Chapter 14

8 4 0
                                    

       "Kita nk lepak kat mne?" - Gi Kwang
       "Cafe nak?" - Bo Young
      Dengan wajah ceria dia berkata kepada Gi Kwang. Tidak dia teringat akan Hyun Seung.Mereka berdua pun berjalan beriringan sambil berbual dan gelak tawa.
        Sampai di hadapan cafe yg selalu dia dan IU pergi, langkahnya terberhenti . Baru dia teringat akan Hyun Seung di situ. Dia menepuk dahinya dengan kuat akibat kesilapannya. Gi Kwang yg sedar Bo Young tiada disebelahnya, dia memandang lebelakang. Keningnya ternaik dan dia bertanya, "Wae?"
              "Ani.. Amugeoso" - Bo Young
           Bo Young menggelengkn kepala dan menolak Gi Kwang untuk terus berjalan masuk ke dalam cafe. Bo Young menyorok di belakang Gi Kwang sambil tertunduk tunduk takut sekiranya Hyun Seung nmpk dia.
           Anak mata Bo Young ligat mencari kelibat Hyun Seung. Sampai di hadapan kaunter, pelayannya org lain. Tetapi dia masih mencari cari kelibatnya.
                "Bo Young ssi!" - Gi Kwang
                "Oh. Wae? - Bo Young
                "Order" - Gi Kwang
            Gi Kwang menunjuk ke arah pelayan tersebut. Cepat2 Bo Young memesan coffee latte kegemarannya. Selepas mereka memesan, mereka duduk di tepi tingkap sambil menunggu coffee yg dipesan siap.
             Bo Young tertunduk tunduk dan menu di meja tersebut di angkat untuk menutup mukanya. Gi Kwang yg berada di hadapannya pelik melihat perlakuan Bo Young tpi dibiarkannya. Tanpa dia aedari bibirnya mengukir senyuman.

• • • • • • •

              Wajah Jackson yg tadi ceria berubah sekelip mata. Dia terus berdiam sehingga mereka pulang ke dorm mereka. Mereka bertujuh bersama-sama duduk di dapur utk menyediakan makanan tengah hari. Jackson yg duduk di kerusi mengelamun jauh tanpa menghiraukan perbualan rakan2nya.
                 "Jackson?" - Bambam
             Jackson masih memgelamun dan x mendengar panggilan bambam. Bambam menepuk meja di hadapan Jackson dan bahu Jackson ternaik kerana terkejut. Mereka yg menyaksikan reaksi Jackson tertawa.
            Jackson turut tertawa atas lamunannya sendiri sambil menggaru kepalanya yg x gatal. Bambam menghulurkan salad kepada Jackson dan menyuruhnya utk memotongnya. Sedang dia memotong salad tersebut, fikirannya kembali kepada perkara yg membuatkan dia x berpuas hati. Tiba2..
             "Auch!" - Jackson
           Dia menarik tngannya dan mengibas ngibas tangannya kesakitan.
             "Yaa!! Gwaenchanh-a??" - Bambam
           Mereka semua tertumpu kepada jackson. JB mengambil tuala selepas mereka terlihat darah di merata rata tempat. JB menutup tangan jackson dengan tuala dan dibawa ke arah singki.
             "Mark! Ambil first aid" - JB
          Mark berlari mendapatkan first aid. JB membuka perlahan lahan tuala tersebut dan kelihatan darah mengalir dengan banyak tambahan pula waktu tengah hari. JB membuka sedikit air paip, dan mencuci luka dijari Jackson. Jackson menahan sakit.
            Selesai mengubatnya, mereka sambung memasak, tetapi Jackson dilarang untuk membantu. Dia hanya menongkat dagu di meja dan melihat rakannya membuat kerja.
               "Dah nak siap" - Yongjae
       Jackson bangun dan menyediakan pinggan di meja makan mereka. Kemudian, mereka menikmati makanan tengah hari.
             

Caffeinated LOVEWhere stories live. Discover now