12 augusti 2016
Så fort jag kommer in genom ytterdörren så möter jag Ogges trötta blick och jag stannar upp i hallen fortfarande med ytterkläderna på.
"Jag antar att du varit hos honom?" Yttrar han känslokallt och jag nickar vilket får honom att suckandes vända mig ryggen och försvinna in i köket varpå jag följer efter i tystnad.
"Du kunde ju åtminstone ha hört av dig, jag blir faktiskt orolig" yttrar han trött och jag slår mig ner vid köksbordet samtidigt som han rotar runt i kylskåpet. "Ogge du behöver inte oroa dig, du är inte pappa" yttrar jag aningen irriterat och han smäller hårt igen kylskåpsdörren.
"Nej men ibland så känns det som att jag är det" yttrar han irriterat och jag sitter tyst innan jag harklar mig försiktigt.
"Oscar berättade" yttrar jag tyst och han vänder direkt blicken mot mig i väntan på min fortsättning. "Om Sebbe" yttrar jag sedan och hastigt bryter han vår ögonkontakt innan han med ryckiga, irriterade rörelser börjar att bre på smöret på mackorna han nyss lagt fram.
"Han ångrar sig Ogge, han berättade att han ångrar vad han gjorde mot Sebbe" yttrar jag och rycker till när Ogge plötsligt slår knytnäven i bordet.
"Berättade han att jag var fucking kär i Sebbe? Att jag älskade honom mer än allt och ändå så krossade Oscar hans hjärta trots att jag bad honom att låta bli. Han, min så kallade bästa kompis förstörde honom, han förstörde killen jag älskade mer än något och jag vägrar låta honom göra samma sak med dig. Han har redan förstört en person jag älskar, jag vill inte se honom göra det igen. Berättade han det va? Nej för han är så fucking falsk att jag skäms över att ha kallat honom för min bästa vän, min andra brorsa" fräser han fram med en röst som är nära till tårar och jag stelnar till där jag sitter.
"Du som påstår dig vara kär i honom. Föreställ dig hur någon krossar hans hjärta, fullkomligt krossar den du älskar trots att du bett personen att låta bli. Föreställ dig det Felix, och nu vet du varför jag fucking hatar Oscar Enestad av hela mitt hjärta" yttrar han med en hård röst innan han hastigt torkar bort de få tårar som spillt över innan han lämnar köket och inom ett fåtal sekunder hör jag hans sovrumsdörr slå igen.
ESTÁS LEYENDO
Nya perspektiv ~ foscar
FanficDu var alltid min storebrors bästa kompis. Äldre, spännande och så galet attraktiv. Och jag var alltid Ogges lillebrorsa, alltid ett barn i dina ögon. Tills vi båda växte upp och du plötsligt öppnade ögonen för nya perspektiv.