~13~

75 5 8
                                    

{Merle}

We gaan vandaag met Dolfijnen zwemmen! Hoe vet is dat?! We staan met een aantal andere mensen bij elkaar en luisteren naar wat de verzorgers van de dolfijnen te vertellen heb. Nils prikt de hele tijd in mijn zij. Ik doe net alsof ik niets doorheb. 'Dus beweeg niet te wilt in het water. Dan zullen de dolfijnen schrikken' legt een vrouw met lang donkerbruin haar uit. Prik. 'Ga ook niet gillen, want ook daar zullen ze van schrikken' prik. Ik sla Nils een keer op zijn arm. De vrouw legt nog meer uit en Nils blijft maar prikken. Ik draai me om en kijk hem heel boos aan. Dan prikt hij mij nog een in mijn zij en barst ik in lachen uit. Iedereen kijkt me aan. 'Sst.. schatje je moet wel opletten' zegt Nils alsof hij niets deed. 'Sorry' zeg ik met een ingehouden lach. Ik hoor Nils achter me grinniken. Als de uitleg afgelopen is lopen we naar het water. 'Jongeh! Je bent zo irritant kleuter' zeg ik lachend tegen Nils. Hij pakt mijn hand en grinnikt. 'Noem je mij een kleuter?' lacht hij. 'Ja!' lachend lopen we de anderen achterna. Rein heeft een arm om Jazzney heen geslagen. Daan en Kaylee lopen heel dicht naast elkaar en hij drukt een kus op haar wang. Linde en Owen lopen hand in hand. Ze hebben vanmorgen toen we besloten om te gaan zwemmen met dolfijnen vandaag verteld dat ze verkering hebben. We waren zo blij! Het is zo leuk dat we gewoon allemaal een vriendje hebben! En niet zomaar een vriendje... maar de jongens van Mainstreet! Maar ik zie ze nu meer als vrienden en Nils als mijn vriendje. 

