BWM C16

4.6K 635 115
                                    

" Thankseu for the foodeu! " Jerit Hoseok lalu bangun dari meja makan.

" Thanks Jinnie muah muah. " Giliran Namjoon pula yang bangun.

" Kau dah boleh kahwin lah. Masakan kau semua sedap. " Puji Jungkook membuatkan lelaki bernama Seokjin itu kembang semacam. Nasib tidak terapung sahaja lagi.

" Kau pandai masak, wifeu kau pun kena pandai masak. Kalau tak, itu maknanya kau ada husband, bukan wifeu. Sebab kerja wifeu semua kau buat. " Tegur Suga pula.

" Iyalah lampu pudina. Aku ingat. "

Lalu Suga mengembangkan hidungnya pada lelaki itu.

" Aku masuk bilik dulu. Jalja. " Pamit Jimin lalu melangkah ke biliknya setelah membasuh pinggan.

" Awalnya budak Jim ni. "

Suga terus menghabiskan suapannya yang terakhir. Boleh lah dia terjah bilik Jimin untuk seketika.

" Uhuk! " Suga terbatuk akibat tercekik.

" Ohoi! Lampu suluh hijau ni tercekik pulak! Bagi air bagi air nuh! " Kalut Seokjin melihat keadaan itu. Jug air dihulurnya.

Suga terus meneguk air dari jag tersebut hingga habis.

" Merah dah kulit kau. Ish. Dah jadi tomato aku tengok. Eloklah rambut pun hijau daun. " Rungut Seokjin lagi.

" Jinnie, kau marah dia pulak. Suga, okay tak? " Jungkook bertanya.

" Okay je. Hehe. " Suga tersengih menampakkan barisan giginya yang tersusun rapi.

" Dah. Pergi basuh pinggan tu. " Arah Taehyung pula.

Suga mengangguk. Pinggan diangkatnya dan dibawa ke sinki.

" Aku masuk bilik dulu. " Suga terus ke bilik Jimin di tingkat atas, bukan biliknya.

Pintu bilik lelaki itu diketuk. Bunyi sesuatu dari dalam menandakan pintu akan dibuka.

" Suga? Nak apa? " Jimin agak terkejut dengan kehadiran Suga.

" Nak masuk boleh? " Suga membulatkan matanya lalu jari telunjuknya diletakkan di bibirnya yang sudah dimuncungnya.

" Aku nak tumbuk kau sebab mengada macam ni tak sanggup pulak. Hah masuk lah. " Suga terus terkedek kedek masuk ke dalam bilik Jimin.

" Kau datang ni mesti nak cakap pasal kat pejabat tadi kan? " Jimin mengagak.

Suga lantas mengangguk. Dia menyertai Jimin duduk di birai katil lelaki itu.

" Ya pasal omma kau. "

" Maaflah Suga. Sebenarnya aku tak berkenan lah nak ambik tahu pasal omma aku. Biarlah dia nak-- "

" Penting, Jimin! Aku kena cakap juga. Kau kena kesiankan omm-- "

" Aku tak nak dengar! " Tengking Jimin lalu berdiri.

Suga terperanjat. Tak sangka dia akan ditengking seteruk itu pula.

" Jimin, aku-- " Suga mahu menenangkan keadaan.

" Kau tak faham perasaan aku! Aku tak suka pada omma aku! Dia jahat! Dia tinggalkan aku! Seksa hati appa ak-- "

" Appa kau yang jahat! " Suga menengking kerana sudah tidak tahan setelah mendengar Jimin menyalahkan orang yang tidak bersalah.

" Kau! Tak guna! " Jimin menengking pula lalu meluru ke arah Suga lalu wajah itu ditumbuknya sekuat hati.

Suga terdorong laju ke belakang. Terasa ada sesuatu mengalir dari celah bibirnya. Dia tahu apa itu.

" Jimin! Suga! Kenapa ni?! " Jerit Jungkook lalu mendapatkan Suga yang masih terduduk di atas lantai.

Semua meluru ke atas setelah terdengar bunyi bising di tingkat atas yang telah dilakukan oleh dua makhluk itu.

" Kenapa ni?! " Giliran Taehyung pula bertanya.

" Lelaki tak guna! Kau siapa nak cakap appa aku jahat! Kau ingat kau tu siapa?! Kau tak kenal appa aku! Kenapa kau menangkan perempuan tak guna tu hah! " Tengking Jimin lagi. Sekali lagi dia meluru ke arah Suga tapi cepat cepat ditahan oleh Namjoon dan Hoseok.

" Tak apa tak apa! Kalau budak dua ekor ni luka, aku ada. " Seokjin seloroh di waktu yang tidak sesuai.

" Ni bukan masa nak promote khidmat kau lah! " Marah Hoseok.

" Jimin! Omma kau tak salah! Appa kau yang-- " Belum sempat Suga menghabiskan ayatnya, mukanya ditumbuk lagi oleh Jimin yang berjaya melepaskan diri dari cengkaman Namjoon dan Hoseok.

" Jimin! " Jungkook lantas menampar pipi Jimin.

" Suga! Apa cerita ni? Kau dah kenapa? Adik kau tengah tidur kat bawah tu. Jangan lah buat bising! " Taehyung menengking perlahan.

" Jimin! kau--" Suga masih belum mahu melepaskan peluang. Biarlah mukanya dipenuhi darah sekalipun.

" Ah! Lantak lah perempuan tu. Dia hidup senang! Dia ikut laki lain. Dia tinggal appa dan aku! Kau tak tahu lah! " Jimin berkata. Air matanya deras turun di pipi.

" Omma kau dah tak ada! Dia dah pergi tinggalkan bumi ni! "

Jimin agak tersentak. Dia diam sejenak.

" Baguslah. Tinggal lagi aku dan appa. Rasakan. " Jimin tersenyum sinis.

" Jimin! Appa kau yang tinggalkan omma kau! Kau dah kena tipu dengan appa kau sendiri. " Kata Suga pula. Sakit pula hatinya mendengar Jimin berkata sedemikian.

" Tak guna! " Jimin sekali lagi mahu menumbuk Suga namun sempat ditahan.

" Suga! Apa kau mengarut ni?! " Seokjin mencekak kolar baju Suga.

" Aku tak mengarut. Aku cuma nak tolong dia. " Suga berkata.

" Ni tolong ke namanya?! " Jungkook bertanya dengan nada tinggi.

" Aku-- "

Kata kata Suga terhenti. Dia ternampak seseorang di belakang mereka. Wanita itu.

" Jimin. Tu omma kau datang. Dia cuma nak tengok kau aja. " Suga bersuara membuatkan semua berpaling ke arah yang ditunjukkan oleh Suga.

" Alahai~ " Seokjin , Namjoon dan Hoseok terus keluar dari bilik Jimin.

Jimin memandang wanita itu dengan pandangan terkejut.

" Jimin.. anak.. "

" Omma datang.. " suara wanita itu mendayu dayu. Air mata darahnya turun lagi.

Jimin hanya sempat melihat wanita itu terbang mendekatinya sebelum penglihatannya gelap.

Jimin jatuh pengsan!

~

Be With Me [ Season 2 ]Where stories live. Discover now