Wave after wave.../Den 2 z 31

60 7 0
                                    

Emma se vzbudila cinkáním o nádobí v kuchyni. Bylo 6:00 ráno. Emma od sebe odtrhla deku a posadila se. Nazula si pantofle a oblékla si surfařský neopren. Byl připravená na nezkrotné vlny, zároveň ale byla nervózní. Na surfu byla jako doma, byla si jistá, nebála se vody, právě naopak. Dnes to ale bylo jiné. Surfovala na neznámém surfu, na neznámé vodě a s neznámým chlapcem. Otevřela dveře od svého pokoje a pomalu přešla ke schodům. Když je sešla, zamířila rovnou ke kuchyni, odkuď byla cítit vůně kokosu a lesních plodů. ,,Dobré ráno.'' Oliver stál u jídelního stolu a u plotny se dělala snídaně. ,,Dobré ráno.'' ,,Tak pojď. Snídaně je až za dvě hodiny, takže máme dost času. Pojď si vybrat surf.'' Oliver pokývl hlavou směrem k pokoji, kde byla Lili. ,,Máma je právě na trzích, jela koupit nějaké ryby, takže jí to vadit nebude.'' Emma vstoupila do pokoje a před očima se jí zjevily 3 surfy. Jeden byl tyrkysový, druhý byl různě barevný, s puntíkatým vzorem a třetí byl s květinami. Ten třetí byl trošku ošoupaný, bylo vidět, že si zajezdil už dost. Emma sáhla po tom tyrkysovém a prohlédla si ho. ,,Je podobný tomu mému.'' pomyslela si. ,,Beru tenhle.'' usmála se Emma. ,,Dobrý výběr.'' řekl Oliver a popadl tyrkysový surf. ,,Tak jdeme.''

---------------------------------------------------------

Na pláži bylo cítit slané moře a sluníčko svítilo jasněji než včera. ,,Myslím, že víš jak se jezdí. Kdyby byla jakákoli komplikace, jsem tu jen pro tebe.'' usmál se Oliver a rozběhl se se surfem do vody. Emma se nervózně usmála a udělala to samé co Oliver. Ucítila, jak jí chladí tyrkysové moře. Lehla si na surf a máchla rukama, aby se dostala několik metrů od břehu. Poté se opatrně přidržela a pokoušela si stoupnout. ,,Výborně Emmo.'' povzbuzoval jí. Emma stála na na surfu a cítila, jak se jí klepou nohy nervozitou. Na surfu stála poprvé po dvou letech. Podívala se před sebe a zahlédla blížící se vlnu. ,,To zvládneš.'' pomyslela si a zaujala surfařský postoj. Vlna se pomalu blížila a Emma ucítila, jak jí zvedla do výše. Emma se nadzvedla a znovu přistála na klidné části vody. ,,Výborně Emmo! Já si myslel, že to nezapomeneš.'' Emma se usmála. ,,Jdeme závodit?'' ,,Závodit s holkou? To mi přijde jako nesmysl.'' ,,Ale no tak, nebuď srab. Já nejsem slabá.'' Oliver se chvíli šklebil, ale poté odpověděl. ,,Dobře, až přijde vlna, začneme.'' Emma i Oliver zaujali surfařský postoj. ,,Cíl je u tamhle toho ostrova.'',,Tři, dva, jedna, teď!'' Emma se snažila jak mohla. Oliver byl nastejno, ale bylo to těžké. Oliver byl rychlejší a silnější. Emma už se blížila k ostrůvku. Oliver už byl téměř u něj. Oliver zvítězil, ale jen o pár sekund. ,,Jsi dobrá Emmo. Když sem před rokem přijela jedna holka, Marzia, také si se mnou dala závod. Ale nebyla zdaleka tak rychlá jako ty.'' Emma se usmála. ,,Kdo byla Marzia?'',,Jedna holka ze zájezdu. Moje kamarádka.'' ,,Aha.'',,Tak dáme ještě jeden?''

--------------------------------------------------------

Emma vzala surf do ruky a pomalu si ho položila na rameno. Když vešla do hotelu, ucítila z kuchyně vůni skořice. Z hodin na kuchyňské stěně viděla, že je 8 hodin. ,,Ahoj Emmo.'' Emma se lekla. V její blízkosti byla pouze Lili, která jí za a) neviděla a za b) neslyšela. ,,Ahoj.'' oplatila pozdrav nervózně Emma a opřela surf o zeď. ,,Tak jak to šlo? Ten surf už toho něco najezdil, ale věřím že ti to s ním šlo. Máš dobrý vkus. Surf mi prosím polož do pokoje na zem. Jo a prosím tě, vzbuď už ty tvoje cácorky, všechny ještě spí.'' Emma sotva pochytila její proslov. ,,Dobrá.'' nakonec řekla nervózně a odložila surf za dveře Liliina pokoje. Pomalu vyšla z pokoje a obula si žabky. Vyšla dřevěné schody a mířila do pokoje Stelly. Nevěděla proč, ale tušila, že je už vzhůru. Potichu zaťukala na dveře. ,, Dále." ozvalo se z pokoje a Emma vstoupila. Stella zvedala činku ze země a ledabyle se na ní usmála. ,, Od kolika už jsi vzhůru?" ,, Nevím, asi od sedmi. Ale teď na mě nemluv, unavíš mě." ,, Dobře, ale máš jít dolů, bude snídaně." S těmito slovy Emma odešla z pokoje Stelly a otevřela dveře, které byly hned vedle. Náhle ucítila pronikavou vůni jahody, levandule a vanilky. ,, Máme jít do kuchyně, snídaně je hotová." Sofia se otráveně otočila a do ruky popadla parfém. Prošla okolo Emmy a stříkla ho na ní. ,, Smrdíš jako moře." Po těchto slovech pohodila vlasy a odešla z pokoje. Emma se ušklíbla a popošla k pokoji Janette. Ta stále ležela v posteli a vedle ní ležela hromada knih. ,, Janette? Pojď dolů, kvůli snídani." Janette zabručela. Jako poslední zbýval pokoj Audrey. Když Emma otevřela,  nikdo v pokoji nebyl. Emma se zděsila, že utekla. Věci tu však pořád byly. Zabouchla dveře od jejího pokoje a sešla schody. Z kuchyně to vonělo medem a lívanci. Emma slyšela z kuchyně smích. Když došla do kuchyně, za policí stála Audrey a Lili. Audrey zdobila svoje muffinky vanilkovým krémem a Lili potírala palačinky javorovým sirupem. ,,To je ale naposledy, co máte takové pohoštění. Příště si budete muset uvařit a upéct sami.'' varovně řekla Lili. Každý dostal kousek snídaně a začal jíst.

Příliš mnoho dníKde žijí příběhy. Začni objevovat