13.

3.9K 160 9
                                    

14 maj 2016

Äntligen 18 fucking bast.

Mina närmaste vänner har dragit med mig ut på krogen för att fira att jag äntligen får komma in lagligt. Vi står nu samlade vid baren och beställer en runda drinkar samtidigt som jag sveper med blicken över omgivningen. Fan vad nice.

Jag har förändrats mycket, vuxit mycket de senaste åren. Skaffat mycket erfarenhet. Garanterat förändrats från den blyga, pinsamma pojke jag var innan.

"Felix?" Hör jag plötsligt en röst yttra bredvid mig och jag vrider på huvudet för att möta en blå blick. "Oscar?" Frågar jag förvånat och du lyser upp i ett leende samtidigt som du sveper med blicken över min kropp.

"Oh damn, det är verkligen du" yttrar du och jag skrattar lite innan jag tar igen tjänsten och låter min blick svepa över dig. Sist jag såg dig var på din student. Du var snygg redan då men nu har du blivit en man, så jäkla sexig.

"Shit, det var inte igår. Hur är det? Vänta du är 18 nu va? Idag till och med?" Yttrar du och jag skrattar lite över dina frågor innan jag nickar. "Första gången på krogen?" Frågar du med ett flin och jag nickar igen.

"Låt mig bjuda dig på en drink" yttrar du och jag låtsas tveka, spelar svår innan jag slutligen nickar och låter dig köpa oss två drinkar i baren.

"Sist jag såg dig var du lilla Felix, nu, asså jävlar. När blev du så sjukt attraktiv?" Yttrar du plötsligt och jag kan inte låta bli att flina. "Jag har alltid varit snygg, men du såg mig alltid som Ogges lillebror" yttrar jag och du höjer lite på ögonbrynen samtidigt som du flinar lite. "Sant" yttrar du.

"Dansa med mig babe" yttrar du plötsligt och placerar armen runt min midja vilket får mig att följa med dig ut på dansgolvet där du ställer dig tätt intill mig och vi rör oss synkat till musiken med blicken intensivt fäst i varandras.

Och jag vet inte om det är alkoholen, saknaden, chocken eller helt enkelt lyckan över att fylla år, men snart möter dina läppar mina och vi hånglar som aldrig förr.

Nya perspektiv ~ foscarDonde viven las historias. Descúbrelo ahora