Chapter 10

6 3 0
                                    

          Bo Young membawa IU ke dalam bilik nya. Masuk sahaja ke dalam bilik, Bo Young menutup pintunya. Manakala IU duduk di atas katil Bo Young. Bo Young membuka jaketnya dan meletakkan di atas kerusi.
           Pandangan IU tertarik kepada sesuatu di atas meja solek Bo Young dan dia mencapainya. IU duduk di kerusi yg berada dihadapan meja solek.
           "Yeppuda" - IU
           IU membelek belek ukiran kayu yg di beli Bo Young di pasar yg lepas.
            "Yeppeo-giji? - Bo Young
           Bo Young duduk di atas katil dan melihat gelagat IU. IU mengangguk kepalanya tanda setuju.
            "Eodieseo? You get this? - IU
           "Kat pasar yg aq hilang dri kau tu" - Bo Young.
            "Nak jugak" - IU
            "Mianhae IU. Haritu tinggal dua. Tapi ada org beli satu lagi. Nak jugak belikan untuk kau. Org tu nak jugak beli. Geram pulak aq" - IU
             "Gwaenchanh-a" - IU
           IU meletakkan ukiran kayu tersebut di tempat asal dan duduk di sebelah Bo Young. Tiba2 pintunya di ketuk. Mereka menoleh ke arah pintu dan pintu tersebut terbuka. Tertonjol kepala mama Bo Young menjengah bilik mereka.
            "Omma? Wae?" - Bo Young
            "Mama nak bercakap dengan Eun Ji sekejap" - Mrs Park
          Bo Young dan IU memandang antara satu sama lain.
           "Nae" - IU
         IU bangun dan berjalan ke arah mama Bo Young. Mrs Park menarik IU keluar bilik dan pintunya ditutup.
         "Wae? Isanghan-da.." - Bo Young
        Dia pun berbaring dan matanya terlelap.
     
• • • • •

       IU masuk kedalam bilik Bo Young semula. Dia melihat Bo Young telah terlelap di atas katilnya. Dia membisik ke telinga Bo Young "Galgeoyo". Dia mengambil barangnya dan keluar semula dri bilik Bo Young.
          IU menuruni tangga dan mencari kelibat mama Bo Young. Apabila ternampk, dia menuju ke arah Mrs Park.
          "Ji Eun! Wae?" - Mrs Park
         "Eommoni Ji Eun balik dulu" - IU
         "Nak balik dah? Bo Young mana? X hantar kamu kehadapan pun? Teruk betul budak ni!" - Mrs Park.
          "Urm... Gwaenchanh-a eommoni" - IU
          "Geulaesoe-yo" - Mrs Park
          "Galgeoyo eommoni" - IU
          "Josimhae Ji Eun" - Mrs Park
       IU pun beredar dri situ.

• • • • • •

         "Yeogie" - Jackson
      Jackson meletakkan barang yg dibeli tadi di hadapan Yungeom.
         "Kamsaheayo hyung" - Yungeom
        Jackson masuk ke dalam bilik nye untuk membersihkan dirinya.Dia meletakkan jaketnya di katil. Dia membuka bajunya dan mencampak bajunya ke dalam bakul. Kemudian dia memasang shower dan dia berdiri dibawahnya. Lama dia berkedudukan sebegitu. Banyak perkara yg bermain di kepalanya.
             "Hyung!!" - Jr
            Hilang lamunan Jackson apabila Jr mengetuk pintu bilik airnya dan memanggilnya.
             "Oh. Wae?" - Jackson
            "Ppalli juseayo" - Jr
            "Oh.. Okay2" - Jackson
          Jackson keluar dripada bilik air  sambil mengelap rambutnya yg basah dengan tuala. Langkahnya terberhenti apabila dia ternampk Jr tertidur di atas katilnya. Dia bergerak ke arah Jr lalu mengejutnya. Jr yg masih mamai terus berjalan ke arah pintu dengan kepala tertunduk dan membukanya.
               "Yaa!! Eodiya?" - Jackson
        Belum sempat Jr melihat kedepan dia memandang Jackson yg sedang menyoalnya.
              "Ouh! Bilik air lah" - Jr
              "Tu almari" - Jackson
            Jr melihat kehadapan dan menggaru kepalanya yg x gatal lalu berpatah balik. Dia terus ke bilik air. Jackson mentertawakan Jr dan duduk di atas katil. Sedang dia mengeringkan rambutnya dengan tuala, tangannya terberhenti berbuat sedemikian apabila matanya terpandang jaket yg dipakainya tdi.
              Dia menyeluk poket jaket nya dan mengeluarkan ukiran kayu yg dibelinya sebelum ni. Dia membelek belek ukiran tersebut lalu bibirnya mengukir senyuman. Dia melihat sekelilingnya untuk mencari benda tajam. Kemudian dia terjumpa pisau lipat di dalam laci dan di capai nya.
              Dia mengukir sesuatu di belakang ukiran tersebut. Khusyuk dia mengukir dengan perlahan lahan kerana takut sekiranya dia merosakkan ukiran tersebut hinggakan mulutnya termuncung muncung.
               Setelah selesai dia mengukir, dia menggosok sisa2 kayu yg diukir. Kemudian di lihat dri jauh dan dia tersenyum. Dia meletakkan pisau tersebut ke tempat asalnya. Dia berbaring sambil melihat ukirannya. Setelah puas dia melihatnya, dia meletakkan ukiran tersebut di atas laci kecil berdekatan katilnya.
            Dia melelapkan matanya seketika untuk menghilangkan penatnya. Jr yg baru siap membersihkan dirinya, dia pun berbaring di sebelah Jackson turut melelapkan matanya.

Caffeinated LOVEWhere stories live. Discover now