Babak 13

2.9K 63 6
                                    

........ "Fiqry... Boleh kita sambung pasal malam tadi???" ujar Kaem setelah aku mematikan enjin kereta.

"Lain kali lah... Aku nak masuk kelas nihhh.."

"Kenapa kau selalu mengelak?" tanya Kaem sambil memegang tangan aku yang belum sempat membuka pintu kereta.

"Fiqry! Tolonglah bagi masa sikit untuk aku!!!"

"Kita memang ada banyak masa! Tapi kau yang luangkan masa kau dengan Naufal!!!!"

"Kau marah aku sebab aku keluar dengar Naufal??"

Er.. Suara aku macam marah ke??

"Marah sebab kau keluar dengan Naufal? HaHa . Apasal pulak aku nak marah?? Hak kaulah nak ke mana-2 pun."

"Pintu hati kau ada terbuka untuk orang lain selain Fahmi??"

Wah ayat budak siam ni!!! Ada lagi erk lelaki yang masih guna ayat "Pintu hati Pintu Hati" ni.

"Yups! Hati aku masih terbuka untuk someone.."

.....

"Tapi.. Ada ke orang yang sanggup terima aku even hati aku masih untuk Fahmi?" ujar aku lagi.

"Hati kau masih terbuka?? Tapi untuk siapa??"

"Untuk orang yang sedang memegang tangan aku sekarang." ujar aku lalu mengalihkan pandangan ke side mirror.

"Aku sanggup terima kau even hati kau untuk Fahmi" ujarnya lalu mengenggam tangan aku.

Dari side mirror aku nampak kelibat Naufal. Naufal? Kejap! Kalau aku terima Kaem. Macam mana hubungan persahabatan aku dengan Naufal dengan Ameer?

"Sorry Kaem. Aku tak boleh terima kau." ujar aku lalu terus keluar daripada kereta.

"Tapi kenapa?!"

"Naufal suka kau juga. Apa akan jadi kalau kita berhubungan??" jelas aku lalu meninggalkannya.

________________________________________

"Hai, Sorang je??" tegur aku kepada Naufal yang duduk berseorangan.

Tanpa respon tanpa apa, aku terus duduk berhadapannya.

"Kau tak makan ke? Minum je??" tanya aku lagi.

Naufal bangun lalu meninggalkan aku tanpa sebarang suara.. Apahal ni!!! Semalam okay je?! Haih makin pelik lah!!!!

"Hai. Gaduh lagi ke dengan Naufal? Haritu bukan dah okay ke?? Korang ni asik gaduh je apehal?!" tegur Hazirah lalu mengambil tempat Naufal.

"Manalah aku tahu. Kejap okay kejap tak okayy. Aku okay je dengan dia. Tapi dia yang....."

"Okay. Taknak tahu apa pun pasal korang. Yang aku nak tahu, pasal hubungan kita" ujar Hazirah.

"Kenapa dengan hubungan kita? Aku rasa aku tak buat salah apa pun. Aku tak curang pun. Pernah ke kau nampak aku jumpa mana-2 perempuan dekat kolej ni?!!"

Hazirah diam sambil mengacau ais menggunakan straw. Ha! NILAH tabiat perempuan!
"Tapi kau lebihkan masa kau dengan kawan-2 kau berbanding aku. Seolah-olah aku je beria kejar kau."

"Kita tengah study kan? Bukannya dalam alam rumah tangga. Dah kahwin nanti nak berkepit ke apa ke... Ha kepitlah celah mana pun!"

"Kalau kau terus macam ni, mungkin hati aku berubah kat orang lain." ujar Hazirah perlahan sambil tertunduk.

Aku menarik nafas dalam-2. "Pergilah kat orang yang kau suka. Aku memang tak..

"See? Nampak sangatkan aku je beria nak dekat kau. Tapi kau?? Dahlah!" ujarnya lalu meninggalkan aku.

"Hazirah!!!!!" jerit aku. Orang sekeliling memandang ke arah aku. Kuat sangat ke aku jerit?

____________==        ______________

"Babe?? Asal kecoh-2 ni??" tanya Ameer menghampiri aku.

"Tak. Cuma salah faham sikit..."

"Yelah. Tapi kenapa? Zirah tahu kau gay ke?!"

"Hish kau ni! Tak.. Dia sentap. Dia cakap aku lebih rapat dengan kawan-2 berbanding dia. Aku manalah ada duit nak bawak  shopping. Lain lah kalau aku ni suami dia. Dah ada kerja!"

"Memang salah kau pun. Patutnya kau tu bawaklah Zirah jalan-2 ke taman ke.. Apa ke.. Ni tidak! Sekurangnya belanja burger dia hinggit lima lima kupang pun jadi lah kan? Aku dengan Naufal ni boleh pulak kau bagi macam-2. Tang awek kau . Kedekut!"

"Haha. Kau patut bersyukur dapat kawan macam aku ni. Aku lebihkan member-2 berbanding Awek aku. Lain lah kalau Zirah tu Isteri aku, yelah  aku  lebihkan dia"

"Masalahnya kedekut kau tu melampau. Sekurangnya kalau tak  ada  duit  nak  shopping pun bawaklah dia ke tempat yang  menarik. .Aku pun  kalau jadi GF kau aku sedih! Kedekut nak mampus!"

"Yelah Yelah Yelah. Pandai-2 lah uruskan Hazirah tuu"

"Kau beruntung tau dapat Zirah si Cousin aku tu! . Dahlah comel. Baik. Tak tergedik-gedik. Bertudung pulak tu! Kira perfect dah tu wei"

"Ok." jawab aku lalu menyedut air yang dah semakin cair.

Bajet-2 lah kononnya tu tak sakitkan hati perempuan. Sebab kau tu gay! Memanglah tak sakitkan hati or rosakkan perempaun. Kalau straigt. Dah berapa ramai perempuan lah kau loboskan erk? Sedangkan lelaki pun dah berduyun even tengah couple dengan Naufal -,-

"So kau dengan Naufal macam mana??"

"Entahlah. Dia memang tak suka aku pun."

"Haha. Tak apa. Kau masih ada Faiz Haikal."

"Huh. Budak lagi doh. Jadi adik angkat aku boleh lah."

"Tapi dia matang. Sampaikan aku gay pun dia dapat tahu."

"Aku taknak rosakkan dia actually"

"Sorry to say lah. Selama kau couple dengan Naufal kau setia ke?"

Ameer diam. Bisa sangat ke soalan aku?

"Kau tu baik sangat ke? Kau tu main dengan Faiz boleh je?!"

"Mana ada! Kau menuduh!!"

Ameer mencapai telefonnya. "Habis?! Ni gambar siapa?!?! Bukan kau yang himpit dia? Er.. Time aku ajak kau . Kau taknak  pulak?!"

K. Faiz ni main snap-2 gambar pulak.  Hambik kau Fiqry! Nak kata orang diri sendiri yang kena.

"Sebab kau Naufal punya bangang."

"Malam tadi Faiz call aku. Dia kata...  kau tolak cinta dia. Betul ke?!"

Aku mengangguk. "Kenapa dia cerita kat kau?!!"

"Aku abang angkat dia. Mestilah dia cerita."

"Oh okay. Tapi... Faiz yang selalu stim kan aku. So sorry we are sharing.."

"Aku tak  kisah pun .Even nak threesome pun  aku okay je. Haa.."

"Gatal"

" Kaem tu apa cerita doh? Sama tak macam Fahmi?"

"Tak. Tapi aku suka dia. Dahlah. Peninglah semua cerita kau nak bukak!"

"Bukan apa. Malam tadi aku menyirap tengok gambar kat Insta. Straight konon.. Puihlah . Naufal pun nak menipu dengan aku"

"Cakap pasal Naufal, tadi sebelum Zirah ke mari, dia...

"Aku tahu dan aku nampak cara dia layan kau. Saja aku tengok kau dari jauh... Maybe sebab Kaem kot?!"

"Entah. Semalam okay je cakap pasal Kaem"

"Entahlah weh. Dulu lain. Sekarang lain. Payah kan duduk dalam dunia gay ni? Lagi mencabar."

"Mencabar sebab ada perangai ketidaksetiaan tu" perli aku lalu tersengih.

Ameer menjeling aku dengan pandangan tajam.

From Siam with LoveWhere stories live. Discover now