7

334 21 0
                                    

Oscar har varit väldigt överbeskyddande sedan blanketten sattes upp. Jag fick inte gå nära den själv och han hade koll på alla mina inkomster av pennor. Nu satt vi i en fåtölj och åt utav godiset som vi tidigare hade köpt. Han var väldigt söt när han tuggade. Det såg nästan ut som en ekorre.

Oscar mötte min blick och stirrade länge på mig. Jag sitter i brudställning i hans knä med godispåsen på min midja. Hela stunden känns romantisk och det ända som hörs är Lukas Grahams röst i bakgrunden. Oscar lutar sig närmare mig och det är endast millimeter mellan våra läppar. Jag känner hans mjuka andetag mot mitt ansikte och beundrar fortfarande hans vackra ögon. Tillslut är det han som tar steget och tar tag i mitt huvud för att sedan krascha ihop våra läppar. Kyssen är fylld av passion och känslor. Våra läppar rör sig som synkade till varandra och mina händer ligger i hans nacke, där leker de med hans lilla bebishår. Han tar tag om min midja och lyfter upp mig i hans knä så att jag sitter gränsle över honom. Jag drar ifrån snabbt för att få luft. Men efter några ynka sekunder kysser jag honom igen.

Vi sitter länge där. Och kysser varandra, helt ensamma i mörkret. Nu är klockan 19:18 och fnittrandes leder jag Oscar till tjejernas rum. Han ger mig en snabb puss som jag genast fördjupar. Efter en stund drar han skrockandes ifrån och jag ger han en godnatt kram. "Sov gott Alex" viskar han i mitt öra. "Godnatt Oscar" viskar jag tillbaka. Långsamt släpper jag och går mot dörren. Men jag hinner inte komma långt innan Oscar har fått tag på min hand och drar in mig i en kyss. Fnittrandes drar jag ifrån. "Hejdå min fina flickvän" mumlar han. "Adios min fina pojkvän" skrattar jag. Jag ger han en släng kyss innan jag sakta öppnar dörren in till rummet. Jag hör hur hans steg försvinner längre och längre bort i korridoren när jag går in i det rök och sprit stinkande rummet. Sandra ligger på sängen och får naglarna målade av Caroline. "Så vem har oturen att vara din pojkvän" fnyser hon hånfullt.
"Oscar faktiskt" suckar jag samtidigt som jag himlar med ögonen.

"Orka, är Oscar Molander din pojkvän?" fräser hon. "Ja, yes, si, oui ska jag dra det på holländska också eller?" Väser jag tillbaka. Hon fnyser bara innan hon återgår till att titta i sin modetidning. Själv byter jag om till pyjamas och tittar igenom sociala medier.
Amanda kommer urstigande från duschen med röken som ett släp bakom henne. "Hejsan icke rökare" hälsar hon med en ironisk röst. "Hejsan rökare som förstör vår jord" hälsar jag tillbaka. Hon skrattar lite innan hon också byter om. "Gillar du honom?" Frågar Caroline avlägset. "Ja" svarar jag. För det gör jag. Mycket. Hon nickade lite till svar innan hon plockar fram saker till att måla Sandras naglar. Frustrerat rotar jag i minväska och känner lugnet sprida sig i kroppen när jag hittar det. Mitt skissblock. Där ritar jag allt. Det jag känner ,det jag ser, det jag hör. Just nu ritar jag ångest. Allt som förknippar mig med ångest. Jag tar fram blyertspennan och ser till att udden är tillräckligt vässad innan jag fortsätter att rita.

I flera minuter sitter jag. Suddar gör om. Suddar igen. Men tillslut blir den äntligen klar. Jag river ut den och skådar den ifrån alla vinklar. Amanda kommer fram till mig och synar teckningen. "Wow har du gjort det där?" Frågar hon förvånat. Jag nickar lite och ler snett. Hon tar den ifrån min hand och visar den för Caroline och Sandra. Båda spärrar upp ögonen och jag skrockar lite. "Du är verkligen duktig" inflikar Caroline imponerat. "Wow en konstnär som går en militärutbildning med en supersnygg pojkvän, vad kommer härnäst kan du flyga också? Muttrar Sandra medan hon himlar med ögonen. Jag hånflinar lite åt henne och Amanda ger mig teckningen igen. 

Länge sitter vi och diskuterar olika saker. Rökning, alkohol, droger (som de tydligen har tagit), mat och massa annat. Fördelar, nackdelar och konsekvenser räknades upp och för en gångs skull var tjejerna normala. Även Sandra, fast hon la in spydiga kommentarer då och då.

****
Asså can we take a moment For Donald Trump. Han är som mitt bajs. Fult,äckligt och stinkande
:) :) :) (fortfarande högst upp på min creepy lista)
Coachella är bae

Sacrifises // O.MWhere stories live. Discover now