~8~

69 6 4
                                    

{Linde}

'Kaylee! Ik ben zo blij voor jullie!' zeg ik als we even later in de cooper zitten en op weg zijn naar het strand. Kaylee zegt niets. 'Kay?' 'hé?' 'Wat is er?' vraagt Merle. 'Niets hoor. Ik dacht na. Over Daan' zegt ze. Ik geloof haar niet. Er is iets aan de hand. 'Kaylee. Je kunt ons alles vertellen hoor' zeg ik. 'Ja weet ik. We zijn er bijna!' zegt ze opeens weer een beetje enthousiast. Ik zie de zee al. De in Willemstad zijn we nog allemaal winkeltjes in geweest en hebben ergens lekker middag gegeten. Het is nu 3 uur 's middags en we gaan naar een wit zandstrandje om daar te gaan zwemmen en snorkelen!

We pakken onze strandspullen uit de auto en lopen naar het strand. 'Kunnen jullie misschien iets minder klef doen?' vraag ik lachend aan Nils en Merle die elkaar bijna niet loslaten. Ze lachen en laten elkaar los. Merle komt naast mij lopen en Jazzney en Kaylee lopen voor ons. 'Ik denk dat er iets met Kaylee is' zegt Merle. 'Nee joh, dat had ik echt nog niet door' zeg ik zogenaamd verbaasd. 'Serieus! Ik denk dat ze opeens spijt heeft dat ze met Daan heeft' zegt ze zacht. 'Denk je? Kaylee zag er echt heel erg gelukkig uit toen Daan haar verkering vroeg en kuste. Ze liepen de hele tijd hand in hand en even laten ze elkaar los en haalt Kaylee iets bij een marktkraampje en pats boem... ze kijkt Daan niet één keer meer aan' kort ik het verhaal samen. Merle kijkt me met een opgetrokken wenkbrauw aan. 'Dus denk ik niet dat Kaylee niet meer verliefd is op Daan. Ze is stapelgek op hem! Er moet dus iets anders aan de hand zijn. Maar wat?' ik kijk naar Kaylee die stil naast Jazzney loopt. Daan kijkt haar af en toe aan, maar doet verder niets. Wat kán hij dan doen? Kaylee wil hem duidelijk het liefst niet meer zien. 'Daan' roep ik. Daan kijkt me aan en komt naast me lopen. Nils wil ook komen maar ik houd mijn hand op. 'Uh! Jij niet! Dan kan Merle zich niet concentreren op wat ik te zeggen heb' zeg ik met een overdreven strenge stem. Nils kijkt teleurgesteld en geeft Merle een luchtkus en daarna richt hij zich weer tot Rein en Owen die net een gesprek waren begonnen. 'Wat is er gebeurt voordat Kaylee naar dat marktkraampje ging?' vraag ik zacht aan Daan. Kaylee mag ons niet horen. Daan haalt zijn schouders op. 'Ik weet het niet. We liepen hand in hand en ik gaf haar en toe een kus en... wacht... vind ze me te klef?' vraagt Daan geschrokken. Ik schud mijn hoofd. 'Toen Kaylee nog met Liam had waren die twee niet uit elkaar te houden. Ze gaven alleen maar aandacht aan elkaar en slokten elkaar bijna op! Ze waren nog ergen dan Nils en Merle dus dat zou het niet zijn' zeg ik. Daan zucht. 'Ik weet echt niet meer wat ik moet doen' zegt hij.

