Starká sa pri mne zdržala jeden týždeň. Porozprávala mi všeličo o mojej mame a otcovi.
Pondelok
"Starká a ako vlastne vyzerali moji rodičia ? ja si ich už veľmi nepamätám." usmiala som sa na starkú a začala mi rozprávať.
"Ach, tvoja mamka bola vždy skromná, milá, múdra, krásna a neviem čo ešte. Mala žiarivo modré oči. Hnedé dlhé vlasy približne po pás. Bola vysoká okolo 167 centimetrov. Mala chudú a tenkú postavu. Bola až príliž krásna aby umrela tak ako umrela..." nachvíľu sa starká zastavila a povzdychla si. Potom sa nadýchla a rozprávala o otcovi. "Tvôj otec bol špekulant, vtipný, milý a ľahko sa vedel aj nahnevať. Však ako každý iný chlap." povedala, zasmiala sa a pokračovala. "Mal tmavo hnedé oči. Krátke svetlohnedé vlasy. Približne 180 centimetrov. Bol svalnatejší a mohutnejší. Ani veľmi tučný ani veľmi chudý, taký akurát. Ani jeden z nich si nezaslúžil zomrieť, ale minulosť nezmeníš." dokončila a objala som ju. Takto sme sa rozprávali aj 4 hodiny v kuse..........................
Piatok
Starká ráno vstala okolo 5:00. Ja sa jej len čudujem ako mohla vstať tak skoro. Ja som vstala medzi 10:00 - 11:00 ráno. Starká medzi tým stihla pripraviť všetkým raňajky a uvarila obed. Na raňajky sme mali rožok so šunkou a k tomu paradajky. Obed sme mali najlepší, mali sme pečené kura s ryžou a šalátom.
"Starká, nemusela si sa s tým obedom a raňajkami tak trápiť." povedala som starkej a usmiala sa na ňu
"Ále dieťa moje, veď som ku tebe prišla od vtedy po prvý krát. Tak ma nechaj aspoň navariť !" povedala starká so smiechom a vážnosťou v hlase.
"Dobre starká." povedala som a zasmiala sa. "A dokedy tu budeš ?" spýtala som sa jej.
"Kým neumriem." povedala vážne a humorne. "Dieťa moje ja si ešte na vaších hroboch zatancujem !" povedala a začala sa vykrúcať ako v nejakej tanečnej škole. Zato že má starká už 82 rokov je svižná a ohybná ako gymnastka ktorá má 12 rokov.
"Stakrá tebe ani tých 82 nevidno že máš." zasmiala som sa.
"Tvoja starká má 82, a je taká veselá ?" spýtala sa neveriacky Liana, a vytreštila oči. "Ach áno ale nepoznať na mne že by som toľko mala. Mám síce 82 ale správaním mám ešte stále 5." Všetci sme sa začali smiať, a starká snami. Ona si vôbec neuvedomuje že už zachvíľu pôjde do neba. Ale ten život si moja starká naozaj užívala, užíva a ešte pekných 30 rokov bude užívať. Však predvčerom zbalila jedného pekného čašníka, a ja som na ňu len nemo civela, že: WHAT ?!!..... Starká sa vždy bude držať jej pravidla: "Milenci sa menia ale starká vždy ostáva jedna, no dobre niekedy dve ale jedna je z otcovej strany a druhá z matkinej strany. Ale jedna aj tak umrie takže zostáva jedna." To mi vždy hovorila starká keď som bola malá a ja som nevedela že čo sú to milenci.:
Starká a čo sú to milenci ?
To pochopíš keď budeš staršia... Nooo ja síce staršia som ale aj tak tomu nechápem.
Potom sme sa už len smiali a dívali sa na nočnú oblohu. Ja som rátala hviezdičky kým som nezaspala. No a starká ma strážila pred zlými. Bolo to krásne, síce si na to márne pamätám ale bolo to krásne...Dakujem za všetky voty ready a komentáre. Ste najlepší už 228 readov !!!! skoro som skolabovala keď som to videla.. :)
Mám vás rada :)Jednorozec13 :) :)