Chapter 26

6 4 0
                                    

              Sesampai di hadapan kedai roti, dia menolak pintu kedai. Malangnya, yg menjaga kedai org lain. Dia mencari kelibat Gi Kwang tetapi tiada. Dia dtg menghampiri org di kaunter.
             "Tumpang tanya, Gi Kwang ada x?" - Bo Young
             "Sorry, Gi Kwang baru keluar tadi" - org kaunter.
             "Okay. Thank you" - Bo Young
             Org tersebut menundukkan kepalanya tanda hormat. Dia pun berjalan keluar kedai dengan perasaan hampa. Tiba-tiba, dia terasa bahunya disentuh. Dia memaling kebelakang dan Gi Kwang dibelakangnya sambil tersenyum.
              Di sebelah tangan Gi Kwang mempunyai satu beg kertas. Tetapi, Bo Young x tergerak hati untuk menegur tentangnya. Jadi, dia biar ia berlalu pergi.
                "Mianhae Gi Kwang" - Bo Young
                "Gwaehaenchan-a. Kaja" - Gi Kwang
               "Urm.." - Bo Young
             Mereka berdua pun pergi ke tasik di mana ramai penduduk bermain luncur ais.
              "Jom main?" - Gi Kwang
              "Mcm mne nak main kalau x de kasut" - Bo Young
              Gi Kwang mencangkung dan dia mengeluarkan kasut luncur ais di dlam beg plastik yg dibawanya tdi. "Jang!!" Dia menghulurkan kasut tersebut kepada Bo Young.
             "Waa... Tpi I x pandai main" - Bo Young
             "Gwaenchanh-a. I ada" - Gi Kwang
             Selesai memakai kasut, Gi Kwang membantu Bo Young berdiri. Jejak saja di bahagian ais, Bo Young x dpt menstabilkan badannya lalu jatuh. Tetapi Gi Kwang dpt menyambutnya.
              Badan mereka agak rapat. Gi Kwang memegang tangn Bo Young dan ditariknya perlahan lahan. Sesekali mereka terjatuh. Setelah penat mereka bermain, mereka duduk di kerusi kosong.
               Gi Kwang memandang Bo Young. Baru dia perasan, Bo Young memakai pin rambut.
               "Bo Young ssi, cantik pin rambut" - Gi Kwang
               "Gomawoyo. Ni hadiah hari jadi" - Bo Young
              "Bila hari jadi?" - Gi Kwang
              "Semalam" - Bo Young
              "Yaa!! Nape x bagitau?" - Gi Kwang
              "Sebenarnya... Saya pun lupe.. Hehe.. Itu pun family saya yg buat suprise" - Bo Young
              "X sempat nk sediakan hadiah" - Gi Kwang
               "Gwaenchanh-a. Ni pun dh diterima sebagai hadiah" - Bo Young
               Bo Young melihat ke arah kasut dan menggoyang goyangkannya. Gi Kwang tersenyum melihat Bo Young seperti itu. Gi Kwang menghampiri Bo Young dan berbisik, "Happy Belated Day".
              Bo Young memandang ke arah Gi Kwang dan tersenyum.
             "Thanks" - Bo Young

Caffeinated LOVEWhere stories live. Discover now