Bugün evleniyordum. Göz yaşlarıyla gelinliğimi giyerek türbanımı yaptırdım. Kendimi aynada süzerken abim odaya girdi. Yanıma gelip kuşağımı üç kere belimde çevirip bağladı. Alnımı öperken konuşmaya başladı.
"Affet bizi abicim. Başka şansımız yok."
Duvağımı yüzüme örttü. Odadan çıktığında göz yaşlarım resmen yanağıma hücum etti.
Kapı tekrar açılınca bu sefer Azad girmişti. Yanıma gelip elimi tuttu.
"Artık ağlamayı kes! Bugün benim kadınım olacaksın ve artık bu düğünden kaçışın yok."
Yoktu. Kaçışım hiçbir şekilde yoktu. Kolunu açtı. Zorla koluna girdiğimde odadan çıktık. Aşağı indiğimizde silah sesleriyle herkes eğildi. Ortada kanlar içinde yatan babamı gördüğümde gözümdeki yaşlara engel olamadım. yerimden kalkarak koşarak babamın yanına geldim. Kafasını dizime koyup hızla duvağımı kaldırdım.
"Baba. Uyan baba. Lütfen bırakma beni. Babam."
Hıçkırıklarım heryere yayılırken babam can çekişiyordu. Zorla konuşmaya başladı.
"Af.fet beni kızım. Azad ağayla evlen en azından. Kardeşin ve a.abinin hayatını kurtar. O iyi biri."
Hıçkırarak onu susturmaya başladım.
"Konuşma babam. Yorma kendini."
Nefes almaya zorlanıyordu. Ve durduraksız öksürmeye başlamıştı.
"Baba. Babam. Babaaam. Lütfen bırakma beni. Yalvarırım babam. Uyan. Babaaaaaa!"
"Abla, kalk. Abla uyan! Rüya görüyorsun."
Esila'nın senini duyduğumda hemen gözlerimi açtım. Öksüre öksüre ağlıyordum. Uykumda bile yoktu rahat. Ağlamaya devam ediyorken konuşmaya çalıştım.
"E-Esila babam nerede?"
Endişeyle bakıyordu.
"Aşağıda abla , avluda."
Hemen yerimden kalkıp feracemi ve yazmamı takarak aşağıya indim. Babamı gördüğüm gibi hemen yanına gidip boynuna sarıldım. 'Babam' diye diye ağlıyordum.
Siz bilir misiniz babanızın ölmesi ne demek?
Bilir misiniz artık onu görememek ne demek?"Kızım, iyi misin? "
Yavaş yavaş eliyle belimi sıvazlarken fısıltı gibi çıkan sesimle konuştum.
"Baba bırakma beni. Bu dünyada yalnız başıma bırakma, tamam mı? Tamam bak söz veriyorum o ağayla evleneceğim. Ama beni bırakma. "
"Kızım. Buradayım ben delalamın. Seni asla bırakmayacağım tabiki."
Kafamı sallayarak kenara çekildim.
Karşımda gördüğüm adamlarla şok olurken Azad, abim ve aşiretin ağaları bana bakıyorlardı .Bakışlarımı yere eğip hızla yerimden kalkarak odama girdim. Tam kapıyı kapatacakken birinin odaya girmesi bir oldu. Azad yanıma gelip sarılınca neye uğradığımı şaşırdım.
Kendimden itmeye çalışınca daha da sıkı sarmıştı. Kokusu adeta güven vericiydi.
Kendime gelerek yumuşak sesimle konuştum."Bırak beni. Hemen bırak yoksa herkesi buraya toplarım."
Gülerek beni bırakıp yüzüme dikti bakışlarını.
"Müstakbel karım beni tehdit mi ediyor?"
Sinirle iç çektim.
"Ben senin müstakbel karın falan değilim. "
Sırıttı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Berdel'in Göz Yaşları
General FictionGenel Kurgu içinde ilk 100. °(Sürekli değişiyor.) Gücünü yörenin gerçeklerinden alan ve uzak geçmişin kokusunu taşıyan bir töre...Hızla değiştirilen kızlar.. Ben hiçbir zaman o kızlar gibi olmamıştım. Şuana kadar Töre denen saçmalığa hiç boyun eğmem...