14.

3.9K 148 10
                                    

15 maj 2016

Jag vaknar upp i vad jag antar är din säng. Förvirrat lyfter jag på täcket för att uppfatta att jag åtminstone har kläder på mig vilket innebär att vi inte gjorde något som jag borde ha kommit ihåg igårkväll.

Jag kommer upp i sittande ställning och sveper med blicken över det prydligt inredda sovrummet. Det finns inte så mycket mer än en stor dubbelsäng, en garderob och en stor spegel på väggen.

Jag gäspar stort innan jag kommer upp ur sängen och går fram till spegeln för att få en insikt av hur jag ser ut. Håret är ruffsigt och ögonen aningen rödsprängda, troligtvis av för mycket alkohol. Men om jag gör en helhetsbedömning så ser jag rätt bra ut trots allt. Jag upptäcker ett mörkt märke på min hals och trycker ner tröjan som jag bär en aning för att upptäcka att du märkt mig på flera ställen. Eller än så länge är jag fortfarande inte säker på att det är du, men jag hoppas på det.

Med försiktiga steg öppnar jag sovrumsdörren för att komma direkt ut i ett stort vardagsrum som leder in till köket där jag till min lättnad finner dig.

"Godmorgon babe" yttrar du med en mörk, hes röst och jag nickar lite med huvudet. "Godmorgon."

"Är det din lägenhet?" Frågar jag och kan inte låta bli att glimta ner på din bara överkropp när du sveper med blicken över din omgivning och nickar.

"Vad hände igår?" Frågar jag sedan och du skrattar mörkt. "Inte riktigt lärt dig att hantera alkoholen än huh?" Skrockar du fram och jag himlar lite med ögonen men förblir tyst. För sanningen är att jag och alkohol egentligen inte går så bra ihop, men det är ofta på fyllan det faktiskt har hänt grejer, grejer som jag kanske inte hade gjort helt nykter.

"Vi hånglade, du försökte gå lite längre där på krogen så jag tog hem dig, sen hände inte så mycket mer. Lite mer hångel och sen somnade vi" yttrar du och jag nickar lite, blir aningen generad. Hade jag verkligen försökt gå längre eller är det bara din ursäkt till varför du tog hem mig?

"Vill du duscha av dig förresten? Det är bara att låna duschen" yttrar du med en svårtolkad tonart i rösten samtidigt som du nickar bort mot badrummet. Jag nickar tankspritt samtidigt som jag sveper med blicken över dig, helst av allt hade jag velat ha sällskap.

Nya perspektiv ~ foscarWhere stories live. Discover now