We staan nu aan de rand van het water en de dolfijnen zwemmen in het water. We hebben onze zwemkleding aangedaan en kregen flippers aan. Er staan drie mensen die ons helpen met de dolfijnen en instructies geven. Een jongen van rond de 20 stelt zich voor als Marc. Het meisje daarnaast is denk ik 18 of 19. Ze heet Jasmijn en heeft een lieve uitstraling. Daarnaast staat nog een meisje. Ze heeft een hoge paardenstaart in en dikke zwarte eyeliner op en rode lippenstift op. Dat dat blijft zitten in het water! Ik heb alleen mijn turquoise blauwe eyeliner op en watervaste mascara. Dat is eigenlijk wat ik elke dag op heb. Ik heb lichtblond haar met slag erin en vind natuurlijke make-up mooi maar die blauwe eyeliner is ook wel echt mijn favoriet! 'Hey ik ben Myrthe en ben 19 jaar' zegt ze. Haar stem is echt heel overdreven. Ik mag haar nu al niet. Dat is eigenlijk niet eerlijk, want ik ken haar niet echt. Ik heb alleen haar eerste indruk maar goed. Ze kijkt de hele tijd met flirterige ogen naar Nils. 'Ik loop stage hier o Curaçao en ben singel op dit moment' zegt ze met overdreven vrolijke stem. Ik zie Nils naar haar kijken en het lijkt alsof ze elkaar kennen. Ik knijp in zijn hand en fluiter in zijn oor. 'Ken je haar?' Nils lijkt even te schrikken, maar schud dan gauw zijn hoofd. 'Nee' zegt hij. 'Nou, als jullie er klaar voor zijn, kunnen we het water in gaan!' zegt Jasmijn. Ze lijkt er echt van te genieten dat ze ons mag helpen. Jasmijn (Het aardige meisje) helpt ons in het water vanaf de hoge kant. Nils gaat voor mij en wil net het water in gaan als Myrthe (het niet aardige meisje, of ter wel de trut) Jasmijn tegen houd. 'Ik neem het wel even van je over' zegt ze met een fake glimlachje. Jasmijn gaat naar de anderen die al wel in het water liggen en Myrthe steekt haar hand uit naar Nils. Nils glimlacht en bedankt haar. Myrthe knipoogt naar hem en gaat dan weer weg. Ik kijk verontwaardigd toe en ga dan zelf maar het water in met die onhandige flippers aan mijn voeten en geloof me, dat is echt een drama! Ik struikel en val plat in het water. Nils proest het uit en de anderen beginnen ook te lachen. Ik zwem gauw naar ze toe en doe net alsof er niets is gebeurt. 'Gaat het schatje?' vraagt Nils zacht als de mensen weer aan het uitleggen zijn. 'Ja, dankje' zeg ik gauw. Als ze klaar zijn met uitleggen blazen ze op een fluitje en de dolfijnen komen naar ons toe zwemmen. Ik pak Nils zijn hand en knijp er in. Het is toch best nog wel eng hoor als er opeens vissen die zo groot zijn als haaien onder je door zwemmen. Ze komen vlak voor ons boven. 'Oké! spetter naast je op het water en denk eraan, rustig blijven!' roept Marc vanaf de kant. We spetteren naast ons op het water en bij iedereen komt een dolfijn naar ze toe. Een dolfijn komt naar mij toe en glimlacht. Dat vind ik zo leuk! Het is net alsof die beestjes altijd glimlachen! 'Nu tik je zachtjes één keer op je wang!' Ik doe wat Marc zegt en de dolfijn komt steeds dichterbij. Opeens voel ik dat hij een kusje geeft op mijn wang. Ik giechel. Na 5 seconden word er gefloten en de dolfijnen krijgen allemaal een visje als beloning van Jasmijn en Myrthe. 'Dit is zo gaaf!' zegt Jazzney enthousiast. 'Ja! en we zijn nog maar net begonnen' zeg ik. Nadat de dolfijnen allemaal leuke dingen hebben gedaan met ons moeten we even om de beurten wachten aan de zijkant van het water. 'Toevallig zijn hier allemaal stelletjes en daar heb ik een leuk idee voor!' zegt Jasmijn. Eerst moeten Nils en ik komen. We zwemmen naar het midden toe en luistern naar wat Jasmijn verteld. 'Als ik fluit moeten jullie elkaar een kus op de mond geven' zegt ze alleen maar. Nils glimlacht. 'Leuke opdracht' zegt hij. Ik grijns. Hij pakt mijn gezicht vast en we kijken elkaar diep in de ogen aan. Dan klinkt het fluitje en ik voel Nils zijn lippen op de mijne. 'Oké! Stop maar en kijk voor je!' roept Jasmijn. We laten elkaar los en kijken naar de dolfijnen voor ons. Het zijn twee dolfijnen en ze zoenen elkaar. 'O my god! Wat schattig!' zeg ik. 'Goed gedaan' zegt Jasmijn en ze glimlacht naar ons. Ik zie Myrthe boos kijken naar mij. Ik glimlach naar haar en Nils en ik zwemmen naar de kant. Nu zijn de anderen ook aan de beurt. Na een uurtje is het afgelopen en we bedanken Marc, Jasmijn en ja ook Myrthe. 'We mogen nu eerst even douchen en dan kunnen we ons daarna omkleden' zegt Linde. 'Het was zo gaaf!' zegt Kaylee. 'Ja! Ik vond het ook leuk hoe die dolfijnen dit allemaal kunnen!' zegt Jazzney. 'Ja ik wil ook wel verzorger van de dolfijnen worden' zegt Jazzney. We gaan onder de douche en spoelen het water waar de dolfijnen vast in hebben geplast en gepoept van ons af. 'Ik ga vast aankleden naar de kleedhokjes!' zeg ik. 'Ik blijf er nog even onder. Het is zo lekker warm na dat koude water' zegt Kaylee. De anderen blijven ook nog even eronder. Ik pak mijn tas waar een handdoek en mijn kleren inzitten en wil naar de kleedkamers lopen als ik gefluister hoor. Ik sta stil. Wie was dat? Ik ga op het geluid af. 'Ik eh... heb een vriendin' ik schrik. Is dat Nils? Ja dat is Nils zijn stem. Tegen wie heeft hij het? Dan is het stil. Ik twijfel. Zal ik gaan kijken? Of gewoon om ga kleden? Mijn nieuwsgierigheid wint toch van dat andere en ik besluit om te gaan kijken. Dan zie ik Nils. Hij ziet mij niet, want hij heeft zijn ogen dicht. Daartegenover zit een meisje. Ze hebben hun lippen op elkaar en zoenen. 'Nils?...' ik laat alles uit mijn handen vallen. Nils schrikt op. 'Merle!' hij duwt het meisje waarvan ik nu zie dat het Myrthe is van zich af en loopt gauw naar mij toe. Hij wil mijn hand pakken, maar ik duw ze weg. 'Het is niet wat je denkt. Alsjeblieft! Zeg wat' smeekt hij. Myrthe pakt Nils zijn handen en probeert hem te zoenen in zijn nek. 'Hou op! Je ziet toch dat ik een vriendin heb?' zegt hij. Ik gris mijn spullen van de grond en ren weg van die twee. 'Merle! Wacht!' hoor ik Nils. Ik voel de tranen over mijn gezicht. Hoe kon hij dit doen?! Ik dacht dat hij van mij hield. Ik dacht echt dat hij de ware was. Hij leek perfect voor mij. Maar nu? Nu zoent hij met die Myrthe! Ik sluit me in een kleedhokje en laat me op het bankje zakken. 'Ik haat je!' schreeuw ik. Dan verberg ik mijn gezicht in mijn handen en mijn schouders schokken.



mijn vakantie met MainstreetWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu