~21~

51 3 3
                                    

Linde is van het strand weggelopen en is op weg naar de pinautomaat waar ze stipt om drie uur honderd euro moest pinnen van iemand die haar stalkt om het daar vervolgens achter te laten.

{Linde}                                                                                                                                                                                                 Ik stap uit de auto en loop in een snelle pas naar de pinautomaat die de jongen me door gaf. Het is in een afgelegen steegje en ik kijk overal angstig om mij heen. Mijn hart springt echt bijna uit mijn borstkas en mijn ademhaling word als maar sneller. Eindelijk vind ik de pinautomaat en steek de pinpas van Owen in de automaat. Ik doe mijn zonnebril op en kijk schichtig om me heen. Shit! Ik besef dat ik zijn pincode niet weet! Ik denk heel gauw na en werp een blik op mijn horloge. Drie over drie! Ik ben al te laat! Kom op Linde! Wat is de pincode?! Geboortejaar? Ik typ zijn geboortejaar in, maar het is niet goed. Datum waarbij Mainstreet elkaar ontmoette? Ik probeer van alles en net als ik het op wil geven besluit ik om nog een keer zijn geboortejaar te doen maar dan andersom. 8991... 'Kies uw geldbedrag' zegt een vrouwenstem in het apparaat. Mijn ogen zijn nog nooit zo groot geweest. Ik heb een code gekraakt! Ik heb zijn code geraden! Meteen beland ik weer op de wereld. Ik steel geld van mijn vriendje. Dit kan niet. Stop Linde! Het maakt niet uit wat die stalker zegt, maar je gaat geen 100 euro van je vriendje stelen. Ik wil net stoppen en de pinpas eruit trekken tot ik besef wat er in het berichtje stond. Als je het niet doet, gaan al je vrienden eraan. Dat stond er. Ik sluit mijn ogen even. Dus als ik het doe dan steel ik van mijn vriendje. Van Owen! Maar... als ik het niet doe... dan gaat die stalker iets vreselijks met Owen en met mijn andere vrienden doen. Dat mag al helemaal niet gebeuren! Ik open gauw mijn ogen en druk in een keer op de 100 euro knop. Het geld komt uit het pinautomaat en ik pak het pasje eruit. Ik kan nu nog terug. Toch besluit ik om te doen wat de stalker tegen me zei en laat het geld liggen en ren snel door het steegje terug naar de auto. Snel stap ik in en ben buiten adem. Ik sluit opnieuw mijn ogen en probeer weer rustig adem te halen. Ik zet de muziek op hard en start de auto. Met een rustiger tempo dan de heenweg rijd ik terug naar de bungalow. 

