-5-

167 25 0
                                    

Poslednú časť mojej trasy ku stene som prešiel po bruchu. Zastal som rovno pred betónovým múrom a rýchlo som sa pozbieral. Maya už tiež stála, a očividne hľadala svoju pušku. Ja som svoju ani po výbuchu nepustil z rúk, hoci ma to stálo dosť síl. Obzrel som sa na dodávku, ktorej karoséria bola úplne čierna a celú ju oblizovali plamene.

Všimol som si, že aj ostatní ľudia, ktorí sa krčili za stenou, majú rovnaké pušky ako ja a Maya. Zaliezol som za stenu a stiahol so sebou Mayu, ktorá už medzičasom našla svoju pušku.

"Hej Max! Čo sa stalo?" spýtal som sa chalana napravo odo mňa.

Max so mnou pracoval v rádiovej stanici nášho krytu. Zoznámil som sa s ním pri rozdeľovaní prác. Zvyčajne býval tichý a nenápadný, no teraz tu stál predo mnou s puškou v ruke a odhodlaným výrazom na tvári. Takmer som ho nespoznal.

"Ľudia z neďalekého táboru si asi prišli prevetrať zbrane a doplniť zásoby," povedal znechutene, "ozaj, odkiaľ máš ten CONTRACTOR? Myslel som, že sme ich zamkli," dodal prekvapene.

"Musel som si vziať niečo na ochranu," bránil som sa. 

Max si vzdychol. "To teraz vlastne nie je dôležité. Keď už tú pušku máš, tak sa s ňou čiň. Myslím, že na druhej strane ich už veľa nie je, takže by sme to mali zvládnuť."

V tej chvíli sa vedľa nás na zem zvalil chlap, ktorý len pred chvíľou vykúkal spoza rohu. Nehybne ležal na zemi a na tričku sa mu rozlieval krvavý fľak. Maya s výkrikom odskočila ku stene. Podišiel som k nemu a priložil som mu ucho k nosu, aby som zistil, či ešte dýcha, ale aj tak sme všetci vedeli, že mu už nemôžme pomôcť.

Všimol som si, že má na zbrani pripevnené mieridlo. Opatrne som ho oddelil od zbrane a rovnakým spôsobom ho pripevnil na svoju. Potom som sa opatrne presunul na roh steny a vykukol spoza nej cez mieridlo tak, aby som mal čo najmenej z tela odhalené.

Zahliadol som chlapa, ktorý prebíjal svoj samopal, a nevidel ma. Chvíľu som zaváhal, či mám vystreliť, no keď sa na mňa ten chlap otočil a prebodol ma pohľadom, stratil som všetky pochybnosti. Krátko som podržal spúšť, a z hlavne vyleteli tri modré guľky, ktoré sa vyparili hneď ako narazili do mužovej hrude. Ten sa zosypal na zem za kryt a už som ho nevidel.

Otočil som sa a skryl sa za stenu. Pozrel som sa na ostatných. Maya sa rozprávala s nejakou ženou v rohu a Max sledoval cez priezor uličku vedľa nás.

"Hej Max! Ako táto vec vlastne funguje?" zakričal som na Maxa.

Otočil sa na mňa a pribehol bližšie ku stene. Práve vtedy sa ozval výbuch z druhej strany uličky, tam kde bola vtedy dodávka.

"Nie som si úplne istý," povedal, keď sa skrčil vedľa mňa, "myslím, že to má niečo dočinenia s koncentrovanou plazmou udržovanou nejakým magnetickým poľom. Ale musíš uznať, že sú úplne úžasné," dodal s úsmevom.

"Hej, ak dnes nezomriem, tak si ju určite vyložím na poličku nad posteľ," odvetil som mu a obrátil sa znova za roh.

Pátral som pohľadom po všetkých autách a krytoch na druhej strane. Zrazu spoza modrého sedanu vykukla hlava so šatkou na krku a s hrubými okuliarmi na hlave. Videl som ako niečo vyťahuje z tašky pri sebe. Vzápätí vybral zapaľovač a ja som vedel, koľká bije. Stlačil som spúšť a zasiahol muža do hlavy. Chlap sa okamžite zvalil na zem, a dve sekundy potom celá zem okolo neho vzbĺkla.

"Zápalné fľaše," ozval sa spoza mňa Max.

"Nehovor," odpovedal som potichu, aby moc nerozumel. Obrátil som pušku tak, aby som videl na druhú stranu ulice, a vtedy sa spoza krytu vystrčila ďalšia hlava. Už som nezaváhal ani sekundu a okamžite vystrelil. Videl som modrý záblesk a hlava zmizla za kryt.

Vtedy som uvidel ďalších dvoch chlapov so zápalnými fľašami. Na prvého som vyplytval asi osem striel, kým konečne padol na zem. To alarmovalo jeho spoločníka, ktorý zabehol za kryt. Prepol som teda CONTRACTOR do presného módu, a čakal, kým sa znova objaví. Po chvíli sa objavil s fľašou v ruke. Stlačil som spúšť, ale lúč preletel tesne vedľa neho. Pozrel som sa na indikátor energie, a ten ukazoval energiu len na tri výstrely.

Vzápätí sa však vedľa mňa ozval zvuk trieštiaceho sa skla. Pozrel som sa tým smerom a zbadal som, že mi horí zem pod nohami.

KRYTWhere stories live. Discover now