17 januari 2014
Jag vaknar upp med en skarp smärta i huvudet. Utmattat blinkar jag mot solljuset som strilar in genom fönstret innan jag muttrar för mig själv. Jag minns festen igår, festen hos en av mina bästa kompisar Wille. Jag minns att vi drack. Jag minns att jag skröt med att jag druckit innan, nämnde inte att enda gången jag druckit var när jag ville visa mig vuxen inför dig. Förstår nu att jag drack alldeles för mycket.
Jag rör mig försiktigt i sängen och upptäcker en annan smärta vilket gör att insikten slår mig som ett knytnävsslag. Jag låg med någon. Jag blev av med min andra oskuld. Eller kanske första, eftersom jag inte legat med en tjej innan heller. Jag vet inte hur man räknar.
Vem jag låg med är oklart, jag tror han var brunett, tror han var äldre. Men säker är jag inte. Kommer inte ihåg så mycket, minns en vag smärta och hans mörka stön. Annars är det rätt oklart.
Trots att jag borde ha ångest så känner jag mig nöjd. Äntligen är jag inte lilla Felix längre som inte ens legat med någon. Jag har legat med någon, med lite mer erfarenhet så kommer jag snart att kunna imponera på dig. Snart kommer jag att kunna visa dig hur erfaren jag är, kommer kunna tillfredsställa dig ordentligt i sängen.
Nöjt drar jag på mig ett par mjukis över kalsongerna men låter överkroppen vara bar, jag vet nämligen att du sovit över och chansen att jag stöter på dig är stor.
Jag kommer ut i köket där du och Ogge sitter vid köksbordet. Tydligt plockar jag fram en huvudvärkstablett och häller upp ett glas med vatten. Vill att du ska påpeka att jag druckit.
"Någon som är bakis?" Frågar istället Ogge med en retsam röst och jag flinar. "Äh det blev lite mycket igår, men kul var det" yttrar jag nonchalant, försöker spela cool samtidigt som jag betraktar din reaktion. Du flinar snett innan du skrattar lite.
"Damn Felix, vad hände med lillkillen?" Skämtar du och jag flinar och rycker kaxigt på axlarna. "He's long gone" yttrar jag och du skrattar lite innan din uppmärksamhet förflyttas till telefonen i din hand.
"Kolla" yttrar du lurigt och vinklar skärmen så att Ogge kan se. "Han vill ha dig, haffa Oscar" yttrar Ogge med ett skratt och mitt humör sjunker drastiskt samtidigt som nyfikenheten ökar. Vem pratar ni om? Vad har han som inte jag har?
"Äh han får jobba lite if he wants the D" skämtar du och Ogge skrattar instämmande medan jag surt sliter åt mig glaset och lämnar köket.
KAMU SEDANG MEMBACA
Nya perspektiv ~ foscar
Fiksi PenggemarDu var alltid min storebrors bästa kompis. Äldre, spännande och så galet attraktiv. Och jag var alltid Ogges lillebrorsa, alltid ett barn i dina ögon. Tills vi båda växte upp och du plötsligt öppnade ögonen för nya perspektiv.