Efter våran "håltimme" begav vi oss alla mot matsalen. Till middag blev det fiskgryta och potatis och eftersom jag totalt avskyr fisk och inte gillar formen på potatisar (de ser ut som bröst rent ut sagt) så fick det bli en stor sallads tallrik istället.
Alla bord var helt fyllda förutom ett där Oscar och Enestad satt. Tveksamt styrde jag mina steg mot dem och fick hoppa över Sandras ben. Oscar lyste upp när han såg mig och klappade på platsen bredvid honom som en gest att jag skulle sätta mig där. "Vart är din mat?" Fick Enestad ur sig samtidigt som han glupskt tuggade i sig fisken. "På min tallrik" svarar jag skeptiskt och skrattar lite.
Det knackar på dörren in till tjejernas rum och genat är Sandra där för att öppna. Bakom henne ser jag enestads fluff och Oscars mössa vilket får mig att skina upp. "Nämen hej killar, vill ni att jag ska hänga med er? Asså jag är klar om typ två sekunder så det är ingen fara!" Kvittrar Sandra. "Tyvärr, vi ska faktiskt hänga med Alex idag" svarade Oscar nonchalant. "Är Alex en killkompis?" FrågarSandra tveksamt. "Nej det är jag" flinar jag mot henne. Hon fnyser bara åt mig samtidigt som jag tar på mig min bomberjacka och mina raybans. "Hallå varför skulle någon vilja vara med dig?" hånflinar Sandra. "Frågar tjejen som inte kan hantera en pistol" skrattar jag medan jag går fram till henne. "Ska vi dra?" Frågar jag med blicken fäst på de båda killarna. "Jajamensan" yttrar Oscar med en blinkning. Retsamt himlar jag med ögonen och skrattar
Utanför militärbasen var det varmt och soligt, även fats klockan var sex. Vi började att gå och njöt av den ganska stela tystnaden. "Vi kör tio frågor" slänger Enestad ur sig från ingenstans. Jag nickar till svar och Oscar tar initiativet att börja."okej Alex, är du singel?" frågar han rakt på sak. "Wow Easy tiger" skrattade jag."Fast sad but true, ja , ja är singel" säger jag. "Kan du göra flätor?" Hakar Enestad direkt på. "Herregud, hur hamnade jag i denna vänskapskrets" mumlade jag förtvivlat. De båda killarna brast ut i skratt. Vi gick nästan runt hela kvarteret och frågade annorlunda frågor till varandra.
Klockan var nästan åtta och vi satt i lobbyn. Jag gjorde flätor på Oscar och har precis gjort på Enestad. "Hur gör man ens flätor?" Mumlade Oscar samtidigt som han släppte ut ett aj. "Det är en av livets stora frågor min vän" skrattar jag. " han drog ner mig i soffan och la armen runt mina axlar (närgången or what). "Jag är trött" viskade han i mitt hår. Till svar suckade jag bara och la mitt huvud på hans axel. Ett kamera klick hördes och Enestad står där med ett stort flin på läpparna. " det här kan ni visa era barnbarn" ler han och viftar med min mobil. Han får ett lamt skratt till svar och en kudde slängd i ansiktet.
Klockan närmade sig nu halv elva och sakta begav vi oss mot våra rum. Enestad sa godnatt till mig och gav mig en snabb kram. Men Oscar följde med mig bort till tjejernas rum. "Godnatt Alex, och tack för flätorna" skrattade han retsamt ut. "Godnatt Molander, och tack för att jag fick vara med er idag" skrattade jag tillbaka. Han drog in mig i en varm kram och höll kvar mig länge. Jag gosade in mitt huvud i hans halsgrop och suckade av njutning. Tillslut släppte han lite och jag kravlade mig ur. "Vi ses i morgon" mumlade Oscar. "Ja det gör vi" mumlade jag som svar. Han började att röra sig bortåt i korridoren och vinkade lite innan han försvann bakom ett hörn.
Långsamt öppnade jag dörren med tanke om att de andra tjejerna kanske sov. Men ack så fel jag hade. Amanda och Sandra satt på sina sängar med några modetidningar och två stora fanta flaskor med en genomskinlig vätska i (*host* sprit *host*). Och duschen var påslagen. "Okej vill jag veta?" Frågade jag rätt ut i luften. "Nej för om du skvallrar är vi döda" svarade Sandra med en snäsig ton och tog en klunk av spriten. "Bra" suckade jag tröttsamt. Ut ifrån duschen kommer Caroline och en tung slöja av rök följde efter henne. "Herre min skapare rökte du i duschen?" Hostade jag förtvivlat ut samtidigt som jag viftade frenetiskt i luften. Hon skrockade bara tillsvar. "Har du någon gång läst boken efter Alaska? För den boken ger massor av tips" flinar hon sedan. Herregud, den här kvällen kommer att bli lång.
*******
Kommer någon ihåg "party in the USA" med miley cyrus?
Känner bara jag att den delen när de röker i duschen och dricker sprit i fantaflaskor påminner om boken "Efter Alaska" med John Green?
Du är väldigt vacker idag!
Stör mig fortfarande på denna smiley ":)"
Wtf vem tror Donald Trump att han är? Han är iaktaggaren av universum som vi alla önskar försvann (notera John green igen).