פרק 6 | האגדה על "איש העורב"

983 112 39
                                    

זה התחיל לפני מאות שנים, כפי שכל סיפור טוב מתחיל.

הוואי, עוד לפני שנקראה כך, אז הייתה מיושבת ב"ילידים" (כפי שמכונים כיום), מהגרים פולינזים, ובני שבט האינקה, ששכנו בפרו העתיקה. כולם הגיעו לשם באותה תקופה. אף אחד לא ידע מה איחד אותם להגיע דווקא לאיים אלה, ואילו הם עצמם הופתעו לגלות שבמבט קצר על כל הנוכחים, בקושי היה ניתן להבחין בהבדל בניהם.

אז, אגדה אחת הייתה מוכרת לכולם, וזו הייתה ההשערה היחידה שקיימת לכך שהתגבשו באותו זמן. כל אחד הכיר אותו בשם אחר, אבל כל אחד הכיר אותו, בתרגום, כ"איש העורב", אגדה עתיקת יומין שמקורה דווקא באמריקה של היום.

היא סיפרה על איש אחד שניחן ביכולותיו ובמראה של החיה השחורה האפלה. יש אומרים שהוא מסוגל לעוף. יש אומרים שהוא חכם מאוד ובעל זיכרון בלתי ייאמן. ויש אומרים שהוא חי על נקמה.

כל אדם חוטא ידע שעליו להיזהר מעונשו של "איש העורב". הוא עלול להגיע בכל רגע, בכל צורה, חסר רחמים. הוא לא פוסח על אף אחד. לא משנה אם חטאו מסיבה נכונה. המגיע להם יתפוס אותם, והם לעולם לא יחטאו שוב, אם יצאו מהעונש בחיים.

וכיום, יש אגדה אחרת.

"איש העורב" נכחד מזמן, אבל כמו כל יצור בעולם, הוא השאיר מאחוריו את היורשים שלו, את ילדיו, והם- את ילדיהם, והם- את שלהם, וכך, ה"אלאלה", אנשי העורב מהוואי, ממשיכים את המסורת שלו כפי שנקבע- להעניש את החוטאים וללמד אותם את הלקח.

"וואו." זו הייתה תגובתה היחידה של ג'סטין לסיפורו הלא ייאמן של קייסי, בזמן שדיברו יחדיו בתוך האוהל שלו בתוך היער לאחר בקשתה והסכמתו להסביר לה.

"את לא מאמינה לי." קייסי הבין אותה.

"לא, לא, אני מאמינה." היא הייתה רצינית מאוד בדבריה. "נראה שגם אתה מאמין."

"ברור." קייסי השיב. "זו המסורת שלי."

"אז אתה... 'אלאלה'?" היא שאלה.

"כן."

"אתה לא נראה כמו חצי אדם חצי עורב." היא אמרה את המובן מאליו.

קייסי גיחך. "זה בגלל שעדיין לא עברתי את ההנא-או האו שלי." הסביר.

"הנא-או-?"

"האו." השלים אותה. "זה אומר 'לידה מחדש'." אמר. "כל אלאלה, בגיל מסוים, זכאי לעבור את הטקס הזה כדי להפוך רשמית לחלק מהשבט."

"ומי שלא?" שאלה.

"הוא ימשיך את חייו כאדם רגיל."

"אז אני מניחה שאתה לא רוצה להיות 'רגיל', מה שנקרא." קייסי שם לב למבטה המושפל מהאכזבה.

"לא." נאלץ לומר לה את האמת למרות שהרגיש עם זה די רע. "בחרתי בזה לפני הרבה מאוד שנים. אני רוצה להקדיש את חיי למסורת שלי, לא לרדוף אחרי תענוגות חולפות שיספקו אותי לרגע. אני רוצה להיות חלק ממשהו משמעותי."

העורבWhere stories live. Discover now