Hoofdstuk 1: Het begin..

19.6K 437 74
                                    

Dit hoofdstuk is ge-edited, maar ik ben ook maar een mens en dit wil niet zeggen dat er geen fouten meer in zitten. Mochten er nog fouten in zitten, laat dit dan gerust (op een normale en beleefde) manier weten.

Veel leesplezier!

*Alice's Pov*

En daar stond ik dan. In de regen, op zondagavond. Ik was er net achter gekomen dat ik was bedrogen, door mijn vriendje en mijn beste vriendin.

Ik kuchte. Ze keken geschrokken op, zodra ze mij zagen
Wie ik ben? Mijn naam is Alice en ik ben inmiddels alweer 16 jaar. Ik heb bruin golvend haar en lichtgroene ogen.

"Alice.. Het.. het spijt me sorry. Vergeef me alsjeblieft?" smeekte Lucy, mijn ex beste vriendin, me.
Ik ben niet iemand die mensen snel slaat, maar op dat moment kreeg ik neigingen om dat wel te doen.

Dus dat is wat ik deed. Recht met mijn vlakke hand tegen haar wang die naar rood verkleurde.
"Dacht je nou echt dat ik je zo makkelijk zou vergeven?" riep ik. "Je hebt me verdomme bedrogen!" schreeuwde ik woedend, met mijn handen zwaaiend, om het lekker dramatisch te laten lijken.
"Het spijt me" fluisterde ze zacht. Waarschijnlijk omdat ze geschrokken was van mijn uitbarsting.
"Oh, en jij daar?" ik keek naar Lucas, mijn ex-vriendje, "Het is uit! Voor als het nog niet duidelijk was!"

Met die woorden gezegd te hebben, draaide ik me om en liep weg, maar begon te rennen, wanneer het nog harder ging regenen.
Ik hoorde lucas nog mijn naam roepen, maar ik negeerde hem. Hij ging maar lekker verder met Lucy. Ze passen bij elkaar. Allebei verraders. Ach, je weet wat ze zeggen; soort zoekt soort.

*

Nadat ik in de douche was gegaan, omdat ik helemaal nat was van de regen, liep ik naar beneden om Pretty Little Liars te kijken.
Ik keek op mijn telefoon en opende WhatsApp: 35 berichten van Lucas en nog eens 47 van Lucy. Een diepe zucht verliet mijn mond.
*Lucy whatsapp*
Lucyyyyyy😝: hey
Lucyyyyyy😝: het spijt me echt!
Lucyyyyyy😝: vergeef me pleasssseeeeeeeeeee!!!🙏
Lucyyyyyy😝: kan ik je morgen op school spreken??
Ik zuchtte. Daar had ik dus echt geen zin in, maar ik reageer een: "Oké", om even van haar af te zijn, en legde mijn telefoon weer neer.

*
-PWIEPPPPPP PWIEPPPPPP-
Bam. "Arghh stomme rotwekker!" Ik had zojuist een poging gedaan om mijn wekker uit te slaan, toen ik weer onhandig moest doen en op mijn nachtkastje sloeg.
"Alice, schiet op, anders komen we te laat!" En dat dames en heren, is mijn lieftallige broer: William. 18 jaar oud en hij kan aardig zijn, maar soms ook echt irritant. Maar ja, wiens broers en/of zussen zijn dat niet?

"Jahaaa ik kom, wacht even! " riep ik terug.
Hmm, wat zal ik dragen als ik straks mijn ex-beste vriendin weer onder ogen kom?
Uiteindelijk stelde ik een outfit samen die ik goed genoeg vond. (Zie media)

Ik rende de trap af , pakte snel nog een appel en mijn tas, die ik gister al had ingepakt. Ik zag hoe William met zijn rug naar me toe stond. De ninja in mij zei: "go laat hem schrikken" en dus sloop ik op mijn tenen en toen ik dicht genoeg bij hem stond, riep ik keihard: "BOE!" en barstte daarna in lachen uit.
"Whahhaa.. Je.. Je had je kop m.. Moeten zien.. Haha" zei ik tussen mijn lachbuien door. "Kom, we gaan" mopperde hij tussendoor.
Ik stapte in en we rijden naar school. Zodra ik love myself hoor riep ik: "Omg, ik hou van dit lied!", en zette de radio harder. Ik begon te lachen, omdat William me boos aankeek, doordat ik het geluid harder had gezet. Ik neuriede mee met het liedje, om hem nog harder te irriteren.

*
Zodra ik op school aankwam, verlaatte ik mijn broer en ging gelijk naar mijn kluisje. Ik legde mijn boeken erin die ik toen niet nodig had. Eigenlijk was het eerder gooien, omdat ik zo kwaad was over het feit dat ik Lucy zo moest zien. Ik hoorde iemand lachen om mijn agressiviteit en Ik draaide me chagrijnig om....
Verbaasd keek ik naar de persoon die voor me stond. Waarom was hij nou weer op school?

Hi,
Ik hoop dat je het eerste hoofdstuk van dit boek leuk vond!
Wie is de (on) bekende persoon tegenover Alice?

Dat lees je in het volgende hoofdstuk!

Mocht je dit hoofdstuk super vinden, geef het dan een sterretje ;)

Love For The Badboy (Voltooid: 14-7-2016) Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu