het einde?

83 8 0
                                    

P.o.v Renesmee


Ik ben bij me vader (Edward). Ik kan nog steeds niet geloven dat Jacob dood is.. Ik leun tegen me vader aan en er kwam een traan langs me wang, Me vader hoorde me snikken en keek me aan en zij: "Hey, renes.. Kom heb je zin om een keer uit eten te gaan?" Ik keek hem raar aan en zij: "PAP!, waarom wil je een gezellige dag organiseren?, ER IS IEMAND DOOD!" Me vader zucht en zij: "Ik zij het om je af te leiden en dat we wat leuks kunnen gaan doen.. Renes?" Ik pakte een kussen en deed hem voor me hoofd en zij: "Niet naar me kijken tot nu toe word ik helemaal NIET afgeleid.." ik hoor me vader weer zuchtte en knielde voor me en pakte de kussen van me af en zij: "We gaan iets doen vandaag maak niet uit wat, effe naar buiten is ook goed. Je zit al sinds de dood van Jacob alleen maar binnen nergens anders" ik keek naar me voeten en bedacht me iets en sprong omhoog en zij: "Waar is ALICE!?" Me vader viel naar achteren en zij: "Wow Renesmee rustig" en zag hem lachen, ik pak me jas en trek snel me schoenen aan en ren als een speer naar de deur. Maar toen hield me vader me tegen en zij: "Renesmee? uitleg?" ik keek hem chagrijnig aan en zeg: "Gewoon.. naar Alice" Me vader liet me los en ik liep rustig door.. Tot dat ik me vader hoor kuchen *kuch *kuch. Ik keek hem verbaasd aan en zag hem wijze naar de woonkamer, ik keek daar heen en zag Alice. Ik lach schijnheilig en zij: "Duss Alice... je was binnen?" Ik zie Alice onbezorgd knikken en zij: "Wat was je voor plan?" ik doe mij handen bij elkaar en keek naar me rechte voet en me rechte voet ging heen en weer en zij: "Uhmm.. jaa,,, pff moeilijk om te zeggen.. Veel te moeilijk" Me vader keek me serieus aan en zij: "Moet ik helpen?" Me ogen werden groter en ik kreeg een brok door me keel en bedacht me net dat hij gedachten kon lezen. Me vader zij: "Weerwolven? of niet?" ik keek hem raar aan en zij: "Echt niet hahahah.. hoe kom je daarbij.. ha...ha?" zij ik heel droog en op een nonchalante manier en keek iedereen aan. Me vader keek me aan en tegelijkertijd bewoog zijn hoofd naar links en rechts. Ik zucht heel hard en gooide me schoenen door de woonkamer en zij: "WAAROM NIET!?" Me vader keek naar beneden en zij niks. Ik keek naar Alice en Alice zij: "Lieverd? Het is daar niet meer zo veilig.. Ze mogen ons niet meer, sinds dat Jacob is gedood door een vampier" Er verscheen weer een traan en ik zij: "Wat! HOE WEET JIJ DAT NOU WEER?" Ik zag Rosalie naar me toe komen aan lopen en zeggen: "Renesmee kom we gaan naar boven oke?" Ik snik en zij: "Neeee!, ik wil dan liever naar huis" Rosalie gaf me een knuffel en zij: "is goed, dat mag ook.." Ik pakte me schoenen rustig weer op en trok ze aan en zij niks en liep naar huis samen met Rosalie, haar vindt ik het aardigste. Zij begrijpt mij. Maar ik herken haar stem ook van vroeger. Vroeger las ze verhaaltjes voor aan me, of maakte ze het eten klaar of ze bracht me naar bed.


P.o.v Edward

ik keek nog even uit de raam en zag ze toen verdwijnen in de bos, ik liep naar de woonkamer en ging zitten en zij: "Ze begint steeds meer eigenwijzer te worden.." Alice komt bij zitten samen met Jasper en zij: "Oohw Edward het is gewoon de puberteit." Jasper knikt en zegt: "Je moet haar ook meer qua techniek leren. Dat is belangrijk voor haar, al wordt ze aangevallen heeft ze ervaring ermee en weet ze wat ze moet doen" Ik zwijg en doe mij handen op mij hoofd, ik keek naar de tafel en zag me mobiel, Ik pakte hem op en er stond (2x anoniem gesprek gemist) ik keek raar naar de telefoon. Alice lacht naar Jasper en toen keek ze heel stijf, ze kreeg een visioen. Ik keek haar aan en zij: " Wat zie je?" Jasper kijkt gericht naar Alice. Alice zegt: "James.. Ik zie James!, en een berg in een bos, ver weg is het niet.. Dichtbij de weerwolven daar die berg.." Ik keek haar aan en probeerde haar te begrijpen en zij: "En?" Opeens ging haar ogen open en het was doodstil en ze zij: "Bella en Renesmee" Emmet liep naar voren en zij: "Maar Rosalie was haar weg brengen? Waar is zij?" Alice kreeg opeens een hele harde dreun in haar hoofd. Ze gilde en viel op de grond, Jasper probeerde haar uit haar concentratie weg te halen. Weg van haar visioen, ik stond op en trok snel me schoenen aan en probeerde die berg te vinden. Ben samen met Emmet gegaan, midden in de bos zijn we gesplitst, er zijn zoveel bergen hier. Ik check elk berg of ik Bella en Renesmee ziet, Ik zie niks, ik keek constant naar boven. Ik lette niet eens op waar ik rende, tot dat ik tegen Emmet op liep. en we vielen alle twee op de grond. Ik stond op zij: "Emmet?" terwijl ik met me handen over me hoofd wrijven, ik hoor Emmet zuchtte en ook opstaan. Ik knik en zeg: "jaa jij bent het" Emmet pakt een stok en brak hem door midden en zij: "Als ik iets goeds wil doen lukt het niet zoals nu.." Ik lach en zeg: "Je geeft te snel op" Emmet gooit het stok zo ver mogelijk weg. Ik keek waar die stok was tot dat ik Renesmee boven op een berg zag staan, ik riep haar en zag iemand achter haar staan.. Ik wist niet wie, maar ik zag dat Renesmee naar beneden werd geduwd, ik schreeuw: "NEE!" en rende daar heen. Emmet rende mee. ik zag haar op de grond liggen. Ik ging op me knieën en zag dat het niet Renesmee was.. Het was een pop!. Ik keek verbaasd en keek weer naar boven.. Ik hoor Renesmee gillen, ik stond op en rende naar boven en ik zie, James en Renesmee. Ik keek verder om me heen en zag geen Rosalie of Bella. James had Renesmee bij haar keel vast en ze staan op de punt van de berg. Aan de anderen kant is de oceaan, ik nam een stap naar voren en zag dat James ook een stap naar achteren nam. Ik nam weer een stap naar voren en zag dat hij ook weer een stap naar achteren nam, Emmet pakt me schouder en trok me naar achter. Maar James naam geen stap naar voren. Me ogen werden wijder en ik zij: "James.. Ik  snap dat je boos bent vanwegen Victoria.. Maar doe dit ons niet aan, neem mij maar in de plaats van Renesmee.." James lacht en zegt: "Hahahha, kon ik dat maar ook zeggen he Edward en Emmet..?" James liet Renesmee los en ze viel naar beneden. Ik ren achter haar aan. Maar James hield me tegen, Emmet kwam me helpen en trok James van me af. Ik sprong van de berg af en riep haar naam tegelijken tijd. Ik pak Renesmee zo snel mogelijk tot dat ik iemand zag helemaal onder water, diep onder water het was..

Breaking dawn part 3Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu