keuzes

122 7 2
                                    




p.o.v Edward


Ik heb Renesmee vast en zwom zo snel mogelijk naar boven en ik hoorde Renesmee hoestte. Ik klop op haar rug en zei: "Renes gaat het?" en ga met me hand over haar hoofd en ze knikt maar ze schrikt dat het water zo diep is en zegt: "Pap! ik k k kan n nn niet zwemmen..." zegt ze bibberend. Ik knik en zeg: "Niet in shock raken hahaha, Ik heb je vast. Ik kan je moeilijk los laten nu" Gespannen kijk ik steeds naar beneden. Ik zag iemand diep onder water.. Ik wilde weten wie, maar dat gaat niet als ik Renesmee vast heb. Zij kan niet zwemmen, ik riep Emmet en ik keek naar boven. Ik zag iets naar beneden vallen, het kwam op ons af. Ik zwom zo snel mogelijk op zij en zag dat de hoofd van James naar beneden viel.. Renesmee schrok en moest bijna janken dat ze dat zag. ze vond het afschuwlijk en wilde zo snel mogelijk uit het water. Ik stel haar gerust en zeg dat het zo voorbij is. Ik riep Emmet nog een keer en hoorde zijn stem "EDWARD!" ik riep terug: "Emmet we zijn oke, probeer jij Rosalie te vinden en Bella als het kan." Zij ik in zijn oor ver vandaan. Ik zwem naar zo dichtbij mogelijken kust. Maar ik wilde voor de zekerheid checken wie onder water was. Ik keek Renesmee aan en zij; "Renes denk je dat je aan de klif kan vast houden voor 1 minuut?" ik zie Renesmee geschokt kijken en ze knikt en zegt: " Als je maar binnen 1 MINUUT terug ben!" ik lach en zeg: "Ja ja Renes" ik zwom naar beneden en probeer zo dicht mogelijk bij Renesmee te blijven. Ik zag iets zwarts naar me toe zwemmen. Ik keek en probeerde zijn gedachten te lezen.    "Gedachten:"(Is dat Jacob?)  .Ik keek hem/haar raar aan en bleef kijken. het kwam dichterbij en toen zag ik het, het was JACOB!. Ik keek blij  en zwom naar boven. Hij zwom ook naar boven. Renesmee keek alweer geschokt en zij: "JACOB!...BEN JIJ DAT!?" Jacob lacht en zegt: "Godzijdank! ik heb jullie gevonden." Ik keek hem raar aan en zei: "Maar je was toch... dood?" Jacob zucht en zegt: "Was soort van stervende ja.. Maar ik kwam later wat bij. Het leek dat me hart even stil stond en later weer bij kwam op een of ander manier. Ik denk dat het toen aan de volle maan lag.." Ik keek hem raar aan en zei: " Ben in ieder geval blij dat je terug bent Jacob" Renesmee zegt: "Halloooo?, Renesmee hangt hier aan EEN klif" Jacob lacht en zegt: "Nog steeds klein en irritant" ik zucht en zeg: "Ja dat zeker hahaha" Jacob helpt haar en zwom naar de dichtbijzijde kust. Ik zwom mee en zei: "Uhmm Jacob. Over Bella en Rosalie, die moeten we nog helpen" Jacob keek een beetje verwarrend en zwom verder en zei: "Die blondje boeid me niet echt.. Maar Bella wel wat meer" Renesmee sloeg Jacob en zei: "Zeg dat NOOIT meer over Rosalie!" Jacob zucht en zeg: "Maar wat is er gebeurd?" ik zwom verder en zei: "Weet ik dus ook niet Emmet is ook zoeken"  Jacob keek moeilijk en zwom verder.