Na een paar minuten zijn we op het strand en zoeken een mooi plekje. Er is echt heel veel zon en er zijn een paar van ons die ook wel af en toe even in de schaduw willen liggen. Uiteindelijk vinden we een boompje waar een beetje schaduw te vinden is. Ik leg mijn handdoek in de zon, want ik wil graag bruin worden deze vakantie. De tassen laten we wel in de schaduw zodat het drinken koel blijft. 'Mag ik naast je liggen?' vraagt Owen opeens aan mij. Ik bloos en knik gauw. Owen legt zijn handdoek neer naast die van mij en gaat liggen. Iedereen trekt zijn of haar kleren uit en draagt een bikini of zwembroek. Maar het valt me op dat Kaylee haar kleren aan houd. Ze gaat in de schaduw liggen en Daan wil naast haar komen liggen, maar ze schuift een stuk verder op. Daan pakt zijn handdoek weer op en gaat ergens anders liggen naast Rein. Jazzney ligt aan de andere kant naast hem. Ik hoef natuurlijk eigenlijk niet te vertellen waar Merle en Nils liggen. Die twee liggen alweer samen op één handdoek en Merle ligt op Nils zijn borst terwijl hij met een plukje haar van haar speelt. 'Wil je mijn pet lenen?' vraagt Owen aan mij. Aan mij! Hij vraagt iets aan MIJ! Waarom eigenlijk? 'Anders verbrand je je gezicht' zegt hij een beetje bezorgd. 'Oh, ik verbrand niet zo snel hoor' zeg ik zo nonchalant mogelijk. 'De eerste twee of drie dagen verbrand je hier heel snel hoor als je niet oppast. Je wilt toch niet de eerste dagen al met een rode kop als een kreeft op het strand liggen en niet kunnen zwemmen omdat dat pijn doet als je verbrand bent?' Ik begin te twijfelen. 'Niet dat ik je dan niet meer mooi zou vinden hoor' zegt hij snel erachteraan. Ik lach en pak de pet van zijn hoofd en leg hem op mijn gezicht. 'Bedankt hè, meneer de kreeftenhater' lach ik. Dan sluit ik mijn ogen en geniet van de zon op mijn blote benen en buik.

Ik sla een mier mijn buik. Ik voel gekriebel en gok dat het een mier is. Niet veel later voel ik weer gekriebel en ik veeg het weer weg. Als ik even later nog een mier voel en het weg wil slaan begin ik te vloeken. 'Zoek lekker een ander obstakel om te pesten, k*t mieren' mopper ik en dan hoor ik iemand keihard lachen. Ik pak de pet van mijn gezicht en zie Owen met een takje over mijn buik gaan. 'Hallo! Ik ben een mier' zegt hij met een lache stem en als hij naar me kijkt proest hij het weer uit. 'Ik lach heerlijk te genieten van het mooie weer en jij verpest zomaar even mijn moment! Je bent echt de gemeenste jongen die ik ken! Durf je wel?!' zeg ik boos en sta op. Dan duw ik Owen terug op zijn handdoek en ga boven op hem zitten. Ik kietel hem in zijn zij en kan mijn lachen nu ook niet meer inhouden. 'Oké oké! Het spijt me!' roept hij van genade. Ik kijk hem streng aan en ga dan weer liggen. Net als ik weer lig voel ik weer dat takje op mijn buik. Owen lacht en staat op. Ik sta ook op en ren hem achterna naar de zee. 'I kill you!' roep ik dreigend. Eenmaal in het water druk ik hem onder water en hij mij. Het is echt lachen! We spetteren elkaar nat en duwen elkaar om in het water.

Even later liggen we weer op de handdoek en is iedereen weer afgekoeld. Behalve Kaylee. Ze wilde het water niet in en weigerde haar kleren uit te doen. Nou ja, als ze niet wil. Ik lig net weer heerlijk te genieten met mijn ogen dicht van de zon als ik weer gekriebel op mijn buik voel. 'Owen' zeg ik vermoeid. 'Hm?...' klinkt er naast me. 'Nu is het niet meer grappig' zeg ik als het doorgaat. Hij is met meerdere takjes bezig voel ik. 'Wat?' vraagt hij nog steeds alsof hij van niets weet. 'Dat je nu moet kappen met die takjes van je' zeg ik. 'Ik doe niets!' zegt hij onschuldig. Opeens is het stil. 'Owen?' ik wil rechtop komen als ik opeens weer een stem naast me hoor. 'Niet bewegen. Ik ben bang dat het geen mier is' zegt Owen angstig. 'Owen?! Wat zit er op mijn buik?!' vraag ik bang. 'Niet bewegen!' zegt hij. 'Vertel me wat er zit Owen!' roep ik bang. De meiden beginnen te gillen als ze zien wat er is. Ik kan het niet zien! 'Rustig blijven!' de jongens proberen de meiden rustig te houden. 'Haal het weg! Alsjeblieft!' smeek ik Owen. 'Dan gaat het je bijten' zegt Owen bang. 'Wat is het dan?!' vraag ik nu heel erg bang.

Oei... het is niet Owen met zijn grapjes... het is iets anders... maar wat? Wat denk jij?...

Waarschijnlijk was dit het laatste deel van het JAAR 2015! Allemaal alvast een hele fijne jaarwisseling en een gelukkig en gezond 2016! Maak er een topjaar van geniet! Blijf ook alsjeblieft dit verhaal lezen want er gaat nog zoveel spannends gebeuren!

Heel misschien komt er nog een deel vandaag, maar ik weet het niet zeker.

x





mijn vakantie met MainstreetWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu