1.5 Ay Sonra
Akşam işten çıktığımda Azad beni aldığı için konağa beraber gelmişik. Yusuf babayı düşünceli bir şekilde avluda gördüğümüzde seslendim.
"Hayır ola Yusuf baba? "
dedim gülerek. Oda bizi farkettiğinde güldü.
"Dalmışım keçkamın. Gelin hele yanıma. Benim de sizinle konuşmam gereken bir konu var. "
Azad'la Yusuf babanın yanına oturduğumuzda boğazını temizledi.
"Biliyorsunuz çocuklar benim yaşım geldi de geçiyor. Aysira kızım sende kabul edersen benim üzerimde ki tüm mal varlığını senin üzerine yapmak istiyorum. Sen bize güneş gibi doğarak geldin. Eşimin hayatını kurtardın benim haytanın gönlünü çaldın. Azad'ın zaten şuan mal varlığı benim mal varlığımın iki katı. Sizin içinde uygunsa hemen işlemleri başlatacağım.
Ne demekti bu ? Şaşkınım. Hemde çok.
"Babacığım af buyurun lütfen ben böyle bir şeyi kabul edemem."
Dedim. Hem Berfu vardı birde ortanca oğlu Ege vardı. Onlara neden vermiyordu?
"Biliyorum kızım ama bunu kabul et lütfen. Hem benimde ileride torunlarım olacak dedelerinden bir hediye kalmış olur."
Sıkıntıyla Azad'a baktığımda kafasını sallayarak gülümsedi. Yusuf babaya döndüm tekrar.
"Peki babacım. Teşekkür ederim. " diyerek ellerini öperek alnıma koydum.
"Beni çok mutlu ettin gelinim. Ben teşekkür ederim. Birde Azad haberin ola yarın akşam Belen köyde düğün var. Unutma sakın, yarın öğleleyin gelinimle yola çıkarsın . "
Azad lafa girdi.
"Unutmuşum baba. Gideriz tabi. Müsadenle biz kalkalım"
"Tabi oğul iyi geceler size."
İkimizde 'iyi geceler' dileyerek odamıza çıktık. Banyoya girdiğimde ilk duş alıp ardından abdestimi alarak üstümü giydim. Tekrar odaya girdiğimde Azad yatağa girmiş gözlerini kapatmıştı. Yorgundu sanırım. Rahatsız etmemeye özen göstererek namazıma durdum.
Namazım bittiğinde tesbihimi çekip duamı ettim. Seccademi katlayarak rafa koydum. Üzerimden namaz feracemi çıkararak geceliğimi giydim. Yatağa girdiğimde Azad hemen belimden tutarak kendine doğru çekti. Sarılarak yüzünü boynuma yasladı. Kokumu içine çekerken fısıldadı.
"Allah kabul etsin hatunum "
dediğinde güldüm.
"Teşekkür ederim. "
diye sessizce mırıldanırken kokusunu beni çoktan mayıştırmıştı.
₩₩₩₩₩₩₩₩₩₩₩₩₩₩₩₩₩
Konağa geldiğimde hemen arabadan indim. İşte olduğum için yorgundum. Daha düğün için hazırlık yapacaktım. Korumalarda birini el işaretiyle çağırdığımda koşarak yanıma geldi.
"Buyrun hanım ağam?"
Elimdeki anahtarı ona doğru uzatıp
" Arabamı park eder misin ? Acil işim var."
Başını sallayarak anahtarı aldı.
"Tabi hanım ağam"
hemen konağa girdim. Nojin anne görüş alanıma girdiğinde gülerek yanına ilerledim.
"Nasılsın jımom "
dediğimde o da gülümsedi.
"İyiyim keçkamın şükür Allah'ıma sen nasılsın? "
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Berdel'in Göz Yaşları
General FictionGenel Kurgu içinde ilk 100. °(Sürekli değişiyor.) Gücünü yörenin gerçeklerinden alan ve uzak geçmişin kokusunu taşıyan bir töre...Hızla değiştirilen kızlar.. Ben hiçbir zaman o kızlar gibi olmamıştım. Şuana kadar Töre denen saçmalığa hiç boyun eğmem...