P.o.v Emmet


Ik zocht zo veel mogelijk naar die 2 meiden. Ik hoor een schreeuw van Rosalie "EMMET!" Ik ren er naar toe en zag... Bella en Rosalie vast gebonden van elkaar af. Aro stond er bij en zei: "Keuzes.." Ik keek hem aan  en zei: " K k keuzes?" Zei ik bang. Aro knikt en zegt: "Of je red je  geliefde vriendin "Rosalie". Of je helpt je broers vrouw.. Keuzes" Me ogen werden wijd en keek ze alle 2 aan en zeg: "Rosalie? Bella? en nu?" Rosalie zegt: "Het maakt me niet uit Emmet kies!. dood of levend het maakt me niet uit.." Ik zucht en zeg: "Bella?" Bella zucht ook en zegt: "Al kies je voor Rosalie, snap ik het. Kies maar Emmet ik word niet boos. Ik zal het je vergeven" Ik hoor iemand hier heen komen rennen en zeggen: "STOP!" ik draai me om en het was Edward. Edward keek Aro aan en zei: "Waarom moet je ons leven zo vernietigen?" Aro lacht en zegt: "Omdat je mijn liefde van m'n leven ook heb vernietigd en die afspraak ben je nog steeds niet nagekomen" oke.. Wij geven ons over. Ik keek naar Edward met m'n wijde ogen naar  hem toe en zei fluisterend: "Wat!?" Edward keek me met zijn doodelijke blik naar me toe en ik keek hem verbaasd aan en zij: "Oke.. oke rustig"  en doe mijn handen omhoog en keek Aro aan. Aro lacht weer en zegt: "En zo win ik.." En hij lacht harder. Tot dat Jacob als weerwolf hem aanviel samen met Leah en Seth. Aro probeerd zich los te rukken. Maar ik kwam ook in actie samen met Edward. Edward hielp mij met zijn hoofd. En toen was het gelukt.  Aro's hoofd was.... weg. Ik pak een aansteker en gooit het op zijn hoofd en lichaam zo snel mogelijk. Ik lach en zegt: "Goed gedaan ouwe!" en gaf Edward en schouderklop. Edward lacht en gaf er een terug. Mischien een beetje te harde ook. Ik viel halverwege bijna op de grond. Maar ik sta nog, Ik rende met vreugde naar Rosalie en maak haar los en gaf haar een knuffel en zei: "Toch is het goed gekomen" Rosalie gaf me een knuffel terug en zei: "Ik wis dat je zou komen monkeyman. Maar wel verwacht dat je als een team Aro kon doden" en ze lachte.


P.o.v Edward


Ik liep naar Bella en zeg: "Ik ben er.. ik ben er bells" Ik probeerde zo snel mogelijk die touw van haar weg te krijgen. Bella lacht en zeg: "Heb je haast?" Ik zeg: "Niet zo heel erg. Maar iemand anders wel denk ik" na al dat gedoe met die touw hielp ik haar met opstaan en gaf haar een knuffel. Ik zie Renesmee en Jacob en lachte en liet Bella omdraaien en zeg: "Kijk" Bella ging op haar knieën en gaf Renesmee een kuffel en zei: "Gaat alles goed m'n Renes?" en gaf haar een kus op haar hoofd. En ga haar nog een stevige knuffel. Het leek wel dat ze fijn geperst werd. Renesmee keek Bella raar aan en zei: "Ehmm Mama.. Mam zo is het wel goed" Bella liet haar los en hield haar hand vast en keek achter Renesmee en zag Jacob. Ze stond op en zei: "Jake?.... leef jij?" ze raakte hem voorzichtig aan en zei: "Je je leeft" Jacob lacht en gaf Bella een knuffel. Ik keek even weg, Ik mag hem nog steeds niet echt. Tot dat Renesmee sloeg en zei: "Pap.. Ben je jarloers?" *zucht en zegt: "Nee.. Hoe kom je daarbij??" Renesmee lacht en zegt: "Jacob is voor mij hoor.. Rustig, mama krijgt hem niet" Ik lach en zeg: "Oohjaa joh?" Renesmee kreeg blozende wangetjes en zei: "Jaa hij is mijn prins op het witte paard" ik lach hard en zeg: "Reness rustig aan he" Bella kwam hier heen aangelopen en zeg: "Wat gebeurd hier?" Renesmee deed zijn wijsvinger voor zijn mond naar mij gericht en ik knikten keek toen Bella aan en zei: "Niks m'n Bells" ze keek Renesmee en mij zo schijnheilig aan en zei: "Ja ja" Ik deed me hand over Bella's nek en keek toen Renesmee aan en zei: "Zij is mijn prinses op het zwarte paard" Renesmee lacht heel hard en zei: "Ik snap hem!". Bella keek naar mij en zei: "Is dat slecht of goed?" Ik lach en zeg: "Mwah. Eigenwijs kan je zijn" Bella keek me aan met haar doodelijke blik. Ik keek naar voren en zei: "Misschien is dit het moment dat ik me arm moet weg halen en minstens 2 meter vandaan moet staan.." Bella trok me hand terug en zei: "Nee ik ga je niet slaan" Ik lach en gaf haar een kus en zei mooi.





                                                                               The end.





Ik zou zeggen het was me een genoegen om dit te doen voor jullie. Ik heb zo veel mogelijk hoofdstukken gedaan. Ze werden ook steeds groter. En vooral voor de mensen die dit boek vanaf het begin aan het lezen zijn:  "Bedankt dat jullie het leuk vonden".

Gemaakt door: Miriam

-xxx-

Breaking dawn part 3Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu