~22~

54 4 2
                                    

{Nils}

'Dit is echt de allerleukste vakantie ooit' zegt Kaylee en klapt in haar handen van opwinding. 'Ik ben zo blij dat we jullie hebben ontmoet' zegt Rein en slaat een arm om Jazzney heen. We zitten op het balkon van mij en de jongens bungalow. Er zijn maar 6 stoelen dus Merle zit bij mij op schoot. Hoe cute! Het is avond en het begint af te koelen en Merle leunt tegen mij aan waardoor ik het niet koud krijg. 'Hoe was het eten?' vraagt Daan. 'Hoewel ik had verwacht dat we alsnog patatjes bij de snackbar moesten halen, had Kaylee toch echt het allerlekkerste gerecht gemaakt die er bestaat' zegt Jazzney lachend. Kaylee glundert van trots. 'Ja! En wat hebben jullie gegeten?' vraagt Merle. 'Rein en Owen hebben gekookt. Spaghetti van de la mammie' zeg ik. 'De la, is toch Frans? Spaghetti is niet Frans slimpie' zegt Merle grijnzend. 'Boeiend. Ik vind van wel' zeg ik eigenwijs. 'Je kan ook helemaal geen Frans' zegt Merle en ze gaat scheef op mijn schoot zitten zodat ze me aan kan kijken. 'Ja echt wel!' 'Nee liefie. Want het is de LE mammie en niet de LA mammie' 'Ik verzon mammie gewoon hoor' 'Daarom is het nog wel fout' 'Irritant klein meisje' zeg ik. Merle kijkt me zogenaamd verdrietig aan. 'Mon amour, Tu es mon petit coeur. Je t'aime!' zeg ik. 'Slijmbal' zegt Merle met haar armen over elkaar heen geslagen. 'Eh... Mijn Frans is trop... eh... slecht. Kan iemand dat misschien voor me vertalen?' vraagt Rein. Iedereen lacht. 'Mijn schatje, je bent mijn kleine hartje en ik hou van jou' vertaalt Owen het voor mij. 'Zullen we zo gaan slapen? Ik ben moe' zegt Linde. Het valt me op dat ze de hele avond al behoorlijk stil is. Het enige wat ze vraagt is of het goed gaat met iedereen. Ze lijkt bezorgd ofzo. 'Ja good idea. Ik ben ook behoorlijk moe' zegt Jazzney en gaapt een keer. De meiden staan op de geven hun boy een knuffel en een kus en kletsen nog wat. Ik pak Merle's hand. 'Je ne peux pas dormir sans toi' fluister ik. Merle kijkt me vragend aan en trekt een wenkbrauw op. 'Ja eh... die begrijp ik niet' zegt ze lachend. 'Zonder jou kan ik niet slapen' fluistert Daan in haar oor die mijn Franse liefdeszin blijkbaar heeft gehoord. 'Gezellig! Kom maar mee' zegt Merle en slaat een arm om Daan heen. Ik staar hun vol ongeloof aan. Daan en Merle proesten het uit en laten elkaar weer los. 'Grapje bro' lacht Daan en draait zich weer naar Kaylee. 'Dus zonder mij kan je niet slapen?' vraagt Merle en kijkt me doordringend aan. Ik pers mijn lippen op elkaar en schud mijn hoofd. 'Ahw. Zal ik je mama even bellen of zij bij je wil slapen en je handje vast wil pakken als je een nachtmerrie hebt' zegt Merle. 'Jij bent zo flauw' zeg ik zogenaamd gekwetst. 'jij bent zó leuk!' zegt Merle en ze knijpt in mijn hand. Dan slaat ze haar armen om mijn nek en kust me lang. 'bye babe slaap lekker' zeg ik en druk een kus op haar handpalm. 'Welterusten liefje' zegt ze en glimlacht. Dan gaan de meiden naar hun eigen bungalow.

'Nils! Nils!' Ik schrik wakker en kijk slaperig om me heen. Het is donker. Ik kijk op mijn mobiel en zie dat het nog maar 2 uur 's nachts is. Wat heb ik nou weer gedroomd?! Gelukkig was het maar een droom. Ik draai me weer om en wil mijn ogen sluiten als er weer word geroepen. 'Nils! Doe de deur open! Snel!' Hoor ik Merle vanbuiten roepen. Ik gooi de deken van mij af en spring uit bed. Rein die in het bed naast mij ligt schiet ook overeind. Ik sprint de deur uit en open de kamerdeur waar Merle achterstaat. Ze is in paniek zo te zien. 'Nils! Jullie moeten gauw komen!' Roept ze geschrokken. 'Ssst... Schatje wat is er? Even rustig! Wat is er aan de hand?' Vraag ik bezorgd terwijl ik Merle's hand pak. 'Linde! Ze is aan het hyperventileren ofzo! We weten niet wat we moeten doen!' 'Shit! Owen! Kom nu!' Rein sprint de kamer van Owen en Daan in. 'Ik hoop dat jullie een verdomde goede reden hebben om mij midden in de nacht wakker te maken en...' Als Owen slaperig en sacherijnig de kamer binnenkomt valt hij stil als hij Merle ziet. 'Wat is er aan de hand?!' Vraagt hij. 'Linde is aan het hyperventileren! Ze krijgt haast geen adem meer! Je moet nu komen helpen!' Gilt Merle haast. Owen sprint de bungalow uit en ik en Merle rennen erachteraan.

'What te fuck!' Roep ik geschrokken als Linde op de grond zit en heeel snel zit te ademenen. Haar ogen staan raar en Jazzney en Kaylee proberen haar rustig te houden. Dit is never nooit niet goed!
Owen hurkt naast haar neer en neemt haar in zijn armen. 'Haal een zakje! Pak een zakje!' Commandeert hij ons. Jazzney sprint naar de keuken en komt even later terug met een plastic zakje. Owen zet het zakje voor Linde's mond. Ze ademt en de zak vult zich met lucht en laat dan weer leeg. Linde sluit haar ogen en probeert rustiger adem te halen. Wij staan allemaal geschrokken toe te kijken. Merle staat voor mij en ik pak vak achter haar hand en knijp er zachtjes in. Ze kijkt me aan en ik zie dat ze bezorgd is. 'linde, gaat het weer een beetje schatje?' Vraagt Owen. Linde knikt alleen maar en blijft door het zakje adem te halen. 'Wat was er nou aan de hand?' Vraagt Rein ondertussen aan de meiden. 'Ik werd wakker van iemand die opeens begon te gillen. Toen zag ik dat Linde niet meer naast mij lag. Ik rende naar de kamer en zag Linde op de grond zitten. Ze was helemaal in paniek en toen ik vroeg wat er was begon ze dus te hyperventileren. Ik riep Merle en Jazzney en wij wisten alledrie niet wat er aan de hand was en ook niet wat we moesten doen. Toen hebben we jullie gehaald' zegt Kaylee.
'Maar liefje. Waarom gilde je dan? Wat was er aan de hand?' Vraagt Owen. Opeens worden Linde's ogen weer groot. Ze begint opnieuw te gillen en Owen slaat zijn armen om haar heen. 'Wat is er?' Vraag ik en stap voor Merle om een hand op Linde's schouder te leggen. Opeens valt Rein op de grond sn schreeuwt. 'Merle! Pas op achter je!' Roept Rein die op de grond ligt. Iedereen draait zich met een ruk om. Er staat iemand met een inbrekersmuts voor onze neus met een ijzerbreker in zijn handen. 'Aaaaah!' Gilt Merle op het moment dat de jongen haar wil neerslaan met de lange ijzerstok. 'Nee!' Schreeuw ik en twijfel geen moment. Ik spring voor Merle en in plaats van dat de stok Merle raakt, raakt het mijn hoofd. Ik val op de grond en dan word alles zwart...

Vergeet  niet te voten en laat in de reactie weten wat je van dit deel vind ;)
X

mijn vakantie met MainstreetWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu