Chapter 2

22 3 0
                                    

       Bo Young ternganga apabila melihat bajunya basah dengan air coffee. Belum sempat dia nak menoleh ke arah depan..
       "Yaa!!! - kuat suara jerkahan orang dihadapan nya.
       "Bo Young!! gwaenchanh-a??" - IU bertanya kepada Bo Young setelah dia berada rapat dekat Bo Young.
       "Michyeoss-eo??Jalan tengok depan, mata U tu letak mana? Ha?" - dijerkah lagi oleh lelaki dihadapannya.
       "Hah hah..*menjeling* What did U call me? Mata U tu yg letak mana? U yg langgar I" - jerkah Bo Young balik kepada lelaki di hadapannya.
       "Jinjeonghae..." - kata rakan lelaki tersebut sambil menepuk bahu lelaki tersebut.
       "Joesonghabnida.. Dia memang mcm ni" - kata lelaki tersebut lagi dengan menepuk -nepuk bahu kawannya.
       "Yaa...mwohaneungeoya?" - tanya lelaki tersebut kepada rakannya sambil menarik bahunya daripada dipegang oleh rakannya kerana tidak berpuas hati.
       "Kaja" . Kemudian rakannya menarik dirinya pergi dari situ.
       "Bo Young? Gwaenchanh-a ?? Jom kita balik dulu. Bersihkan baju. Okay?" - IU memujuk Bo Young agar tidak marah lagi.
       "Ramai yang tengok kita. Jom balik. Malu lah.",IU berkata lagi.
Bo Young memandang sekeliling dan meminta maaf sambil tunduk.         "Joesonghabnida"
       "Kaja" *IU berbisik kepada Bo Young*
       Apabila keluar daripada cafe,
"Ee... Geramnya dengan mamat tuu.. Dah dia yang salah pastu nak tengking2 aq plak. Bkn reti nak minta maaf. Nasib baik kawannya minta maaf. Eee.... Geram! Geram! Geram!" - Bo Young berkata sambil menghentak kn kaki nya di jlan.
         "Kalau aq jumpe lagi mamat tuu..memang aq pijak2 je muke dia" - sambung nya lagi kerana tidak berpuas hati.
          "Jinjeonghae Bo Young..." - pujuk IU
         "Oh.. Mian IU..Eotteohge?" - Bo Young
         "Wae? Bo Young ada buat salah apa2 ke kat IU?" - IU
         "Ani.. About the name of waiter?" - Bo Young
         "Aahhh...Gwaenchanh-a. Next time" - IU

• • • • • • •

         "Neoneun wae? Yeoja kot? Rilex arr..." - bambam memujuk
         "Arrgghh!! Yeoja ke namja ke, sama aje. Dah la air coffee kegemaran aq tumpah. Aq x peduli. Kau pun satu. Aq bengang tau x?" - jackson
         "Wae nal?" - bambam confuse kenapa dipersalahkan pula.
         "Kau laaa... X support aq langsung. Tu yg aq naik angin" - jackson
         "Yeoja kot .... Kite kene lembut ngan diorang.." - bambam
         "Arhhh...dh dia salah. Mana boleh kita pulak nak ngaku salah dia.. Naik lemak la pompuan tuu" - jackson
Bambam hanya ketawa kecil apabila melihat kawan baiknya sebegitu.

• • • • • • •

        Jackson menekan pin nombo pintu dorm nya. Manakala bambam menunggu pintu terbuka sambil membawa coffe yg dibeli di cafe tadi atas pesanan rakan2nya.

        "Yow!! Wae jackson??" - JB terkuat suaranya kerana terkejut dia melihat baju jackson kotor dengan kesan warna coklat.
Semua melihat jackson dengan perasaan ingin tahu.
          "Jackson tertumpahkan air" - jawab bambam pendek.
          "Macm budak2 tertumpah air...hahahaha" - yungyeom
          "Dia terlanggar pompuan tadi, tu yg tertumpah. Tpi kesian pompuan tuu,, lagi banyak kesan coffee kat baju dia. Pastu Jackson marah pompuan tu" - terang bambam penjang lebar.
          "Jinjja??" - Mark
          "Mana ade aq langgar pompuan tu, dia yg langgar aq" - jackson mempertahankan dirinya. Tanpa menghiraukan kata2 jackson Yeongjae bertanya kepada bambam..
          "Yeppeo??"
          " Urmm...." - lama bambam mengingat semula wajah pompuan tadi sambil menggaru - garu dagunya yang x gatal. Then, dia mengangguk.
          "Wooooo" - mereka ramai2 menjerit. Kemudian mereka ketawa.
          "Fun enough laugh at me?" - tanya jackson dengan nada perli.. Setelah dia siap menukar baju nya tadi dia duduk bersama sama rakannya.
          "Not enough", - Mark
          Jackson menerkam mark dengan memeluk badan Mark yg kurus itu sekuat-kuatnya. Semua ketawa melihat telatah dua orang sahabat baik nya...

• • • • • • •

        Sampai sahaja di rumah, Bo Young masuk dengan menghentak - hentak kaki nya tanda protes.
        "Dah kenapa dengan budak sekor ni??" - mrs.Park
        "Annyeonghaseyo eomeoni" -IU menyapa mrs.Park
        "Oh, annyeonghaseyo Ji Eun.. Lame dah tak dtg. Eodi gaseo?" - mrs.Park
        "Busy ckit sebelum ni tolong mak ayah kat rumah" - IU
        "Meh duduk dulu" - pelawa mrs.Park
        "Nae" -IU
        "Aaa.. Kenapa dengan Bo Young tuu?" - mrs.Park
        "Tadi ada lelaki ni terlanggar dia n coffee lelaki tu pun tertumpah kat bju dia" - IU
        "Aaaa... Sebab itu je ke? Tpi kenapa marahnye tu teruk sangat?" - mrs.Park
        "Urmm... Dia kene marah dengan laki tuu.." - IU
        "Ha? Nugu? Eodie? Eonje? Meh cni aunty blasah dia habis2" - mrs.Park
        "Aaaa....eomeoni... Jinjeonghae" - IU memujuk.
        "Haihh.." - mrs.Lee mengeluh.
        "Kita makan sama2 nak x, Ji Eun? - mrs.Park
        "Gwaenchanh-a eomeoni.         Lagipun Ji Eun dah susahkan Bo Young tadi. Saya balik dulu eomeoni. Galgeoyo" - IU
      "Hurmm...josimhae" - mrs.Park
      "Nae" - Bo young

• • • • • •

      "Ji Eun eodi?" - Bo Young bertanya kepada mama nya selepas selesai menyalin bajunya setelah dia tidak nampk kelibat IU dirumah nya.
      "Hurmm, dh dia marah2 x ingat dunia.. Org lain yg x besalah pun kene tempias" - mrs. Park
      "Bo Young x marah Ji Eun pun. Mama ni!!!" - Bo Young
     "Dia balik lah sebab dh kau tu x de mood" - mrs. Park
     Bo Young pegi ke peti sejuk dan mengambil air susu kotak lalu meneguknya dengan rakus.
     "Dah habis ke gelas dlm rumah ni sampai minum pun x pakai gelas" - mrs. Park berkata dlm nada perli.
Bo Young tersedak dan menjerit,      "Omma!!!"
      Mrs.Park pun pergi dri situ kerana malas nk melayan kerenah ank nya. Bo Young berjalan naik ke bilik nya semula.

• • • • • •

       Bo Young membelek - belek talifon pintarnya dan dia mengambil keputusan untuk mesej IU kerana dia rasa serba salah.
       "IU, nape balik awal?" - Bo Young
       "IU banyak keje lagi kat rumah. Kenapa?" - IU
       "Ermm.. Ani.. Just nak tanya. Takut jugak kalau IU terasa dengan Bo Young tadi" - Bo Young
       "Ani.. IU x penah terasa dengan Bo Young. Gwaenchanh-a..IU okay. Kokjima" - Bo Young
       "Hurmm.. Okay.
IU, esok jom pegi kedai makan yg baru bukak tu?" - Bo Young
       "Eodi?" - IU
       "Esok Bo Young bawak IU" - Young
       " Okay" - IU

Caffeinated LOVEWhere stories live. Discover now