Hoofdstuk 12: GEKUST?!

6.9K 191 9
                                    

Urggh...
Ik haat maandagen en alle dagen wanneer we school hebben, maar goed wie niet?
Het is nu 2 dagen geleden dat ik gehoord heb over Daniël's geheim en sinds... Jeweetwel.. Onze kus. Ik begin spontaan te glimlachen bij de gedachte over onze eerste kus. Ik trek de dekens van me af, pak een setje kleren en ondergoed en vertrek naar de badkamer. Ik neem een warme lange douche, waarna ik me afdroog en mijn kleren aan doe.

Ik glij via de trapleuning naar beneden, spring er vanaf en ga zitten aan de keuken tafel."hoiii" begroet ik mijn familie vrolijk. "Ja.. En waarom ben jij vrolijk? Het is maandag he geen vrijdag" zegt William chagrijnig. "Ga naar die tarantula of zo, laat mij met rust" hij kijkt mij verbaasd aan. "Wie? Lucy?" "ja duhhh" zeg ik terwijl ik zo'n duh gebaar maak "en ga weg je verpest mijn goede humeur" zeg ik terwijl ik afkeurend met mijn hand naar hem wuif. "Ben je serieus nog steeds boos op me?" ik negeer hem en neem een slok jus d'Orange. Ik smeer een broodje met nutella en pak mijn tas. Ik trek mijn fabuleuze fantastische prachtige geweldig mooie afgetrapte all stars en trek ze aan net als mijn jas.

*

"GEKUST?!" schreeuwt Cat door de klas heen, ik sla haar op haar arm en ze kijkt me verontwaardigd aan. "Ik heb niks gedaan" zegt ze verontwaardigd. Ik zucht, "wel! ik vertelde dat ik Daniël had gekust en jij begon dat gelijk te schreeuwen!" beschuldig ik haar. "Sorry.. Maar hallo?! Snap je het dan niet?" "Wat niet?" vraag ik haar verward "Het was maar 1 kus" voeg ik toe. "Het was maar 1 kus" imiteert ze me met een irritant hoog stemmetje. Ik rol met mijn ogen "Wat snapte ik nou niet?" vraag ik haar nogmaals, maar voordat ze antwoord kan geven is iemand haar al voor "Dat u stil moet zijn misschien? Mevr. Grey" beantwoord de leraar mijn vraag.

De rest van de les verloopt rustig tot het eindelijk pauze is.

"Finally! Pauze" zucht ik. "Echt he? Ik dacht dat Geschiedenis eindeloos duurde" zucht Emily geïrriteerd. "Waarom waren jij en Daniël niet op dat feest eigenlijk?" vraagt David/Dave mij en Daniël. Ik blik naar Daniël, die mij tegemoet komt en me te hulp schiet: "Alice was bij mij" vertelt hij. "Ja zeker aan het tongen" grijnst Dylan, ik rol met mijn ogen. Jongens.
"Klopt" maak ik ze duidelijk, ik kijk in mijn ooghoeken en zie Daniël verbaasd en verward naar mij kijken.
Het is echt schattig als hij verward is..
Niet aan Daniël denken!
Waarom niet? Hij vindt me toch leuk?
Dat is een act!
Niet
Ik heb hier geen zin in..
Ik ga geen discussie in mijn hoofd beginnen..

"En? Zijn jullie een stel?" vraagt Cat. "Nee joh, het was een zoen" maak ik haar en de rest duidelijk, ik kijk in mijn ooghoek en zie Daniël gekwetst kijken. "Toch Daniël?" vraag ik hem, hij knikt langzaam.

"Attentie Dames en Heren" begint onze directeur, "Voor degene die de posters nog niet gezien of de roddels nog niet gehoord hebben. De jaarlijkse duetdans komt er weer aan!" hij wacht als iedereen begint te klappen. "Aanmelden kan bij Vanessa die altijd bij de balie zit, bedankt voor het luisteren! De audities beginnen deze vrijdag! Ga maar weer eten" kondigt de directeur aan.

"Ik ga zoiezo meedoen" zeggen ik en Daniël enthousiast tegelijk. Awkward.. "Zullen we samen gaan?" vraagt hij me, "ja lijkt me leuk!" "wanneer zullen we repeteren?" "vanmiddag? Ik kan na school als jij ook kan kunnen we afspreken bij mij, niemand is thuis" ratel ik door. Hij grijnst door mijn geratel, denk ik, hij knikt van 'ja'. "Mooi zo" zegt Emily, "Nu worden jullie eindelijk een stel hèhè duurde wel lang hoor maar ja beter laat dan nooit" zegt ze, terwijl ze enthousiast in haar handen klapt. Wat lijkt op een zeehond, maar goed... "Kan je nog langer wachten want dat gaat niet gebeuren" maak ik haar duidelijk. "Echt niet prinses?" knipoogt Daniël. Ik rol met mijn ogen, ik had nóóit met hem moeten zoenen nu wordt hij nog arroganter. Ik zucht, sta op, pak mijn dienblad en ruim het op. De bel gaat zodra ik daar klaar mee ben en we vertrekken allemaal naar de les.

Een klein hoofdstukje maar goed!
Een danswedstrijd? Hoe gaat dat aflopen?
Je leest het hier over een paar hoofdstukken!

Hopelijk vonden jullie het leuk!

Xx-Me

Vergeet niet te voren aub

Love For The Badboy (Voltooid: 14-7-2016) Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu