Chapter ten

588 18 0
                                    

Het was weer een doodgewone, nogal saaie dag. Ik zat bij de jongens op de bank, omdat ze bij mij thuis, mijn kamer dus, bezig zijn met de badkamer. Ik zie thuis, bij mijn moeder, eigenlijk niet meer echt al ‘thuis’. En mijn moeder leek daar gelukkig ook totaal geen moeite mee te hebben. Maar nu terug naar het moment op de bank. Louis zat Harry weer eens te irriteren, Zayn stond nog voor de spiegel, Niall zat te eten en Liam zat naast me. Ow en ik vergat Coco die buiten met een balletje aan het spelen was. Zoals ik al zei, doodgewone, saaie dag. Of misschien lag het aan mij? Ik voelde me de laatste paar dagen echt raar. En dan niet ziek ofzo, nee gewoon niet vrolijk. En jammer genoeg merkte Liam dat, en vroeg zo’n tien keer per kwartier ‘wat is er?’ of ‘is er iets? Je kijkt zo sip.’. Daar word je toch gek van? Hij is wel lief enzo hoor, maar soms gewoon té lief en té bezorgt. Maar als je dat wegdenkt heb ik niks te klagen. Aaarg waarom dwaal ik zo af in mijn gedachten? “Is er echt niks?” ik keek Liam geërgerd aan en schudde licht mijn hoofd. Hoe vaak zou hij het nog gaan vragen? Niall kwam weer naast me zitten en zag gewoon dat ik geïrriteerd was dus hij gaf me zijn oortjes en knipoogde naar me. Ik nam ze dankbaar aan, deed ze in mijn oren en zette mijn muziek op. Ik sloot mijn ogen even en legde mijn hoofd op Niall zijn schouder. Je zou verwachten op die van Liam, maar ik weet zelf eigenlijk ook niet waarom. Misschien wel omdat ik Liam op dat moment uitermate irritant vond en ik Niall gewoon dankbaar was. Ow even tussendoor, het is nog drie weken vakantie, en ik ga na de vakantie een MBO opleiding doen, Pedagogiek om precies te zijn. Het is een verkortte opleiding waarbij ik drie dagen per week naar school moet en twee dagen stage moet lopen. Maar ik dwaal dus weer af van de realiteit op dit moment. Ik schrok op toen iemand de oortjes uit mijn oren trok en zag toen dat Harry met een spatel voor me stond. “Dinner’s ready!” Ik zuchttw en stond op, het rook wel lekker, maar of het ook lekker was wist ik niet zeker. Toen Harry voor iedereen eten had opgeschept prikten we een beetje met onze vorken in de smurrie die voor onze neuzen lag. Behalve Niall, die begon te eten, maarja hij eet echt alles. “Ik heb niet zo’n honger.”  Ik liet mijn vork vallen en schoof mijn bord van me af. “Maar je hebt vandaag alleen nog maar een halve boterham op en een appel. Meer niet.” Ik keek boos naar Niall en zag dat hij zich nu pas besefte dat hij dat niet mocht zeggen. Ik had daarover namelijk niets tegen Liam gezegd omdat hij zich dan zorgen zou maken, maar het leek hem op dit moment, gelukkig, niks te schelen. Ik weet niet waar hij aan dacht, maar hij was ook niet echt bepaald vrolijk. Ik zag hoe iedereen voorzichtig een hapje van het eten nam en het zo snel mogelijk doorslikte. Mijn bord had ik inmiddels op de grond gezet voor Coco. Qua eten lijken Niall en Coco best wel op elkaar, ze eten echt alles!

Die zelfde avond waren de jongens twister aan het doen. Ik had geen zin om mee te doen, dus mocht ik de pijl laten draaien en de kleuren op noemen. Wat een leuke taak zeg. Het grappigste nog was dat Coco wel eens over het ‘veld’ heen liep en ze dus allemaal vielen, slimme Coco! Na een tijdje kwam Liam naast me zitten en sloeg een arm om me heen. Ik glimlachte zwak en draaide de pijl. Hij stond volgens mij op het punt om weer te vragen wat er was, dus keek ik hem met een ijzige blik aan. Snel sloot hij zijn mond weer en staarde naar de jongens. “Sorry, ik weet gewoon niet wat ik heb vandaag. En dat je de hele tijd vraagt ‘wat is er?’ irriteert me nogal.” Ik keek Liam hoopvol aan en hij gaf me een kus op mijn voorhoofd. “Het geeft niet, ik ben vandaag ook niet echt bepaald vrolijk. En ik denk dat dat komt doordat je vaak meer met Niall doet dat met mij.” Ik beet op mijn lip en playbackte ‘sorry’. We knuffelden elkaar en ik was eventjes vergeten de pijl  te draaien. Louis, Niall, Zayn en Harry keken ons raar aan en keken toen weer naar het ‘veld’. “Sorry guys, ben nogal moe, dus ik ga slapen. Truste.” Ik gaf Liam nog een laatste kus en strompelde naar boven. Ik ging op bed liggen, speelde nog een paar spelletjes en viel toen langzaam in slaap.

***

A/N. Hey peoplee, ik ga vandaag op vakantie voor twee weekjes :) Erg gezellig de eerste week met mijn vader en mijn vriendje in een huisje. En de tweede week met mijn vader en mijn broer op de boot. Allemaal heel erg leuk, maar ik kan helaas niet updaten. Dat is de reden dat ik vandaag en gisteren in totaal vier hoofdstukken heb geüpload. Het kan zijn dat ik zondag heel eventjes online kan komen en dan een hoofdstuk kan uploaden, maar dat weet ik nog niet zeker. xxx PiamCookie aka Pien :)

No Matter What (Liam Payne)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu