Hoofdstuk 6: Het feest..

10.6K 277 71
                                    

Lucy hale is Alice in dit verhaal!

*Pwieep PWIEEPP.*
Zuchtend stap ik uit bed en en zet mijn wekker uit.

*
"Ga je ook naar het feest vanavond?" vraag ik aan mijn broer tijdens het ontbijt. "Nehh.. Geen zin in hou ik niet zo van" "dan niet ik wel" "welk feest?" vraagt mijn moeder. "Van de buren, van dylan die zit langs me in de klas we zijn vrienden" "oh leuk hij mag wel langs komen" "Ik zal het vragen mam" zeg ik met een nep glimlach. "Kunnen Cat en Emily vanavond naar hier komen om ons klaar te maken voor het feest?" "tuurlijk lieverd" "dank je mam" ik drink het laatstje beetje van mijn jus d'Orange en geef haar een kus op haar wang. Ik ga naar mijn kamer en pak wat kleren waarna ik naar de badkamer ga en een douche neem.

*"Heyy" ik begroet mijn vriendinnen met een knuffel en samen lopen we naar de jongens

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

*
"Heyy" ik begroet mijn vriendinnen met een knuffel en samen lopen we naar de jongens. "Ik kan niet wachten tot vanavond en jullie?" ik knik. "Absolutely!"antwoord cat. "Hey guys" zeg ik als we bij de jongens zijn. "Hey Sneeuwwitje!" ik kijk verbaasd naar Daniël. "Wat is dat voor bijnaam" antwoord ik lachend terwijl ik ga zitten langs Daniël.

"Nou je bent net zo mooi als Sneeuwwitje.. Nee wacht eigenlijk nóg mooier zelfs! En ik mocht je geen prinses meer noemen dus dan maar dit" zegt hij lachend. Ik grijns, wat een rare gast is het toch. "He?" "oh zei ik dat hardop?" "uhh.. Ja" "omg sorry.. Het spijt me verschrikkelijk! Echt waar!" ik kijk hem smekend aan als ik zie dat hij me boos aankijkt. "Rustig Al het maakt niks uit ik begrijp het wel hoor rustig!" zegt hij lachend. Ik lach nerveus mee. De bel gaat.
Beeldende vorming (tekenen enzo). Waar ik best zin in heb!

Aangekomen in het lokaal zoek ik een plek, ik vind er een achterin en ga daar dus zitten. "Hoi" zeg ik tegen de, nu nog, onbekende jongen. "Hoi". De deur zwaait open en gelijk draaien alle hoofden naar het gestalte dat nu binnen wandelt. Daniël. "Hey Luke vriend!" dus zo heet de onbekende jongen. "H.. Hhoiii.. Da.. Danië.. Daniël" zegt hij met trillende stem. "Ik heb een ideetje" en Daniël klapt in zijn handen, waardoor ik moet grijnzen omdat het er zo kinderachtig uitziet. "Als jij nou eens even een andere plek zoekt zodat ik langs mijn meisje kan gaan zitten" ik bloos, 'mijn meisje'... Zijn meisje. Luke staat snel op en raapt al zijn spullen bij elkaar en gaat ergens anders zitten. "Pardon?" ik kijk Daniël verbaasd aan. "Jouw meisje?" ik kijk hem spottend aan. "Ja" hij kijkt me beledigend aan, "vind je me dan niet meer leuk?" zegt hij met een pruillip, wat echt schattig is! Wacht ho stop!

Even terugspoelen: "vind je me niet meer leuk?" zegt hij met een pruillip, wat echt schattig is!. Nee Nee nee gewoon N E E! Dat mag niet en kán niet! Absolutely not! Hij is niet schattig! Even terug naar zijn vraag:
"Niet meer?" ik kijk hem spottend aan "ik heb je nooit leuk gevonden! Nou ja alleen als vrienden dan" hij wilt zijn mond opentrekken als de lerares hem voor is en begint met haar les. "Welkom bij de les jullie krijgen een opdracht voor 2 personen: ieder een jongen en een meisje! De opdracht is als volgt: jullie gaan met de groepjes die ik maak, een graffiti schets maken! Het moet een schets worden van een combinaam van de jongen en het meisje! Oh en voordat ik iets vergeet! De mooiste van de klas is de winnaar! Degene van die tekening is... Mag hem in echt op gaan spuiten op de school!"
Gelijk klinkt er geroezemoes. "Ik was nog niet klaar! Ik heb hier briefjes gemaakt en elk meisje pakt er een papiertje uit waar de naam van de jongen op staat waarmee ze moet." "ik hoop dat ik bij jou zit" fluistert Daniël in mijn oor. Ik knik. Zodra ik moet kiezen pak ik het kaartje helemaal rechts..... Dylan. Ik laat mijn papiertje zien aan Daniël en hij kijkt boos.
"Sorry" fluister ik. "Maakt niet uit jij kan er niks aan doen, ik ga het wel even regelen" hij staat op loopt naar Dylan en komt na een tijdje grijnzend terug. "Ik heb het geregeld!" "wat.. Hoe.. Huh?" "ach gewoon even een praatje en geregeld, we zijn beste vrienden het was makkelijk" ik knik bedachtzaam, maar vraag niet verder.

*
Ik sluit mijn kluisje en draai grijnzend mijn hoofd naar Emily. "Waarom vind je die groepjes stom?" "uhh.. Ik zit bij David" "je zit bij David!" herhaal ik haar. "Dit is je kans om te kijken of hij je ook leuk vindt Em!" reageer ik blij. "En jij en Daniël dan?" "wat bedoel je" vraag ik verbaasd. "Tss.. Doe niet alsof jij hem niet een klein beetje leuk vindt" "ohh" ik kijk beledigend. "Dat is niet waar!" roep ik boos. "Helemaal wel! Je vindt hem knap je bloost als hij iets liefs zegt en je bent altijd bij hem!" ik denk na over haar woorden. Het is wel waar, ik vind hem niet lelijk ik ben altijd bij hem en ik bloos ook. "Maar dat betekent niet dat ik verliefd op hem ben en hij oom niet op mij! En nu gaan we, want ik heb honger" ik sleur haar mee voordat ze antwoord kan geven.

"Ben ik flauwgevallen?" zeg ik als het ineens zwart word voor mijn ogen. Ik hoor iemand grinniken. Die lach herken ik uit duizenden.

In het volgende hoofdstuk komt het feest!
Vergeet niet te voten

Love For The Badboy (Voltooid: 14-7-2016) Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu