{Jazzney}
'Merle waar was je?' vragen Kaylee, Linde en ik als Merle opeens aan komt lopen. Ze heeft een grote glimlach op haar mond. 'Mer' 'Hé?' ze kijkt ons vragend aan. 'Waar wás je?' vraag ik nog een keer. 'Ik? Oh, ik was even een strandwandeling aan het maken' zegt ze. Haar brede lach verdwijnt nog steeds niet van haar gezicht. Ik begin te lachen. 'Waarom lach je zo' vraag ik en kijk haar onderzoekend aan. 'Oh, gewoon. Ik heb een goeie dag' zegt Merle. Linde, Kaylee en ik geven elkaar een blik en lachen. Merle gaat in de hangmat liggen en wij pakken een stoel en gaan daarvoor op het balkon zitten. 'Wat gaan we vandaag doen?' vraagt Linde. 'Laten we eerst even brood gaan halen bij de bakker' zeg ik. 'Goedemorgen dames' Rein staat opeens voor ons en daarnaast staat Nils. Hij steekt zijn hand op en glimlacht. 'hé! Nils? Wat doe jij hier? Ik bedoel. Je zou toch terug gaan naar Nederland en' begin ik. Achter me hoor ik een bonk en als ik omdraai zie ik Merle op de grond liggen. 'Niets aan de hand' zegt ze en springt gauw weer op. Ik proest het uit. 'Moeilijk he, om in de hangmat te blijven liggen. 'Nee, ik heb me bedacht' Nils verteld verder over dat Daphne hem had bedrogen en dat hij in Curaçao blijft.
'Dat is echt heel goed van je! Gezellig dat je blijft!' zeg ik. 'jep' zegt Nils hij blikt op Merle die een haar achter haar oor strijkt en glimlacht. Ik begrijp er nog steeds helemaal niets van. 'Nils en ik gaan naar de bakker. We dachten dat het misschien wel gezellig zou zijn als jullie ook mee gaan?' zegt Rein. 'Ik ga me vast opmaken en zo dus ik hoef niet mee' zegt Linde. 'Ik hoef ook niet mee hoor' zegt Kaylee. Rein kijkt naar mij en Nils naar Merle. 'Wij wel' zeggen Merle en ik tegelijk waardoor de jongens moeten lachen. Ik pak het geld dat we voor de vakantie bij elkaar hebben gelegd zodat we niet telkens hoeven te tellen om te kijken of het wel eerlijk is verdeel en zo. Dan lopen we over de straat en Nils en Merle lopen voor ons wat ik totaal niet begrijp. Ze lachen samen en hun schouders raken elkaar telkens. Ik loop naar Rein en voel me een beetje ongemakkelijk. 'Wat hebben die twee?' vraagt hij. Ik haal mijn schouders op. 'Zijn jullie vandaag al iets van plan om te gaan doen?' vraagt Rein. Ik kijk hem even aan. 'Ja we willen wel iets gaan doen maar weten nog niet wat' zeg ik en kijk weer voor me. 'Wij ook' zegt hij. 'Wat lijkt jou gaaf om te doen?' vraagt hij. 'Ik wil wel naar Willemstad en ook heel graag een keer met dolfijnen zwemmen!' zeg ik enthousiast. 'Ja dat lijkt me ook wel gaaf! Misschien kunnen we vandaag één van de twee gaan doen?' zegt Rein. Ik knik. 'Ik bedoel. Als jullie het leuk lijkt om wat met ons te gaan doen' zegt hij daarna snel een beetje blozend waardoor ik moet lachen. 'Ja tuurlijk vinden we dat leuk! De andere meiden ook wel, dat weet ik zeker' zeg ik. 'Nils! Merle!' ze staan even stil en Rein en ik lopen naar ze toe. 'Wat willen jullie liever vandaag doen? Zwemmen met dolfijnen of naar Willemstad?' vraag ik. De twee kijken elkaar even aan. 'Ik wil wel heel graag zwemmen met dolfijnen, maar misschien kunnen we dat voor een andere keertje bewaren zodat we er naar uit kunnen kijken' zegt Merle. 'Als jij dat wil lief... ik bedoel Merle dan wil ik dat ook' zegt Nils blozend en Merle grijnst. 'Oké, ja dat is wel een goeie. Dan gaan we vandaag naar Willemstad als de anderen het goed vinden en dan een ander keertje deze week of volgende week zwemmen met dolfijnen?' zegt Rein.
