Part Twenty Nine

18.8K 627 6
                                    

"Zaril, awak jangan macam-macam." Rin semakin lama senakin kebelakang. Zaril pula semakin kehadapan.

Aduh dah sandar kat dinding. Macam mana aku nak lari. Jantung jangan lah berdegup laju. Aduh. Singa buas ni nak buat apa kat aku ni?

Berderai ketawa Zaril apabila melihat wajah Rin pucat habis. Ha tahu takut. Nasib baik saya acah je. Kalau betul, habislah awak sayang.

"Saja je kan nak kenekan orang" Rin memukul dada sasa Zaril. Sakit hati. Suka sangat buat orang takut. Eeeeee menyampah.

"Dah la saya nak keluar" Rin menolak Zaril. Nasib baik ni pejabat. Kalau rumah memang aku dah potpet potpet kat kau.

"Saya taknak ada tetamu tau." Zaril pergi ke mejanya semula. Taknak halang Rin keluar. Kerja banyak gila ni. Ha tulah gedik sangat nak honeymoon 2 minggu.

"Ai ai boss" Rin terus keluar dari bilik Zaril dan menuju ke biliknya. Lawak jugaklah bila kat rumah jadi isteri, kat pejabat jadi PA.

•••

"Zaril ada kat dalam tak?"

Rin mengangkat muka. Woh ni nak pergi club ke apa ni? Ketatnya baju. Dengan sendatnya. Pendek gila. Terkangkang memang dah nampak spende dia.

"Yes miss but--" tak sempat Rin nak habiskan ayat perempuan itu terus masuk bilik Zaril.

Aduh. Habislah. Kau ni pon satu Rin. Tak yah la cakap Zaril ada dalam bilik. Aduh matilah lepasni. Tapikan, siapa perempuan tu eh? Apa yang dia nak dengan Zaril?

"Hey baby" Zaril mengangkat mukannya. Ingatkan Rin yang cakap macamtu. Sangkaannya meleset..

"What are you doing at here?!" Dah keluar dah perangai singa buas.

"Jumpa you lah. I miss you so much baby" Qaseh mendekati Zaril.

"What miss? Go to hell lah" Sinis. Dulu kau yang tinggalkan aku.

"Baby, i minta maaf. I sedar salah i. I tak boleh hidup tanpa you baby" Qaseh cuba merintih simpati pada Zaril. Dia cuba memeluk Zaril. Zaril pantas menolaknya.

"So do i care?" Hati aku dah mati untuk kau Qaseh! Dah mati!

"Baby i need you baby. I want you be my husband" Qaseh merayu lagi.

"Kau dah malukan aku? Then kau nak aku balik? Haha. Best la game kau. Sorrylah. Aku tak hingin perempuan kotor macam ni. And for your information i'm married" Zaril menekan perkataan married.

"I sanggup jadi isteri kedua you baby" Qaseh masih tidak berputus asa memujuk Zaril.

"Kau dengar sini Qaseh. Aku takkan terima kau! Aku takkan maafkan apa yang kau dah buat kat aku! Dan aku taknak tengok muka kau kat sini lagi. Keluar!!!" Suara halilitar Zaril mula bergema.

"You akan menyesal" Qaseh mula meninggikan suaranya.

"Apa maksud you" Zaril menaikkan sebelah keningnya. Dia tidak faham apa yang Qaseh cuba sampaikan.

•••

"Erin Alana masuk bilik saya sekarang!" Matilah kau Rin. Matilah kau. Zaril takkan marah punya aku ni kan isteri dia.

"Kan aku dah cakap, aku taknak ada tetamu! Kau pekak ke apa?" Aah. Memang saya pekak. Dia dah mula guna suara halilitarnya.

Nampaknya Zaril betul betul marah. Nampak sangat mukannya merah menahan marah. Nama panggilan pon dah tukar aku kau. Hm.

"Saya nak cakap tapi dia terus serbu bilik awak. Saya ingat ada hal penting" okay. Aku takut gila sekarang ni.

"Aku cakap aku taknak ada tetamu tu taknaklah! Aku nak siapkan kerja! Buat hilang mood aku betullah" Okay encik Zaril. Sekarang ni awak yang hilang mood. Apa kaitan dengan saya?

"Sorry awak"

"Get out!" what? Like seriously? Selama aku kerja kat sini tak pernah dia halau aku keluar. Aku keluar dari bilik Zaril. Sebak. Sanggup dia marah aku macam tu. Tapi siapa perempuan tu?

"Ah siallah" Zaril menolak semua yang ada di meja. Kenapa masa dia nak gembira mesti ada penghalang? Kenapa?!

•••

Lepas kejadian Zaril memarahi Rin. Masing-masing senyap. Rin masih sakit hati dengan Zaril. Tapi kita diamkan jelah.

Cuma sekarang buat dia tertanya tanya. Siapa perempuan tadi? Dia dah tanya semua staff kat sana. Tapi takde seorang pon kenal. Nak tanya wawa, dia oversea la pulak. Hm kena tunggu wawa balik ni.

"Sayang, saya mintak maaf" Akhirnya Zaril bersuara. Rindu nak dengar suara Rin. Semua salah kau Zaril. Tak boleh nak kawal panas baran.

"Sokay, it's my fault" Rin senyum pada Zaril. Dalam hati, Allah sahaja yang tahu betapa sakitnya hati pada Zaril.

"Tomorrow tak payah datang office. You're not my PA"

"What?" Terkejut Rin apabila mendengar Zaril cakap begitu. Like seriously?

"Muktamad"

"But why"

"Awak isteri saya. Better awak duduk dekat rumah. Lagipun saya tak perlukan PA lagi." Zaril terus naik ke atas. Dia tidak mampu berhadapan dengan Rin. Dia tahu pasti Rin akan sedih dan sakit hati padanya. Tapi kalau dia tak buat macam tu, keadaan akan makin parah.

Rin terdiam. Kenapa dengan Zaril? Kenapa? Dia tak ingat ke janji dia sebelum kahwin dulu? Aku dah bagitahu aku tak nak berhenti kerja.

Ni mesti ada benda tak kena ni. Okay Rin relaks. Kau ikut je cakap Zaril. Dalam masa yang sama kau kena siasat apa yang sedang berlaku sekarang ni.

Ubahkan Singa Buas ItuWhere stories live. Discover now