bedoel nee, ik bedoel' 'Meid, ik ben je vriendin hoor. Hou maar op. Ik weet het echt wel als je iemand leuk vind. Dus je vind Daan leuk' zeg ik en loop naar de badkamer om mijn haar te borstelen en make-up op te doen. We gaan zo eten met de boys bij het restaurant van het bungalowpark. Ik vind de jongens toch wel heel erg aardig. Ze zijn helemaal niet zo kinderachtig als dat ik eerst dacht. Owen vind ik dan toch wel de leukste, maar verliefd? Nee dat niet. Ik ken hem helemaal niet zo goed en verkering met een BN'er? Ik weet het niet hoor. Ach, maar vrienden kan geen kwaad toch? 'Zullen we gaan?!' roept Jazzney vanuit de woonkamer. Ik spuit nog gauw wat parfum in de lucht en loop er doorheen. Dan leg ik mijn make-up weer weg en loop naar de anderen. 'Waarom zien jullie er allemaal zo opgemaakt uit?' vraagt Merle. 'Waarom jij niet? Hallo! We gaan uit eten met de jongens van Mainstreet!' zegt Kaylee opgewekt. Merle zucht. 'Wat heb jij nou?' vraag ik een beetje boos. 'Ze is erachter gekomen dat Nils een vriendin heeft' zegt Jazzney. 'Maar dat is toch geweldig voor hem?! Of...' Kaylee kijkt verbaasd en dan opeens lijkt het alsof ze iets lijkt te snappen wat ik allang door had. 'Je vond hem toch niet leuk? Of wel? Jawel dus' zegt ze dan. 'Ik vind hem gewoon echt heel erg leuk en' Merle kijkt naar de grond. 'Dames! Wij zijn klaar' hoor ik de jongens van buiten. 'Kom we gaan. Liefje, er zijn hier genoeg leuke jongens in Curaçao! Sixpacks, blonde haren, bruine haren, mooie glimlachen' ik tel op mijn vingers. 'Maar ik vind alleen Nils leuk en... oké dan. Ik zal hem proberen te vergeten. Ik maakte anders ook geen kans dus' zegt Merle. We geven elkaar een knuffel. 'Jij verdient een hele leuke jongen die je alles geeft wat jij wilt en die geen vriendin heeft en echt om je geeft' zeg ik en Merle glimlacht.

'Wat nemen jullie?' vraag ik als we in het restaurant zijn. Het restaurant is niet echt een restaurant zoals je je waarschijnlijk nu voorstelt. Het is eigenlijk op een soort balkon boven het zwembad en er is alleen een soort tentdak. Er staan een stuk of 8 tafels in verschillende maten en het is er helemaal niet druk. We hebben uitzicht op het balkon en het is al donker waardoor de lichten in het water aanzijn en het zwembad op een prachtige manier verlicht. 'Ik neem een ossenhaas, jij?' vraagt Owen die tegenover me aan mij. Ik bloos. 'Ik ook' zeg ik gauw en kijk weer op de kaart om mijn rode hoofd te verbergen. De meisjes zitten aan de ene kant en de jongens aan de andere kant. Een vrouw met een Afrikaanse huidskleur komt naar ons toe en vraagt in het Nederlands met een beetje een apart accent wat we willen hebben. Ze glimlacht bij iedereen als ze vraagt wat ze willen hebben. Niet zo'n fake glimlachje wat kledingverkopers vaak hebben. Nee dit is een echte glimlach waar je echt kunt zien dat ze het meent. Als ze weer weg gaat kletsen we allemaal gezellig met elkaar. De jongens zijn helemaal niet arrogant ofzo, want ze praten haast niet over hun populariteit. Alleen als wij er iets over vragen. Dan gaat Nils zijn mobiel. Hij kijkt erop en staat dan op. 'Sorry het is mijn vriendin. Die moet ik even nemen' zegt hij met een kleine glimlach. Dan loopt hij weg en ik blik gauw op Merle. Ze slaat haar ogen neer en kijkt naar beneden. 'Nils heeft sinds kort een vriendin. Daphne heet ze' vertelt Rein. 'Leuk!' zeg ik. Wat moet ik anders zeggen? 'Nou leuk? Ik vind haar helemaal niet echt leuk. Nils verdient zoveel beter' zegt Daan. 'Hoezo? Is ze niet aardig?' vraagt Jazzney. 'Niet echt. Ze doet heel aardig tegen iedereen als Nils erbij is, maar zodra Nils even naar de wc is of drinken haalt ofzo dan zeikt ze iedereen af. Ze doet gemeen en heeft alleen maar met Nils omdat hij beroemd is en geld heeft' zegt Owen. 'Maar waarom zeggen jullie dat dan niet tegen Nils?' vraagt Kaylee. 'Omdat we zien dat hij echt verliefd op haar is en we willen dat niet kapot maken' zegt Rein. 'Ik denk echt dat jullie het wel moeten zeggen' zeg ik. 'Maar dan gaat het uit tussen die twee en is Nils vast dood ongelukkig. Denken jullie niet?' vraagt Daan. Ik haal mijn schouders op. 'Maar als we nou' begint Jazzney maar ik houd haar tegen. 'sst... hij komt er weer aan' zeg ik en we praten gauw over iets anders. Nils gaat zitten en zucht. 'Ze mist me' zegt hij tegen de jongens. De jongens geven ons een blik van -zie je nou wel?- 'Ze wil dat ik terug kom naar Nederland' zegt Nils dan. 'Haha, dat is lief van haar' zegt Rein met een fake glimlachje. 'Ja dus ik pak zo vast mijn spullen en neem morgenvroeg de eerste vlucht naar huis' zegt Nils. Iedereen kijkt verschrikt op. 'Wat?! Je gaat toch niet echt naar huis?' roept Daan geschrokken. 'Jawel. Als Daphne me mist dan is het mijn plicht om naar haar toe te gaan. Daar hebben we verkering voor' zegt Nils en staat op uit zijn stoel. 'Nils. Ben je gek? Je zit hier in Curaçao om even tot rust te komen en jij wil naar huis waar je vriendin zit te wachten?' roept Owen een beetje boos. Nils knikt en kijkt een beetje teleurgesteld. 'Als jij dat wilt. Dan doe je dat. Maar wij blijven hier en zijn niet van plan om voor wie dan ook terug te keren naar Nederland. Dat jij dat doet, prima, maar je bent wel echt je bent gek!' zegt Daan boos. Nils bijt op zijn lip en lijkt even te twijfelen. 'Sorry' zegt hij en dan draait hij zich om en wil weglopen. 'Nils!' Merle staat op en Nils draait zich om. Even is het stil en Merle lijkt wat te willen zeggen. 'Ik eh...' begint Merle. Nils kijkt haar vragend aan. 'Wat doe je met je eten dat je al hebt besteld?' vraagt ze dan blozen en ik zie dat ze haar handen tot vuisten maakt. 'Eten jullie maar op' zegt hij en glimlacht zwakjes naar Merle. Dan loopt hij het restaurant uit en verdwijnt uit het zicht. Merle laat zich weer op haar stoel zakken en veegt gauw in de hoop dat niemand het ziet een traan weg die ik in haar ooghoek zie zitten. Ik wrijf even over haar rug. 'Wat een lafaard' zegt Owen boos. Als het eten er is beginnen we zwijgend te eten. Ik voel dat Owen naar me kijkt, maar als ik hem aan kijk weet ik zeker dat ik me verslik.

Wat?! Gaat Nils naar huis? Gaat hij echt naar zijn vriendin die hem alleen maar het geld gaat?




mijn vakantie met MainstreetWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu