~10~

68 5 5
                                    

{Rein}

'Wauw, je ziet er mooi uit' zeg ik tegen Jazzney als we met z'n allen naar een restaurant lopen. De anderen kijken ons de hele tijd lachend aan. Jazzney steekt een pluk haar verlegen achter haar oor. 'Dankje, jij ook trouwens' zegt ze. Ik glimlach. 'Dit is het restaurant! Het meest romantische restaurant van Willemstad' zegt Nils. 'Ja voor jou en Merle zeker' zeg ik lachend. 'Goh! Heb jij ook opeens zo'n zin in een patatje?' vraagt Merle aan Nils. 'Ja! Heel erg! Kom we gaan een patatje halen' en arm in arm lopen ze weg. 'Kaylee! Ik heb gehoord dat ze hier hele lekker vis hebben bij die viskraam verderop' zegt Daan. 'Ja dat heb ik ook gehoord. Dan moeten we het wel even uitproberen hé' zegt Kaylee en pakt Daan zijn hand. Samen lopen ze de kant op waar Merle en Nils net ook heen gingen. 'Wat is dit? We zouden toch hier gaan eten?' zeg ik een beetje boos. 'Ach, jullie kunnen beter met z'n tweeën gaan eten hier. Owen en ik gaan wel lekker een pizzaatje halen ofzo' zegt Linde. Owen proest het opeens uit. 'Ik bedoel, ja daar heb ik veel meer zin in!' zegt hij herstellend. Linde grijnst en ze laten mij en Jazzney alleen bij het restaurant achter. Jazzney staart naar de grond en beweegt een beetje heen en weer. 'Zullen wij dan maar hier gaan eten?' vraag ik. 'Ik heb een beter idee. Kom!' Jazzney pakt opeens mijn hand en we rennen de anderen achterna. 'Wat is er? Wat wil je me zeggen?' vraag ik verbaasd. 'Ssst..' ze legt een vinger op mijn lippen en trekt me mee achter de bosjes. Ik kijk haar vragend aan. 'Kijk en leer' zegt ze. Ik kijk naar de plek waar zij ook naar kijkt. Ik zie Merle en Nils, maar Linde en Owen zijn er ook. Daan en Kaylee staan er ook bij. 'Hé? Maar ze zouden toch een patatje halen en een pizza en...' 'Suffie! Begrijp je het niet? Kijk nou maar' zegt Jazzney. Ik begrijp het nog steeds niet. Opeens lopen ze weer naar het restaurant waar wij dus zouden eten. Jazzney pakt weer mijn hand en trekt me mee achter ze aan. Snel verstoppen we ons achter het bord waar de openingstijden van het restaurant op staan. De anderen kijken door de ramen en zoeken blijkbaar iets. 'Waar zijn ze nou?' vraagt Kaylee. 'Ze zitten vast al ergens in het toilet te zoenen' zegt Owen. 'Maar ik wil ze zien zoenen! Het komt wel door ons dat ze hier met z'n tweeën zitten te eten hè' zegt Linde. Nu begin ik het te begrijpen. 'Ze wilden ons koppelen!' zeg ik. Jazzney lacht zachtjes zodat de anderen het niet kunnen horen. 'Wow! Begrijp je het al zo snel?' fluistert ze. 'Hé, ik kan er niets aan doen dat jij slimmer bent dan mij' zeg ik. 'Zullen we tevoorschijn komen?' vraagt ze. Ik schud mijn hoofd. 'Eerst dit' zeg ik en pak zachtjes haar gezicht vast. Ze kijkt me aan en haar ogen twinkelen. 'Ik vind je echt heel erg leuk. En dat komt niet door dat stelletje idioten daar. Ik vond je leuk vanaf het moment dat ik je zag bij de receptie de eerste dag. Jazz... ik ben verliefd op je' fluister ik. 'Maar... Ik ben maar een gewoon meisje en, hoe kun je nou verliefd op mij zijn terwijl je zoveel meisjes kan krijgen' vraagt Jazzney onzeker. 'Omdat jij, jij bent. Ik heb ergens altijd al geweten dat er een meisje was zoals jij waar ik oud mee wilde worden' zeg ik. Jazzney drukt haar lippen op de mijne. Ik ga erin mee. Na een tijdje laat ze me los en kijkt me verliefd aan. 'Nu weet ik het zeker. Ik vind je leuk!' zegt ze en geeft me nog een kus. 'Kom we gaan ze voor de gek houden' zeg ik. Jazzney giechelt zacht en ik pak haar hand. Zachtjes lopen we achter de anderen langs die nog steeds naar binnen zitten te turen. 'Zullen we binnen kijken?' 'Nee straks zien ze ons!' ik barst bijna in lachen uit. We nemen de zijingang van het restaurant en doen net alsof we net weer na buiten komen. De anderen deinzen gauw achteruit. 'Hé, jullie hier?' vraag ik zo nonchalant mogelijk. 'Eh... ja, we hebben lekker gegeten' toch jongens?' zegt Merle gauw. 'En hoe was jullie date?' vraagt Daan met een grijns. 'Date? Hadden wij een date? Oh, we hebben elkaar helemaal niet gesproken eigenlijk. Ik zag een leuke jongen en ging daarmee eten en Rein zag een leuk meisje waar hij een tafeltje mee deelde' zegt Jazzney. Ze kan echt heel goed liegen. 'Ja! Ik heb zelfs met dat meisje gezoend!' zeg ik terwijl ik mijn lach probeer in te houden. De anderen staren ons vol ongeloof aan. 'Maar... vinden jullie elkaar niet leuk dan? We dachten dat...' stammelt Kaylee. 'nee! Ik op Jazzney? No way!' zeg ik en kijk vol afschuw naar Jazzney. Ze kijkt me net zo afwijzend aan. 'Ik zal ook nooit met Rein willen zoenen! Vergeet het maar' zegt Jazzney. De anderen zetten zulke grote ogen op dat ik het echt niet meer kan houden. Jazzney begint ook heel hard te lachen. De anderen kijken elkaar nu heel verbaasd aan. Jazzney pakt mijn hand en ik haar hand en we kijken elkaar verliefd aan. Dan zoenen we elkaar en de anderen begin weer te praten. 'Wat?' 'He?' 'Maar' 'Wat the!' ze praten door elkaar heen. 'Jullie zijn nog dommer dan Rein' lacht Jazzney. 'Hé!' ik knijp in haar hand. 'Sorry schat, maar die anderen zijn wel echt heel erg dom. Jullie hadden echt niet door dat wij daar achter het bord zaten' zegt Jazzney en ze wijst naar het bord waar wij een paar minuten geleden nog achter stonden. 'We zaten zelfs onze liefde aan elkaar te verklaren' lach ik. Nu beginnen de anderen ook te lachen. 'We wilden een date voor jullie regelen' zegt Linde. 'Dat hadden we echt nog niet door' lach ik. 'Nee jij niet nee' lacht Jazzney. Ik geef haar een kus op haar neus. 'Nu hebben we drie stelletjes in ons midden' zegt Owen lachend. 'En jij en Linde zijn nog over dus' zegt Nils plagend. Linde en Owen kijken opeens heel verlegen. 'Geintje' zegt Nils. 'Zullen we nu maar echt een patatje halen? Dan kunnen we daarna terug naar huis' zegt Merle. 'Huis? Wil je helemaal naar huis?' vraag ik. 'Grapjas! Ik bedoel bungalow' We lachen en halen een patatje bij de snackbar. We hadden niet meer zo heel veel zin om nog uit eten te gaan op de één of andere manier. We besluiten om ook een beetje vroeg naar bed te gaan aangezien we nog moeten wennen aan het tijdsverschil tussen Nederland en Curaçao. Het is daar 6 uur later en normaal liggen we rond deze tijd allang in bed dus we zijn wel een beetje moe. Maar met Jazzney aan mijn zijde kan ik heel veel aan. Ik druk nog kus op haar mond.

School begint weer en ik heb binnenkort een toetsweek en ik heb het echt serieus heel druk met school. Iedereen zegt wel dat school eigenlijk voor alles gaat, maar ik vind schrijven ook heel leuk en belangrijk voor mezelf. Dus ik zou sowieso tijd vrijmaken voor het schrijven. Ik beloof dat er minimaal 1 x per week een lang deel zoals de afgelopen delen erop komt en misschien wel iets meer. Maar niet meer elke dag want dat lukt me denk ik gewoon niet. Sorry! Ik hoop wel dat jullie blijven lezen en als jullie tips hebben of kritiek mogen jullie het me ook zeggen want dan kan ik daar wat mee. Er gaat nog heel veel gebeuren in dit verhaal. Zowel romantische als spannende momenten. Dus het is nog lang maar dan ook echt nog LANG niet afgelopen.

liefs van mij x



mijn vakantie met MainstreetWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu