Tiada apa yang perlu aku risaukan tentang rumah aku kerana mereka menjaganya dengan baik . tetapi aku selalu risaukan anak aku , Jimin . mungkin kerana sekarang dia dalam keadaan yang tidak sihat .
Aku kasihan melihat Jimin tidak berupaya sebegitu . ada kalanya aku rasa diri aku gagal menjadi ibu yang baik sejak kandungkan Jimin . rasa kesal kerana memilih jalan untuk membunuh diri mula menjalar dalam hatinya .
Aku selalu mengikutinya . kadang kadang aku temankan Jimin tidur . walaupun sekejap . aku tak sanggup tengok Jimin tidak lena kerana berasa seram sejuk sejak aku baring di sebelahnya . untuk memastikan Jimin dapat tidur yang lena dan merehatkan badannya, lebih baik aku jauhkan diri daripadanya .
Dan..
Aku pernah terfikir . terfikir untuk membawa Jimin tinggal bersama aku . bersama di alam aku . walaupun aku tidak sanggup untuk membunuhnya , tapi itu sahaja jalan yang aku nampak untuk membuat Jimin tinggal bersama aku .
Pada satu malam , aku melihat mereka berkumpul di ruang tamu . bersembang . Jimin juga berada di situ tetapi masih dalam keadaan yang sama . baring di sofa dengan mata yang sembab . aku sudah tekad untuk mencekiknya .
Maafkan omma, Jimin..
Hampir sahaja tangan aku ingin mencapai leher Jimin, satu suara membuatkan aku terhenti dari perbuatan aku .
" Jangan. "
Aku berpusing ke belakang . seorang lelaki dengan muka yang bersih datang menghampiri aku . dari pandangan aku , aku sudah tahu yang lelaki ini juga berasal dari alam yang sama dengan aku .
" Kau siapa? " Aku menyoal .
" Takkan kau sanggup bunuh anak kau sendiri? " Soalan aku dijawab dengan soalan . lelaki itu berdiri tegak dengan tangannya dimasukkan dalam poket seluar putihnya .
" Kau siapa? " Aku menyoal lagi . Bau darah roh lelaki itu sangat biasa dengan deria bau aku . macam bau darah..
" Mereka semua adik adik aku . aku mintak kau jangan apa apakan mereka . walaupun Jimin anak kau , kasihanlah dia ."
"Adik kau? tapi bau kau tak sama dengan mereka melainkan.. " Aku memandang Jungkook yang sedang bergelak ketawa .
" Ya. hanya aku dan Jungkook mempunyai pertalian darah yang sama . Jungkook adik kandung aku, dan mereka juga sudah aku anggap sebagai adik aku. Aku yang jaga mereka selama ini." jawab lelaki berambut putih itu .
" Oh kau lah hyungnim yang mereka katakan malam dulu ."
" Jangan bunuh Jimin. "
" Ini sahaja jalan yang aku nampak. "
" Tolong. Kasihankan Jimin. "
" Aku tak boleh! perasaan nak bersama dengan anak aku membuak buak! kau pergi! jangan ganggu urusan aku! " aku menengking .
lelaki berpakaian seragam itu mendekati aku dengan wajah yang tegang .
" Jangan bunuh dia. "
Aku merengus geram .
" Baiklah , hari ni mungkin bukan harinya . apa apa pun aku mahu anak aku tinggal bersama aku! " dan roh lelaki tadi mulai hilang . kenapa dia menghilangkan diri pun aku tidak tahu .
Aku pandang Jimin sekali lagi . air mata aku turun .
Agak lama aku menatap wajah Jimin sehingga aku berasa puas. aku pun memusingkan badan ku dan bergerak ke arah tangga . dan aku pun duduk di tangga tersebut sebelum bertnidak merangkak naik ke atas . erh aku tak larat nak terbang .
tapi aku mulai rasa ada sesuatu yang tak kena . macam diri aku diperhati . secara pantas, aku memandang ke belakang dan aku mendapati lelaki bernama Tae memandang aku sebelum lelaki itu menjerit sambil menyilangkan tangan di wajahnya .
Kenapa Tae ni boleh nampak aku ni ?
"Tae! Tae! Kau ni kenapa! Woi!" Hoseok melepaskan satu penampar berperisa pedas ke pipi Taehyung yang seperti dirasuk. Aku cepat cepat terbang dan berdiri di balkoni atas .
Aku lihat Tae memandang wajah rakan rakannya sebelum matanya menghadap aku . aku berlawan mata dengannya . lama dan aku tersenyum . menyeringai membuatkan wajah Tae kelihatan takut .
" Tae? " Aku mendengar Jimin memanggil Tae dengan suara yang serak .
Aku memandang wajah Tae sekali lagi dan aku mula membuka mulut."
" Sekarang kau jagalah anak aku sebab lepas ni aku akan ambil dia. " Tapi aku tengok muka Tae berkerut . aku syak yang dia hanya dengar aku bercakap dengan bahasa yang pelik . mungkin semangatnya masih belum kuat untuk mendengar apa yang aku cakap .
" Anak aku.. JIMIN !"
Dan aku bertindak menghilangkan diri . dah lah . aku dah penat . dan aku tak dapat tahan diri aku untuk melihat Jimin . bila aku memandangnya, aku terasa mahu membunuh Jimin dengan cepat .
Lebih baik aku tenangkan diri aku dahulu .
~
YOU ARE READING
Be With Me [ Season 2 ]
Fanfic" Hyung!! " - JK " Woi woi! kau ni siapa ?! kenapa sesuka hati kau peluk aku ni? " - SUGA " H-Hyungnim.. aniya? " - JK Seorang makhluk menyerupai Yoongi , hyung kepada Jungkook iaitu Min YoonGa aka Suga muncul membuatkan Jungkook berubah karakter...