Procházka po pláži/Den 1 z 31

43 6 0
                                    

Emma se převlékla do tílka a do kraťasů. Obula si žabky a šla do přízemí, kde už čekala Stella a Audrey. ,,Kolik máme ještě času?'',,Myslím že tak 3 minuty.'' odpověděla unuděně Stella. ,,Holky? Jste tu všechny?'' ,,Ještě chybí Sofia a Janette Olivere.'' odpověděla Audrey. ,,Už jdeme.'' ozvalo se z prvního patra. Poté přišla Janette a za ní Sofia. Sofia na sobě měla žabky, sukni a crop top. ,,Tak jdeme, pláž se Vám bude opravdu líbit.'' Emma vystoupila z domu. ,,Ještě že je v hotelu klimatizace, venku se to nedá vydržet.'' pomyslela si. Pomalu se procházeli po cestě až došli na pláž. Celá pláž byla prosluněná a prohřátá a voda byla tyrkysová. ,,Tak tohle je naše pláž. Miluji jí. Vždy, když nemám večer co dělat, procházím se po pláži. Večer je to vždy o mnoho kouzelnější. Tyrkysové moře spolu s hvězdami je úžasné.'' ,,Nechceš mě vyfotit?'' Sofia podala Oliverovi fotoaparát a zapózovala. ,,Tak hele'' Emma se otočila a uviděla Lili ,,žádné focení nebude. Jdete plnit úkoly.'' ,,Ale, jaké úkoly?'' udiveně vyslovila Stella.  ,,Každodenní úkoly, úkoly, kde musíte spolupracovat.'' Sofia a Stella po sobě hodily pohledem. ,,Ale no tak, dneska bychom je ušetřit mohli ne?'' ,,Ale proč? Dáme jim jednoduchý úkol. Musejí sestavit vor a zítra s ním budou pracovat.'' ,,SESTAVIT VOR? ALE JAK?'' zaječela Janette. ,,Nejsme tu od toho, abychom vám radili, ale abychom Vám pomohli v krizových nebezpečných situacích.'' ,,A co se stane když úkol nesplníme?'' zajímala se Audrey. ,,Za každý nesplněný úkol tu jste o den navíc.'' Usmála se Lili a odešla zpět do hotelu. Emma za sebou slyšela žuchnutí a když se otočila, viděla, jak si Sofie sedla na kámen. ,,Tohle nezvládnu.'' 

----------------------------------------------------------------


Oliver chodil od kamene ke kameni a povídal si pro sebe. ,,No to snad není možné, nikdy nebyla takhle přísná. Je to proto, že jsem zase utrácel za surfování? Nebo co se jí nelíbí?'' Emma se pozorně zadívala na hotel. Byl tak krásný, útulný... A najednou si všimla malé budovy za hotelem. Zdálo se, jako by byla celá ze dřeva. Jakoby to byla kůlna. ,,Omluvte mě.'' řekla Emma a bez dovolení kráčela ke kůlně. Zdálo se jí, že každým dalším krokem je kůlna dál a dál. Otevřela dřevěnou kůlnu, a v rohu chatky stála velká krabice. Emma se trochu bála. Opatrně odlepovala lepenku z papírové krabice. Otevřela krabici a... ,,Všichni sem rychle pojďte!'' zařvala Emma z plných plic a sedla si na dřevěnou židli ledabyle postavenou vedle krabice. Uslyšela kroky a najednou někdo otevřel dveře. ,,Emmo! Co tu děláš?'' Lekl se Oliver, náhle se ale na jeho obličeji objevil úsměv. ,,Emmo, jak jsi to dokázala?'',,Sama nevím.'' Vedle Emmy, v té papírové krabici, leželo plno nářadí, od kleští až po sekyrky a různé druhy zahradních nožů. Emma se spokojeně zasmála a přehodila nohu přes nohu. ,,Pomůže mi někdo odnést tu krabici na pláž k těm palmám?'' ,,Ale Lili nám to nezabaví?'' zeptala se Audrey? ,,Ne. To, co najdeme my, už je jen a jen naše.'' 
-----------------------------------------------------------------------
Stella položila krabici s nářadím vedle Olivera a otřela si zpocené tělo. ,,Zítra večer bychom to měli mít hotové.'' Emma znovu otevřela krabici a vytáhla sekyru. Popošla o krok k palmě a užuž se napřahovala... ,,NE! Všechno špatně. Musíš to držet jinak.'' zaslechla Emma Sofii. ,,Dej mi to...'',,Ne. Já jí to naučím sám.'' Emma ucítila, jak se Oliver dotkl její ruky. Objal jí a jednu ruku dal na ruku, kterou měla napřaženou a tu druhou položil na Emminu opačnou ruku. Emma zčervenala, ale rázem jí došlo, že jí pouze ukazuje, jak držet sekyru a že víc v tom hledat nemá. Oliver se s ní zaklonil, a poté sekl do palmy. Palma se zatřásla, a byla trošku naseknutá. ,,Už víš jak na to?'' usmál se Oliver. ,,Jo.'' hlesla tiše Emma a Oliver od ní odstoupil. ,,Díky.''

---------------------------------------------------------------- 

O 3 HODINY POZDĚJI

,,Ole? Je toho už dost?'' Bylo 9 hodin večer a na všechny už padala únava. ,,Jo, pro dnešek stačí. Zítra na tom zamakáme a do 17:00 to máme hotové.'' ,,Dobře.'' usmála se Janette. Začalo se stmívat a obloha se pomalu barvila do všech odstínu modré. Tyrkysové moře odráželo barevnou oblohu. ,,Emmo? Nechceš jít zítra ráno surfovat?'' Emma se lekla a rázem se zase uklidnila. ,,Jo, ráda, ale nemám tu surf.'',,S tím jsem počítal. Lili před časem závodila. A má tu nějakou zásobu surfů. Ráno tě vezmu do jejího pokoje a ty si nějaký vybereš. Co ty na to?'',,Dobře.'' Emma se zaculila a chtěla Olivera obejmout, ale věděla, že nemůže. ,,Tak dobrou, zítra.'',,Dobrou.''

--------------------------------------------------------------

Emma řekla svým kamarádkám dobrou noc a zavřela za sebou dveře. Hodila sebou bezmyšlenkovitě na postel a zavřela oči. Přemýšlela o Oliverovi a o surfování. Nakonec je možná dobře, že sem jela. Měsíc se to dá vydržet. Emma se posadila a napsala svým rodičům esemesku. Kupodivu se odeslala a rodiče jí odepsali.

Emma:Dobrou noc preje Emma. P.S. Zatim je to tu fajn.

Tatínek: Dobrou zlato nase. Uz jen 30 dní. Uzij si to a zitra napis.

Emma svůj mobil vypnula a znovu padla na postel. Otevřela oči a nad její hlavou se zjevila jasně modrá obloha plná hvězd. Emma se jich chtěla dotknout. Zavřela oči a spokojeně usnula.





Příliš mnoho dníKde žijí příběhy. Začni objevovat