" Puan Park .. " (bkn mak chanyeol yaa)Puan Park berpaling melihat gerangan yang memanggilnya tadi . Seorang jururawat datang menghampirinya dengan senyuman .
" Ya saya. "
" Puan sihat hari ni ? Ada rasa apa-apa yang tak selesa? " tanyanya dengan ramah.
Puan Park hanya menggeleng lalu melemparkan senyuman manis.
" Saya diarahkan beritahu Puan yang Puan sudah boleh keluar dari hospital hari ni . Pukul 2 nanti saya akan hubungi suami Puan . Buat masa ni, Puan boleh rehat dulu. " Jururawat itu tersenyum sebelum melangkah keluar dari wad itu selepas Puan Park mengangguk.
Pukul dua.
Encik Park membantu isterinya memasuki perut kereta. Park Jimin yang masih tidur diletakkan di dalam tempat bayi di bahagian belakang pemandu.
" Happy sangat nampak? " tegur Encik Park setelah melihat senyuman yang tak lekang dari bibir Puan Park.
" Memanglah happy. Lepas ni boleh selalu main dengan Jimin. " Puan Park memandang anaknya sekilas.
Encik Park tersengih.
" Saya tidur dulu lah ya . Mengantuk pula. " Lantas Puan Park menyandarkan kepalanya.
Matanya dipejam. Cuba untuk tidur. Namun, telefon bimbit Encik Park yang berdering tiba tiba membuatnya tidak dapat lelap.
Malas ambil tahu, Puan Park masih memejamkan matanya. Sekali lagi cuba untuk tidur.
" Dia tengah tidur.. "
Puan Park agak pelik mendengar suaminya berkata seperti itu. Kedengarannya seperti berbisik. Kenapa dengan suami aku ni?
Puan Park mengambil keputusan berpura pura tidur.
" Ya, awak sabarlah. "
'Sabar? Sabar apa? Siapa yang dia sedang berhubung? Mak mertua aku? Tapi takkan guna awak.. '
" Dia dah lahirkan bayi pun. " Encik Park masih bercakap. Dia tidak tahu yang isterinya masih tidak tidur.
' ya ni aku yakin, dia cakap pasal aku. Tapi dengan siapa? '
" Iya.. awak sabar sikit ya, sayang. Lepas ni kita akan duduk sama. Tunggu. Sabar sekejap. " Encik Park seakan berbisik.
' Sayang? Suami aku ada orang lain ke? Betul ke aku dapat tahu apa yang suami aku buat lepas aku selamat lahirkan anak kami? Apa ni? '
Kalau diikutkan, mahu sahaja dia bangun dari pura pura tidur dan mencekik leher lelaki itu sampai mampus. Tapi dia teringatkan anaknya yang berada di belakang.
Lebih baik dia mendiamkan diri sekarang.
Hoho kejap lagi author sambung yaa. Tak sempat. Nak buat kerja rumah jap. Tunggu ya ;D mesti ada readers yang tengah sekolah kn mse author update chpt ni ? Huehuehue belajar leklok ;D
YOU ARE READING
Be With Me [ Season 2 ]
Fanfiction" Hyung!! " - JK " Woi woi! kau ni siapa ?! kenapa sesuka hati kau peluk aku ni? " - SUGA " H-Hyungnim.. aniya? " - JK Seorang makhluk menyerupai Yoongi , hyung kepada Jungkook iaitu Min YoonGa aka Suga muncul membuatkan Jungkook berubah karakter...