 'waar was je nou?' vraagt Jazzney als ik de bungalow binnen kom. Kaylee en Jazzney zitten op de bank en lezen samen een meidentijdschrift. 'Jullie ook hallo' mompel ik. 'Had je een geheime afspraak met je geheime vriendje?' vraagt Jazzney met een opgetrokken wenkbrauw als ik plaats neem op een van de stoelen. 'Oh! Ga je vreemd?!' vraagt Kaylee geschrokken. 'Nee! Nee natuurlijk niet! Ik was gewoon even naar een marktje om wat spulletjes te halen' zeg ik. 'En daar had je zo'n haast om?' vraagt Jazzney verbaasd. 'Ja. Het marktje was bijna afgelopen en ik moest nog heel gauw wat halen' zeg ik. Ik wist niet dat ik zo goed kon liegen. 'Wat heb je gekocht?! Laat zien!' roept Kaylee enthousiast. Ik weet nu even niet meer wat ik moet doen. Ik heb helemaal niets gekocht! Hoe ga ik dit doen? 'Eh.. nee dat is een verassing. Ik heb eh.. iets gekocht voor jullie. Maar als ik het vertel is het geen verassing meer' zeg ik. 'Verassing! Leuk! Wanneer krijgen we het?' vraagt Jazzney. 'Niet zo ongeduldig jij! Binnenkort wel een keer' zeg ik. 'Hoe is het met Merle?' vraag ik om van onderwerpt te veranderen. 'Ja volgens mij wel redelijk goed. Toen wij terug kwamen van het strand zat Nils hier nog steeds om op Merle te passen. Hij is echt heel erg bezorgd om haar. Zo cute! Hij is net naar zijn eigen bungalow. Vanavond eten wij met z'n vieren gewoon. Goed? Ik heb wat lekkers om te koken. Maar dat kan ik alleen voor vier personen maken' zegt Kaylee. 'Lekker! Maar jij kan nog niet eens een eitje koken' zeg ik. 'Echt wel! Jullie gaan het lekkerste avondeten eten die jullie nog nooit hebben gehad. Wacht maar af' zegt Kaylee met een big smile. Ik en Jazzney kijken elkaar met een onzekere grijns aan. Kaylee gaat naar de wc. 'Ik haal wel vast patatjes bij een snackbar' zegt Jazzney. Ik grijns. De deur van de slaapkamer gaat open en Merle verdwijnt om de hoek in haar nachthemd. 'Hey Merle! Grote slaapkop!' zeg ik en sta op om haar te helpen naar de bank. 'Hey! Je hoeft me niet te helpen hoor' zegt Merle met een glimlach, maar ik zie ook wel dat ze een beetje gammel is. Ze gaat op de bank zitten. 'Hoe voel je je?' vraagt Jazzney. 'Wel oké! Heerlijk geslapen en Nils heeft de hele tijd bij me gezeten. Ik zei de hele tijd dat hij wel weg mocht gaan, maar hij weigerde en zei dat hij mij niet in de steek zou laten' zegt Merle met een grijns. 'Jij hebt zo'n geluk met hem!' zeg ik. 'AAAAH!' klinkt opeens uit de wc. We kijken elkaar allemaal geschrokken aan. 'Kaylee!' ik ren naar de wc deur waar Kaylee gillend uit komt rennen. 'Wat is er?! Wat is er?!'  vraag ik angstig. 'Daar! Hij is zoooo groot!' Kaylee spreid haar armen tot ongeveer een meter uit elkaar. 'Wat is zo groot?!' vraag ik. 'Een monster!' gilt Kaylee. Jazzney loopt voorzichtig naar de wc en kijk naar het plafond. 'Omg!' gilt ze. 'Wat is er nou?!' vraag ik. 'Een spin! Zo groot!' gillen Jazzney en Kaylee in koor en spreiden hun armen een meter uit elkaar. 'Ieuw!!' gillen Merle en ik tegelijk. 'Snel! Haal de jongens! Ik ga hem echt niet weghalen!' gil ik. Jazzney rent de bungalow uit om een van de jongens te halen. Wij gaan allemaal naar de hoek van de kamer om zo ver mogelijk van de spin verwijderd te zijn. Even later komt Jazzney terug gelopen met de jongens. Rein heeft een pan vast en een deksel. 'Waar is ie?' vraagt Owen. 'Daar!' Merle, Kaylee in ik wijzen naar de wc. Rein trekt de deur open en schrikt even zo te zien. 'Eh...' stammelt hij. 'Ik doe het wel' zegt Daan. 'Nee! Ik kan het wel!' zegt Rein zelfverzekerd en hij loopt langzaam de wc in. Boven aan het plafond loopt echt een spin van ongeveer 15 cm! Ik ren naar Owen toe en ga dicht tegen hem aan staan. Hij grijnst en slaat zijn armen om mij heen. Met trillende handen brengt Rein zijn hand naar het plafond. Hij duwt in een beweging de pan naar de spin, maar de spin valt op de grond en kruipt heel snel naar de woonkamer richting ons. 'AAAH!!!' we gillen en Kaylee en Merle springen op de bank en Jazzney klimt op de tafel en ik spring in Owen zijn armen. Rein rent als een idioot achter de spin aan en gooit precies op het goede moment met de pan boven op de spin. 'Hebbes!' roept hij. Opgelucht spring ik uit Owen zijn armen die me glimlachend aan kijkt. Ik druk een kus op zijn wang. 'Moewhaha' Rein duwt de pan met de spin erin onder mijn neus en ik gil en sla de pan van schrik uit zijn handen. De spin weet zich een weg naar buiten te vinden en rent de bungalow uit. 'Sukkel! Ik had hem bijna!' zegt Rein. We lachen. 'Dankjewel mijn superhero' zegt Jazzney en drukt een kus op zijn wang. Rein grijnst weer. 'Zien we jullie vanavond nog?' vraagt Nils. 'Nou... wij willen vanavond graag even meiden onder elkaar. Sorry schatjes' zeg ik. 'Geeft niets. Dan zien we jullie morgen wel weer' zegt Daan. 'Heb je mijn pinpas nog?' vraagt Owen aan mij. Ik knik en pak hem uit mijn zak. 'Ik betaal je wel terug' zeg ik. 'Nee babe. Het is goed zo. Ik vertrouw je wel hoor' zegt Owen en hij geeft me een kus op mijn voorhoofd. We geven onze boys een kus en bedanken ze dat ze helemaal speciaal voor een spin naar ons toe zijn gekomen.

Als ik in de hangmat lig, krijg ik een berichtje op mijn mobiel. 'Je was te laat Linde. Te laat! Je hebt je niet helemaal aan onze afspraak gehouden. Ik kan je nu niet zomaar laten gaan. Je komt er vanzelf wel achter wie het volgende slachtoffer is. Binnenkort nieuwe opdracht...'  Ik zucht diep. Wanneer houd dit op? Wie is het volgende slachtoffer? Ik ga mijn vriendinnen heel goed beschermen en in de gaten houden. Dat weet ik wel. Ik moet er achter zien te komen wie dit en doen en waarom. Zucht...

Ik twijfel een beetje of het verhaal nog wel leuk is. Misschien een beetje saai? Hebben jullie nog tips voor mij? thank you alvast! xxx

mijn vakantie met MainstreetWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu