Halk meydana toplanmış kralın yapacağı açıklamayı duymak için bekliyordu. Bazıları sessizce beklerken bazıları da yapılacak açıklama hakkında fikir yürütüyorlardı. Kimisi vergilerin çoğalacağını kimisi ise tamamen kaldırılacağını düşünüyordu.Hesta diğer soylular gibi meydanı net bir şekilde gören ve asiller için ayrılmış alanda otururken buğulu gözlerle etrafı süzüyordu. Aradan aylar geçmiş fakat Drago kendisiyle tek kelime dahi konuşmamıştı. Annesi ise kederden hasta olmuştu. O günden sonra hayatı beklediğinin aksine kötü yönde seyretmişti. Şimdi ise babası kendisini evlendireceğini bildirmek için halkı toplamıştı.
Kral vakur adamlarla herkesin kendisini göreceği ve duyacağı yere ulaşınca alanı dolduran yüzlerce kişi üzerinde gezdirdi gözlerini. Sonra da gür sesi ile konuşmaya başladı. "Sizleri bugün burada kızım Hesta'nın evleneceği haberini vermek için topladım. Bunu bir düğünle de ilan edebilirdim fakat işler sandığınız gibi değil. Su ırkının varisi Henry kızım ile evlenmeye talip olunca diğer ırklar da prenses ile evlenerek hanedan aile ile kan bağı kurmak istediğini söyledi. Toprak ırkının varisi Edmond ve küçük kardeşi Albert, su ırkı varisi Henry, ateş ırkının küçük varisi Sirius ve hava ırkının geçtiğimiz yıllarda eşini kaybeden varisi Frodo. Tabii bunların kuzenlerinden gelen talepleri saymaya yeltenmiyorum bile. Vaziyet böyle olunca bu kişilerin bir müsabaka yapmasına ve kazananın kızım ile evlenmeye hak kazanmasına karar verdim. Tabii kızımın rızasını alarak. Değil mi kızım?"
Hesta derin düşünceler içinde olduğundan babasının kendisine seslendiğini fark etmedi. Yanındakinin kendisini dürtmesi ile düşüncelerinden sıyrılıp babasına baktı. "Ne dediğinizi tekrarlar mısınız babacığım?"
"Dedim ki evliliğin için yapılacak olan müsabakada rızan alındı değil mi?"
"Ah tabii ki." Yutkunarak devam etti. "Yanlız eklemek istediğim bir şey var."
"Seni dinliyoruz."
"Halktan herhangi biri de isterse bu müsabakaya katılma ve eş adayım olma hakkına sahip olsun."
Kral gülümsedi. Zoraki bir gülümsemeydi bu. Üzerinde düşünmesine fırsat yoktu. "Tabii nasıl istersen." Yutkundu. "Ancak düşünüyorum da kim bu kadar iyi eğitilmiş şövalyelerin karşısına çıkıp kılıç sallayacak cesareti gösterebilir ki?" Alttan alttan tehdit ediyordu niyetlenenleri.
Hesta da bunu düşünmüştü elbette. Ancak bu teklifi yaparken aklında bir isim vardı. 'Olly'
Hüzünle ağladığı ve düşüncelere daldığı zamanlardan birinde sadık dostu Devasa Olly yanına oturmuş ve ona ağlamasına sebep olan şeyin ne olduğunu sormuştu kendince. Kız da anlayacağını ummasa da ona her şeyi anlatmıştı. Drago'nun tavrını, annesinin düştüğü hali, babasının onu evlendireceğini. Söyleyecekleri bittiğinde Olly o zamana kadar kurduğu en uzun cümleyi kurmuştu. "Arkadaş yok üzülmek.Belki diğer şeyler için bulamam çözüm ama savaşır herkesi öldürür kurtarır arkadaşı."
Dostunun bu teklifi zor da olsa mantıklı gelmişti. İstemediği biri ile evlenmektense saraydan uzakta, arkadaşça bir hayat daha makul görünmüştü.
Kız bu düşüncelerde iken izleyicilerin arasından bir ses duyuldu. "Ben de aday olmak istiyorum efendim."
Tüm bakışlar sesin sahibi cesur kim acaba düşüncesiyle ona döndüğünde tekrar konuştu. "Tabii müsaadeniz olursa."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KEHANET NOTALARI -1- (TAMAMLANDI)
FantasíaKalp mahzen, sen evren. Nasıl sığdı uçsuz bucaksız kainat, küçücük bir odaya... *** İhanete uğrayan bir kardeş... Geleceğe gönderilerek dört ayrı kişiye emanet edilen element gücü... Asırlar evvelinden kendileri için çizilen kadere boyun eğen iki ay...