Seokjin masuk ke dalam wad dengan membawa sehelai kertas bewarna putih dan satu plastik berisi di tangannya . Suga , Woozi , Jungkook , Namjoon , Hoseok dan Taehyung sedang sibuk menghabiskan makanan yang sepatutnya diberikan pada Jimin . bolehlah , sorang sikit dapat .
" Apehal Jimin tak makan ?" Seokjin menyoal pelik . wajah tersenyum Jimin dipandangnya . matanya beralih pula pada makhluk makhluk yang sedang membahagikan seketul ayam .
" aku tak suka makanan hospital lah . erm , korang . aku nak tidur sekejap . kepala aku pening ." kata Jimin lalu melabuhkan kepalanya ke atas bantal . Seokjin membantu menyelimutkan tubuh Jimin hingga ke paras dada dan membiarkan lelaki itu berehat .
" kertas apa tu Seokjin ?" soal Namjoon dengan matanya memandang kertas dan Seokjin berulang kali .
" kos wad Jimin ni ha. rasanya boleh lagi aku bayarkan ." kertas putih itu dihulurkan pada Namjoon dan semua yang tadinya sedang mengunyah ayam , terus merapatkan diri masing masing untuk lihat sekali kertas itu .
" oh , kita kongsi duit lah . Jimin kawan kami jugak . " cadang Hoseok dan semua mengangguk setuju .
" eh aku lupa , tadi aku keluar beli kimbap . takut korang lapar. last last korang yang tibai makanan Jimin . " ujar Seokjin dan plastik yang berada di tangannya beralih tempat . semua sorak gembira .
" wah , kami pun memang tengah lapar and makanan ni tak cukup . nak simpan untuk Jimin sikit ke ?" tanya Suga lalu mengeluarkan seketul kimbap dari bekas makanan .
" tak payah lah . nanti aku belikan yang lain untuk dia . korang makan lah dulu yang tu . " kata kata Seokjin membuatkan mereka mengangguk faham . kimbab yang banyak itu dimakan beramai ramai sehinggalah semuanya kenyang .
" ada 3 lagi tak habis ni . sesiapa habiskan lah . " ujar Woozi sambil menggosok perutnya .
semua kelihatan nazak kerana perut penuh dan terlampau kenyang . Jimin masih tidur lena . tiba tiba kedengaran pintu wad ditolak dan muncul seorang lelaki menolak troli yang berisi bekas makanan kosong .
" annyeonghaseyo . saya datang nak ambik bekas makanan ." lelaki berpakaian putih bername tag 'Seungkwan' itu tersenyum menampakkan gigi putihnya yang tersusun .
" oh nah ." Taehyung menghulurkan bekas makanan itu pada Seungkwan dan lelaki itu menyambutnya .
" Seungkwan .. err nama awak Seungkwan kan ? nak kimbap ni tak ? " Seokjin bertanya dengan matanya kadang kadang teralih pada name tag Seungkwan .
" ah, iya saya . kimbap?! wahh saya suka ! saya suka! " sewaktu Seungkwan ingin menyambut bekas kimbap , Seokjin secara tak sengaja terjatuhkan bekas itu dan kimbap hancur menghentam lantai .
" Oh oh my gosh , your mistake ! oh my gosh ! are you kidding me ? kimbap is kidding ?" Seungkwan terjerit . matanya membulat memandang kimbap yang baru mahu dimasukkan ke dalam perut hancur di atas lantai . ( hahagaga ada sesiapa tengok video Seungkwan speaking english ? ketawa pecah perut saya tengok dia cakap english . xD )
" Aih, joseongeyo . nampaknya bukan rezeki awak . " Seokjin menahan tawa apabila Seungkwan berkata sedemikian .
" haih tak apa lah . nanti saya panggilkan cleaner untuk bersihkan . baru nak makan kimbap . kimbap is kidding me ." Seungkwan menunduk hormat pada mereka sebelum menolak troli keluar dari wad tersebut .
" tak apa . kau tak sengaja . dah baik kita kejutkan Jimin . tanya dia kalau dia nak makan apa apa. " Hoseok menepuk bahu Seokjin .
" kau lah kejut dia . " Seokjin menyuruh Hoseok pula.
Hoseok akur dan bangun menuju ke arah Jimin . bahu Jimin disentuh lalu digoncang lembut . nama Jimin dipanggil berulang kali tetapi Jimin masih belum menunjukkan sebarang respons .
" gais , aku rasa something lah . Jimin tak nak bangun ni apehal . " mendengar Hoseok berkata . sebegitu ,semua kelam kabut mendekatinya .
" Jimin, bangun . kau jangan nak buat cuak kali kedua pulak . aku rampas syarikat kau nanti ." Suga menggoyang goyangkan kaki milik Jimin .
tapi , tak ada respons !
" Jimin ! Jimin !" sekuat hati Jungkook menggoncang bahu Jimin . Jimin tetap kaku . matanya tertutup rapat dan masih belum menunjukkan tanda dia mahu sedar .
" Panggil doktor !"
Namjoon berlari keluar memanggil doktor . air matanya turun lagi dan kesilapannya dahulu menghantuinya semula .
heee author stop sampai sini dulu eh ? jangan marahh , and korang dah dengar satu news ni ? entahlah author tak pasti jugak tapi macam ya . Taehyung atau V atau Bwi akan debut sebagai actor ! tahniah pada dia ! dengah kata, film debut V , Hwarang . film zaman Joseon , so ni bermakna V akan pakai baju zaman dulu kala ! waaa mesti handsome !
MEMANG HANDSOME PUN ! KYAAAAAHHH !~
KYUUT *_*
Chukkahae Bwi ~ harap betullah news ni huuuu .
mesti tengok !
YOU ARE READING
Be With Me [ Season 2 ]
Fanfic" Hyung!! " - JK " Woi woi! kau ni siapa ?! kenapa sesuka hati kau peluk aku ni? " - SUGA " H-Hyungnim.. aniya? " - JK Seorang makhluk menyerupai Yoongi , hyung kepada Jungkook iaitu Min YoonGa aka Suga muncul membuatkan Jungkook berubah karakter...