20

248 18 3
                                    

Potatis, potatis,potatis,potatis och potatis har varit min vardag i en vecka nu. Men en positiv sak är att jag nu har får tillgång till en radio. Nu behöver jag i alla fall inte sjunga så mycket.

"Can't keep my hands to myself, no matter how hard I'm trying to. I want you all to myself, you're metaphorical gin and juice" spelar radion rossligt. Dansandes sjunger jag med och skalar potatis för kung och fosterland. Ett litet tjut lämnar mina läppar när jag känner ett par kalla, muskulösa armar slingras runt min midja. Kyssar placeras i min nacke och ett leende växer på mina läppar. "Hej" mumlar han mot min hud. "Hej"mumlar jag tillbaka samtliga som jag fortsätter att skala potatis. "Medan du är här så kan du göra nytta" flinar jag retsamt och slänger över en potatis skalare till honom. Himlandes med ögonen tar han upp en potatis och gör som jag.

Generalen kommer in mitt i det roliga och avbryter vårt disco. "Goda nyheter Alex, grupp X behöver dig" flinar han och slänger ett vapen till mig som jag reflexmässigt fångar. Leendet blir större och glädjen sprider sig i kroppen. Förstummat nickar jag bara och snabbt var han ute ifrån köket. Hastigt slänger jag av mig mitt förkläde och hoppar på Oscar. "Yeeessssss" viskar jag mot hans hud och han bär upp mig. Av ren impuls så kysser jag honom. Han besvarar den genast och sätter sina händer på min rumpa. Fnissandes sätter jag mina händer i han nacke. Så står vi ett tag. Och hånglar.

I tältet gör jag i ordning mina saker. Säkerhetsvästen måste förnyas. Vattnet måste bli påfyllt. Alla vapen kollar jag och uniformen stryks. Några böcker smugglar jag ner trots att man inte får.Oscar bara ligger där och tittar roat på mig när jag stressat fumlar runt. Bestämt drar han ner mig till han. "Oscar jag kan mysa med dig sen, nu måste jag göra det här" säger jag samtidigt som jag sprattlar för att komma loss. Skrattandes håller han om mig ännu hårdare och suckar. "Nej, nu måste du mysa med mig, det där kan du göra sen"fnissar han. Utmattad ger jag upp och slänger mig bakåt. Jag ligger raklång över Oscar som håller i min midja.

Stressat går jag fram till vattenbrynet. Jag har endast en handduk på mig och är i ett extremt behov av att duscha. Efter en snabb blick runt om så släpper jag ner handduken och går ut i vattnet. Det är sådär ljummet. Inte för varmt eller inte för kallt. Njutandes masserar jag in schampoo i min hårbotten. Jag tittar runt över vattnet oh mitt hjärta stannar. Kanske trettio meter bort, på andra sidan vattnet så ser jag en man. Med ett vapen. Siktat mot mig. Ett högt skrik lämnar mina läppar när han börjar att skjuta Som en galning. Fastfrusen står jag kvar. Utan någon som helst förmåga att röra mig.

Jag väcks ur min förlamning när en kula träffar Stenen bakom mitt huvud. Jag simmar åt vänster för att at skydd bakom en annan sten medan jag skriker det högsta jag kan. Ur flera tält kommer det killar springandes för att se varför jag skriker. När de märker mig och när de märker mannen med gevär får även de panik. Generalen springer också fram och spärrar upp ögonen när en kula träffar en stubbe bredvid mitt ben. Ännu högre skriker jag och drar snabbt åt mig benet. "Alex fånga" skriker William och kastad en liten glock till mig. Tacksamt fångar jag den och laddar. Efter ett djupt andetag vänder jag mig om och skjuter allt vad jag kan mot mannen. När jag ska ladda om passar jag på att titta vart mannen är. En otrolig lättnad fyller mig när jag ser att han ligger på marken, troligtvis död. Tårar rinner ner för mina kinder och jag Hulkar kraftigt. En förvirrad Oscar springer fram och tittar runt i omgivningen. När han ser mig å, gråtandes, naken i vattnet så rusar han fram till mig.

"Kom Alex, du måste gå upp" mumlar han och försöker att dra upp mig ifrån vattnet. Direkt stretar jag emot. "Jag är naken" viskar jag och tittar bort mot min handduk. Snabbt springer han och hämtar den innan den försiktigt viras kring min kropp.

Han drar med mig bort till tältet. Jag står alldeles stilla utanför när han tar fram kläder till mig. Först tar han fram ett par trosor som jag kvickt sätter på mig. Sedan får jag ett par av hans mjukisbyxor och jag också drar på mig. När han sedan ger mig en av mina tröjor så skakar jag bestämt på huvudet. Han lägger huvudet på sned med en bekymrad blick. Istället pekar jag på hans tröja som han har på sig och ett litet leende sprids på hans läppar. Han drar av sig tröjan och räcker den till mig. Jag sätter på mig den och en lukt av Oscar slår emot mig. handduken hänger jag upp och sätter på mig ett par Flipp flopps.

När jag har berättat händelsen i minsta detalj för alla, så går generalen med stora steg fram och tillbaka. Ilsket kliar han sig på huvudet och muttrar något ohörbart. "Visst?" Mumlar jag mot Oscar som håller om mig. "Visst" viskar han och ger mig en kyss.

****
kan inteeeee sova
Vill ha maaaaat typ mycket maaaaat
Så himla vacker du är

Sacrifises // O.MWhere stories live. Discover now