'Wat moeten we allemaal hebben?' vraagt Merle. 'Wij moeten 4 croissants, 4 harde bolletjes en Orange drink halen' zeg ik. 'Wij ook' zegt Nils. 'Als wij nou de broodjes halen, dan doen Rein en Jazzney het drinken' zegt 'Nils met een knipoog naar Merle. Dan gaan ze op zoek naar het brood. 'Kom laten wij de Orange dan maar halen' zegt Rein en we zoeken door de supermarkt. 'Oh je kunt alleen maar zelf geperste Orange drink halen' zeg ik als voor me een apparaat staat met sinaasappels erin en flessen ernaast. 'Geef me eens twee van die grote flessen' zegt Rein en ik doe wat hij zegt. Hij zet ze eronder en drukt de hendel naar beneden. Hij kijkt me aan en glimlacht. Ik glimlach terug. 'Eh... Rein?' ik wijs naar de hendel. 'Oh shit!' Rein laat de hendel los maar het is al te laat. De fles stroomt over en heel veel Orange valt op de grond. Ik begin keihard te lachen en Rein pakt gauw nog een fles en houd die eronder. We doen de doppen erop en gaan op zoek naar Nils en Merle. 'Je bent echt dom hé' lach ik. 'Ik dom? Wat zei je?' Rein prikt me in mijn zij. 'Dat je dom was' zeg ik lachend. 'Ik pak je zo terug' zegt Rein en kijkt naar het gangpad. Ik kijk er nu ook naar. 'Wat? Nils en Merle?' zeg ik als ik zie dat Nils Merle's hand pakt en Merle een kus op zijn wang geeft. Rein en ik kijken elkaar lachend aan. Rein telt zacht van drie tot één en dan; 'WOEHOE!' roepen wij. Nils en Merle kijken ons verschrikt aan en laten elkaar gauw los. 'Hey, hebben jullie het drinken?' vraagt Nils een beetje blozend. Rein en ik gieren het uit. 'Je kop man!' lacht Rein. 'Wat?' vraagt Nils. 'Je bloost' zeg ik lachend. Merle zoekt de croissants om te doen alsof er niets aan de hand is. 'We zagen heus wel wat jullie deden hoor, jullie gaven elkaar een kus' zeg ik lachend. Nils probeert een glimlach te onderdrukken. Dan loopt hij naar Merle toe en pakt haar hand en komt weer samen met haar naar ons toegelopen. 'Dus jullie zagen dit?' vraagt hij en pakt Merle vast bij haar gezicht en drukt zijn lippen op de hare. Merle schrikt eerst maar gaat er dan in mee. Rein en ik weten even niet wat we moeten zeggen ook al hadden we al door dat ze wat hadden. Maar dat die twee zoenen? Wat schattig eigenlijk. 'Gefeliciteerd!' zeggen Rein en ik tegelijk. Merle legt een arm om Nils zijn middel en Nils een arm om haar schouder. 'Zullen we gaan betalen?' vraag ik.
Even later lopen we terug naar de bungalows. Nils en Merle hetzelfde als de heenweg, maar nu heeft Nils een arm om haar heen en ze geven elkaar telkens een kus. Ik en Rein lopen er weer achter maar we kletsen nu gezellig over van alles.
Als we bij de bungalow aankomen zien we dat Daan en Owen bij Kaylee en Linde zijn om te helpen met tafel dekken. 'Gaan we samen eten?' roep ik volgens mij net iets te enthousiast. 'Ja gezellig toch?' zegt Linde. Merle en Nils staan haast te springen om te vertellen dat ze wat met elkaar hebben maar ze komen er niet tussen. 'Zullen we vandaag naar Willemstad gaan?' 'Ja en dan nemen we zwemspullen mee om ergens daarna een strandje op te zoeken' 'Goed idee! en dan kunnen we daar lekker zwemmen en zonnen' iedereen roept enthousiast door elkaar en ik lach naar Nils en Merle die het lijken op te geven. 'En dan kunnen Nils en Merle samen ergens een strandje opzoeken' zeg ik plagerig. Opeens is het stil en iedereen kijkt van Nils naar Merle en andersom. 'Wat? Nee joh! Dat wij wat hebben betekend niet dat we jullie met rust laten' lacht Nils en drukt Merle tegen zich aan. Merle lacht om de gezichten van Linde en Kaylee waardoor ik ook moet lachen. Hun mond staat wagenwijd open en hun ogen staat op het grootst. 'Wat? Jullie? Heb je met Nils? En heb jij met Merle?' ze lijken eerst een beetje geschrokken, maar dan beginnen ze te gillen en omhelzen Merle. 'Wat geweldig!' roepen ook Daan en Owen en ze geven een soort jongensknuffel aan Nils en omhelzen daarna Merle. Rein pakt me opeens vast en doet net of hij me gaat zoenen en steekt zijn tong uit. Ik begin te gillen. 'Nee Rein hou op!' lach ik. 'Wat? Ik wil je alleen maar zoenen' zegt hij. Ik weet dat het voor de grap is, maar ik zou wel willen hoor dat het echt zou zijn. Zucht... misschien ben ik toch een beetje jaloers op Merle dat ze met Nils heeft. We gaan samen eten en daarna gaan de jongens nog even naar hun eigen bungalow om spullen te pakken. De jongens hebben een auto gehuurd. Wij moeten nog een auto huren, maar gisteren was het al vol en als het goed is, is er vandaag een auto vrij die wij hier op Curaçao kunnen gebruiken. Dat gaan we eerste even doen en de taxi brengt ons erheen. Ik hoop dat we een hele gave auto hebben, maar ik ben bang dat het zo'n oude opa auto is ofzo.
Wat voor auto hoop jij dat ze mogen huren? Volgende deel staat al klaar... Publiceren??!...
JE LEEST
mijn vakantie met Mainstreet
Fanfiction4 vriendinnen gaan met elkaar op vakantie naar Curaçao. Ze hebben er eigenlijk opeens niet zo heel veel zin meer in omdat een hele goeie vriendin van hun net is overleden, een van de vriendjes van de meiden heeft het net uitgemaakt en er is nog meer...